KOMMUNIKÁCIÓS SZAKEMBEREK ÉS A STRESSZ SZONDY RÉKA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
A jövő kezdete! Élő kommunikáció az interneten, iWowWe a kommunikáció új generációja Pénzcsinálási alapképzés.
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
1 SCHIFFER SÁRA GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft. Üzemi szociális munkás „SZOCIÁLIS MUNKA A PIACI SZEKTORBAN”
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Az összevont intézmények helyzetéről, működéséről Egy év végi vizsgálat alapján Fehér Miklós Gödöllő,
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Ahol a nők nincsenek hátrányos helyzetben Patai Ágnes humánpolitikai igazgató november 15.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Civil szervezetek a munka világában
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A reklámügynökség Budapest,
3. előadás.
ANOREXIA "....amíg az ember eszik, iszik nem fog rajta a szomorúság" (Cervantes)
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
K&H trambulin tapasztalatok
Felügyelési tapasztalatok Konzultáció könyvvizsgálóknak Fülöp Tamás Pénztárak felügyeleti főosztálya.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
A Grundfos Vállalatcsoport
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Helyi Esélyegyenlőségi Program Nők munkaerő piaci helyzetfelmérése Bükön 2014.augusztus 27.
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZEKTOR STRESSZTÉNYEZŐI Folmeg Márta KJF tudományos munkatárs PhD hallgató ELTE-BTK.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Maximális teljesítmény
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
A családi költségvetés
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
DI DDIV DIVERSITY SPECTRUM LYNN GARDNER HEFFRON
A problémafeltárás technikái
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Előadás másolata:

KOMMUNIKÁCIÓS SZAKEMBEREK ÉS A STRESSZ SZONDY RÉKA

KOMMUNIKÁCIÓS ÜGYNÖKSÉGI SZEKTOR SZEKTOR BEMUTATÁSA Rendszerváltás után kialakult szektor Az ügynökségek a marketing és PR kommunikáció professzionális végrehajtására jöttek létre, specializálódva egy-egy területre, ma már jellemző az integrált kommunikációt végző cégek működése. Az ügynökségek mérete az 1 főtől a 100 főig terjed, jellemző méret ebben a szektorban a fős ügynökség, a 20 fő feletti cégek már kifejezetten nagynak számítanak. Az ügynökségek számáról pontos adat nincs, becslések alapján mintegy cég dolgozik Magyarországon ezen a területen.

MÓDSZERTAN KVALITATÍV ÉS KVANTITATÍV ELEMEK VEGYÍTÉSE Szektorsemleges kérdőív 6 ügynökség munkatársai által kitöltve, összesen 30 fő Mélyinterjúk 6 ügynökség vezetőjével készített interjú Szektorspecifikus kérdőív A legnagyobb szakmai folyóirat, a Kreatív oldalán futtatva, 110 fő töltötte ki

EREDMÉNYEK FIZIKAI JÓL-LÉT A reklám- és pr ügynökségi szektorban a munkakörülmények, az infrastruktúra megfelelő, 10 % alatt volt azoknak a válaszoknak a száma, melyek az iroda kialakítását, a felszereltséget, a munkaeszközöket kifogásolták. Ebben a szektorban a munkavállalók jó munkakörülmények között dolgoznak, megfelelő irodákban, jó infrastruktúrával ellátva. Az egészséget, fizikai jól-létet az ügynökségek a kötelező munkaegészségügyi ellátáson túl nem tartják fontosnak. A vezetői mélyinterjúkból is kiderült, ez egy olyan kérdés, melyet a magánélethez tartozónak tekint a vezetőség, nem kívánják szabályozni például a táplálkozást, vagy elrendelni a sportolást, minden alkalmazott saját döntése, hogy mit és hogyan tesz.

EREDMÉNYEK 2. NEM FIZIKAI JÓL-LÉT ELEMEK A munkavállalók jól-léte szempontjából legfontosabb elemnek az „önállóság a munkában, a saját munka ellenőrzése” faktor és a „bizalom és együttműködés a munkahelyen” tényezők bizonyultak, ebben a két esetben a válaszadók kizárólag 4-es és 5-ös értékeket adtak. Ezek stressztényezőként azonban nem jelentkeznek az ügynökségek életében, mert a cégek maguk is kiemelten foglalkoznak ezekkel a témákkal, és támogatják is alkalmazottaikat ezeken a területeken. Az ügynökségek a legrosszabb teljesítményt a munkavállalók pénzügyei és életcél-kialakítás támogatásának területén mutatták, ezek voltak azok a szegmensek, ahol a nemek száma nagyobb volt, mint az igen-részben válaszok száma. A pénzügyekkel kapcsolatos mindhárom kérdésnél a válaszadók többsége azt állította, munkahelyük nem figyel és nem is támogatja őket sem abban, hogy képesek legyenek személyes pénzügyeiket menedzselni, sem abban, hogy jó pénzügyi döntéseket hozhassanak, sem abban, hogy legalább három hónapnyi megtakarításuk, tartalékuk legyen. A munkavállalók, meglepő módon, ezeket a kérdéseket nem tették a legfontosabbak közé.

