Időperspektíva a CKIK-ban (2011-2012). Időperspektíva Az embereket saját magukról, a világról és másokkal való kapcsolataikról kialakított képüket egy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A konfliktusok és kezelésük
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Történeti episztemológia
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Vérmérsékletem képekben
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tudatos és tudattalan modern felfogása
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
Szociális munka az onkológiában
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG, FELELŐSSÉG, A LELKI ÉLET FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSE
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Subjective Well-Being
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
A környezethez való jog tartalma
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
A lehetséges énképek.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A konfliktusok és elhárításuk
AZ AGRESSZIÓ.
Pszichopatológia II. Az emóciók és motivációk zavarai
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
ORSZÁGOS LAKOSSÁGI EGÉSZSÉGFELMÉRÉS
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Az érzelmeink késleltetése,
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Mi is az a társadalmi integráció?
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Az emberi agresszió.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Halász Levente Tudományos munkatárs Kodolányi János Főiskola
A pontos idő: 18:58.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Az országos mérések megújult rendszere
..
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
Számokba zárt hitünk Hogyan fest a jövőnk a számok, a statisztika tükrében? Dr. Fábri György.
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
Gyermekek, gyermekes családok egészsége „Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia Értékelő Bizottságának évi jelentése május 11. Tokaji.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Irgalom a családban.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
3. osztályban.
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Időperspektíva a CKIK-ban ( )

Időperspektíva Az embereket saját magukról, a világról és másokkal való kapcsolataikról kialakított képüket egy idő alapú kognitív folyamat befolyásolja. (Philip Zimbardo)

Befolyásoló tényezők  A szűkebben és tágabban vett szituáció  A biológiai állapot  A szociális helyzet  A földrajzi környezet  A vallás ...

Időperspektíva Hatása kiterjed: A gondolkodásra A viselkedésre A szubjektív jólét érzésére Az emlékezés milyenségére A jövővárás milyenségére Elemei:  Múlt(pozitív; negatív)  Jelen(hedonista; fatalista)  Jövő (Tudattalan kognitív folyamat)

Az emlékeket pozitívan interpretálja Boldognak érzi magát Elkötelezett a tanulmányok iránt Barátságos Társasági ember „Jobb félni, mint megijedni!”

Az emlékeket negatívan rekonstruálja Boldogtalannak vallja magát Önértékelése alacsony Emberi kapcsolatai szegényesek Munkája iránt érdektelen Szorongó Agresszív

A pillanat örömeire koncentrál Nem zavarják a kellemetlen emlékek Nincs a jövővel kapcsolatos aggodalom Aktív, energikus „Túl gyorsan múlik az idő”

A sorstól függ az élet Önbizalomhiány A jövő reménytelen Önromboló életmód Kóros játékszenvedély...

Tudatos cselekvés, pontosság Elkötelezettség a tanulmányok iránt A jutalom fontos Lelkiismeretesség Testi- lelki egészség védelme Kockázatkerülés

„Jövő” orientáció évfolyamonként A 9. évfolyam bizakodva tekint a jövőbe. A 10. évfolyam már „szembesült a dolgokkal”.

„Jövő” orientáció osztályonként Hol van a 10.b ? (min. 25 fő) 10.a és 10.c miért alacsony? Norma: Az erőfeszítés nem fontos. (?)

„Múlt-pozitív” orientáció osztályonként Feldolgozatlan negatív családi események Alacsony „múlt-pozitív” Magas „múlt-pozitív” = erőforrás

„Múlt-negatív” orientáció osztályonként 10.C magas jövő (alacsony) Az események zömét negatívan értékelik. Sikeres múlt érdemes építeni a jövőt

„Jelen-hedonista” osztályonként 9.C kockázatkereső (szerhasználat ?)

„Jelen-fatalista” osztályonként NINCS kimutatható különbség!

Üzenet NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGÜKET!!!! Összesen több mint 1800 adatot sikerült gyűjteni, ebből a szakközépiskolájukból 378 használható adat jött be, ami rendkívül szuper Dr. Orosz Gábor