Időperspektíva a CKIK-ban ( )
Időperspektíva Az embereket saját magukról, a világról és másokkal való kapcsolataikról kialakított képüket egy idő alapú kognitív folyamat befolyásolja. (Philip Zimbardo)
Befolyásoló tényezők A szűkebben és tágabban vett szituáció A biológiai állapot A szociális helyzet A földrajzi környezet A vallás ...
Időperspektíva Hatása kiterjed: A gondolkodásra A viselkedésre A szubjektív jólét érzésére Az emlékezés milyenségére A jövővárás milyenségére Elemei: Múlt(pozitív; negatív) Jelen(hedonista; fatalista) Jövő (Tudattalan kognitív folyamat)
Az emlékeket pozitívan interpretálja Boldognak érzi magát Elkötelezett a tanulmányok iránt Barátságos Társasági ember „Jobb félni, mint megijedni!”
Az emlékeket negatívan rekonstruálja Boldogtalannak vallja magát Önértékelése alacsony Emberi kapcsolatai szegényesek Munkája iránt érdektelen Szorongó Agresszív
A pillanat örömeire koncentrál Nem zavarják a kellemetlen emlékek Nincs a jövővel kapcsolatos aggodalom Aktív, energikus „Túl gyorsan múlik az idő”
A sorstól függ az élet Önbizalomhiány A jövő reménytelen Önromboló életmód Kóros játékszenvedély...
Tudatos cselekvés, pontosság Elkötelezettség a tanulmányok iránt A jutalom fontos Lelkiismeretesség Testi- lelki egészség védelme Kockázatkerülés
„Jövő” orientáció évfolyamonként A 9. évfolyam bizakodva tekint a jövőbe. A 10. évfolyam már „szembesült a dolgokkal”.
„Jövő” orientáció osztályonként Hol van a 10.b ? (min. 25 fő) 10.a és 10.c miért alacsony? Norma: Az erőfeszítés nem fontos. (?)
„Múlt-pozitív” orientáció osztályonként Feldolgozatlan negatív családi események Alacsony „múlt-pozitív” Magas „múlt-pozitív” = erőforrás
„Múlt-negatív” orientáció osztályonként 10.C magas jövő (alacsony) Az események zömét negatívan értékelik. Sikeres múlt érdemes építeni a jövőt
„Jelen-hedonista” osztályonként 9.C kockázatkereső (szerhasználat ?)
„Jelen-fatalista” osztályonként NINCS kimutatható különbség!
Üzenet NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGÜKET!!!! Összesen több mint 1800 adatot sikerült gyűjteni, ebből a szakközépiskolájukból 378 használható adat jött be, ami rendkívül szuper Dr. Orosz Gábor