EREDMÉNYEK 3. Az életcél kialakításának támogatása is hasonlóan elhanyagolt terület az ügynökségeknél. A képet árnyalja, hogy maguk a munkavállalók sem ezt a területet jelölték meg munkahelyi jól-létük legfontosabb területének. A válaszadók háromnegyede jelezte fontosnak vagy nagyon fontosnak a témát, ugyanakkor a 35 faktorból csak 10 kapott 80%-nál rosszabb eredményt, ez volt az egyik. Problematikus területként, így stresszforrásként jelennek meg a munkavállalók érzelmi, lelki hogylétével kapcsolatos szegmensek. Négy, a munkavállalók által egységesen fontos területen (93%-ban értékelték fontosnak vagy nagyon fontosnak) mutatkoztak hiányosságok. Itt közel 20 százalékpontnyi eltérést jeleztek az eredmények a munkavállaló életében betöltött pozíció és a cég prioritásai között. A cégvezetők is megerősítették, kifejezetten stresszkezelési vagy személyiségfejlesztési tréningeket, tanácsadást nem szerveznek a munkatársak számára.

EREDMÉNYEK 4. Szintén problémát jelent,a munka és magánélet egyensúlyának megőrzése. Az ügynökségi szektorban a rugalmas munkaidő, a jól kialakult munkafolyamatok és munkacsoportok ellenére sokszor előfordulnak előre nem tervezett feladatok, a túlórák, a hétvégi munka viszonylag gyakori. A kommunikációs cégek vezetői ezt úgy próbálják ellensúlyozni, hogy egy leterheltebb időszak, mondjuk tenderbeadás után, hagynak pihenő időt, rövidebb munkaidőt engedélyeznek.

EREDMÉNYEK 5. A mélyinterjúk eredményei kimutatták, az ügynökségek a belső kommunikációra nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a munka hatékonysága, az információk megfelelő átadása, értelmezése elengedhetetlen a hatékony és ugyanakkor kreatív kampányok kidolgozásához. A klasszikus csapatépítő tréningek mellett saját fejlesztésű módszerekkel is igyekeznek megkönnyíteni a kommunikációt, az egyik cég például havi rendszerességgel tart drámaelemző foglalkozásokat, melyek segítségével próbálják feloldani a személyközi problémákat.

STRESSZFAKTOROK A rövid határidők, az időhiány jött ki, mint a szakmát leginkább nyomasztó faktor. A kommunikációs szakma egyik legnagyobb kihívása az, hogy időre kell kreatív ötleteket prezentálni az ügyfél elvárásainak megfelelően. A másik jelentős stresszforrás maga az ügyfél. Nem az ügyfelekkel való kapcsolattartás jelenti a nehézséget, hanem az, ha az ügyfél beleszól kompetenciáján kívüli dologba, sokszor teljesíthetetlen határidőre kér egy munkát, viszont csak nagyon lassan jelez vissza.

JAVASLAT A fő stresszfaktorként jelentkező időhiány - ügyfelek magatartása helyzetet azzal lehet feloldani, bár mennyire is furcsán hangzik, ha a kommunikációs ügynökségeket és az ügyfeleket megtanítjuk jobban kommunikálni. A feszített munkatempó mellett pont arra van a legkevesebb idő, amivel enyhíteni lehetne a nyomáson. Amennyiben az ügyfelek jobban megértik az ügynökségi munkafolyamatokat, pontosan tudják, milyen információk alapján tud egy ügynökség jól dolgozni, megtanulják, hogy technológiailag mi mennyit vesz igénybe, akkor kevesebb teljesíthetetlen elvárást támasztanak az ügynökségek felé. Ideális esetben, amikor az ügyfélnél új munkatárs veszi át a marketinges, ügynökségi kapcsolattartói feladatokat, vagy amennyiben az ügyfél új ügynökséget választ, akkor lehetne egy egy-két napos bemutató tréninget tartani egy szimulációs gyakorlattal, így az ügyfél azonnal betekintést kapna és megértené az adott ügynökség belső folyamatait. Röviden, időt kell rászánni arra, hogy időt nyerjünk

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!