Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
1 La ROUTE vers L’EXCELLENCE Prof. Pierre ZANA, CNAM, Paris Budapest - Pécs, janvier 2003.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
A külső környezet elemzése
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Családi vállalkozás.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Marketing alapfogalmak
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Tanuló szervezet.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A muzeális intézményrendszer átalakítása
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Minek nekünk stratégia? Horváth & Dubecz. “People don’t leave companies, they leave their managers”. „Az emberek nem a vállalatot hagyják ott, hanem a.
Vállalkozásmenedzsment I.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
2005. VERSENYKÉPES CÉGMÉRET Előadó: Karsai Béla Július 1. BÉT.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A külső környezet elemzése
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Vállalati terv bemutató
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Mikroszintű versenyk é pess é g

Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben meghatározott definíció szerint azok a vállalatok tekinthetők versenyképesnek, amelyek a társadalmilag elfogadható normák betartása mellett a számukra elérhető erőforrásokat minél nagyobb nyereséggel képesek transzformálni. Mindezt úgy, hogy a működést befolyásoló környezeti változásokat folyamatosan elemzik, és az új elvárásokhoz megfelelően alkalmazkodnak. Bosch Erik (a Richter Gedeon Rt. vezérigazgatója) szerint: „a versenyképesség nagyobb léptékű növelése akkor lehetséges, ha a vállalat hatékonyan termel, technikailag jól felszerelt, sokat költ a fejlesztésre, és tőkeerős. Azaz: máris versenyképes.” Chikán Attila szerint „az elmúlt évtizedben a vállalatok és vállalatvezetők gazdálkodás-módszertani felkészültsége vált versenyképességi tényezővé”.

Mark Walton (Deloitte & Touche): „…a magyar cégek csak akkor határozzák el magukat komolyabb változtatásokra, ha azokat már végrehajtotta valaki más is, vagy valamilyen oknál fogva muszáj. Rettentő nehéz így megtenni az első lépést, de ha az megtörtént, a vállalatok hihetetlen sebességgel alkalmazkodnak és fejlődnek”

A XXI. Század tudásalapú gazdaságában a versenyképesség feltételei folyamatosan változnak. A globális trendek alapján a versenyképesség biztosításához a vállalatvezetőknek erősíteniük kell: – A szervezeti tudás teremtését és transzferjét – A tudáslétrehozás globális kooperációjának erősítését – A tudás kiterjedt és intenzív alkalmazását, az innováció támogatását – Minden korábbit meghaladó mértékben az egyén (és a kiscsoport) kreativitásának, alkotóerejének kibontakozását

A szervezet versenyképességének kulcskérdése a szervezeti kultúra. A szervezet vagyonának megteremtéséhez és gyarapításához a vállalat magas termelékenységére van szükség. A termelékenység javításának elengedhetetlen feltétele a magas teljesítmény biztosítása és a szervezet tagjainak személyes fejlődése. A versenyképességi kutatások igazolták, hogy a munkatársak akkor teljesítenek kiemelkedően jól, ha elkötelezettek munkájuk iránt, a munkakultúra pedig a bizalomra és a kölcsönösségre épül. Ha a munkatársak sajátjuknak érezhetik munkájukat, az elkötelezetté teszi őket. A vállalati versenyképesség kulcsa ennek a folyamatos kötődésnek a kialakítása. Ez a feladat a következőket foglalja magába: A külső környezet eseményeinek tudatos érzékelése és rendszerszerű értelmezése

Az EFQM kiválósági modell INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS Alkalmazotti eredmények Erőforrások és partnerkapcsolatok Üzletpolitika és stratégia Társadalmi eredmények Vevői eredmények Alkalmazottak Vezetés A kulcs- teljesít- mény eredmé- nyei Folyama- tok EREDMÉNYEKADOTTSÁGOK

Az EFQM modell A kiválósági modell a szervezeti kiválóságot alkotó 8 alapkoncepción nyugszik: 1.Eredményorientáció 2.Vevőközpontúság 3.A vezetés és a célok állandósága 4.Irányítás a folyamatok és tények alapján 5.Az alkalmazottak fejlesztése és bevonása 6.Folyamatos tanulás, innováció és fejlesztés 7.A partnerkapcsolatok fejlesztése 8.Társadalmi felelősség

Az EFQM modell alkalmazása olyan önértékelő rendszer kialakítását jelenti, amelynek alkalmazása segít: – Azonosítani a szervezeti működés erős és gyenge (kritikus) pontjait – Kijelölni a szervezeten belüli legfontosabb fejlesztési területeket – Meghatározni atovábbi fejlődés lehetséges irányát más szervezetek teljesítményével való összehasonlítása alapján Mindez a vállalati versenyképesség gyakorlati megalapozásának fontos eszköze