A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Budapest, március 30.
Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
Életkor és diszkrimináció
Egyenlő Bánásmód Hatóság. A védett tulajdonsággal rendelkezők hátrányos megkülönböztetése  nemi diszkrimináció  a romák hátrányos megkülönböztetése.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Dr. Kincses Gyula szept. 1/16 A Nemzeti Rákellenes Program összefoglalása Dr. Kincses Gyula.
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Egyenlő értékű munkáért egyenlő bér?
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
A nők és férfiak közötti társadalmi egyenlőség november 11.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Esélyegyenlőség Előadó: Megyesi Rita.
OFA Hálózat évi tevékenységei
„Méltóképpen Időskorban” Az országgyűlési biztos idősügyi projektje Dr. Borza Beáta projektvezető.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Esély a munkára – Civil együttműködés a hátrányos helyzetű rétegek munkaerő-piaci integrációjáért Projektazonosító: NCA-DP-09-A-0185 Dolgozzunk együtt!
Az egyenlő bánásmód elvének érvényesülése a hatósági tapasztalatok tükrében.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Alapfogalmak.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Salgótarján május 8.. Mit értünk érdekvédelem alatt? Milyen feladatokat jelenthet? Kik védenek érdeket? Hogyan lehet érdeket védeni? Alkossuk.
Debrecen, a gondoskodó város SZIME XVII. Konferencia Debrecen, szeptember Dr. Papp László polgármester.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Esélyegyenlőség a Szent István Egyetemen
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Urbánné Malomsoki Mónika
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk egymást – szociális program megvalósítása Nyírgyulaj településen”, SMCA S azonosító számon nyilvántartott és támogatott pályázat programja Esélyegyenlőség

Az esélyegyenlőség egy olyan alapelv, amely minden területen alkalmazandó különös tekintettel a gazdasági, társadalmi, kulturális és családi életre. Az esélyegyenlőség elsősorban az egyenlő hozzáférés azonos módon való biztosítását ( más szóval az egyenlő bánásmódot) jelenti. Így lehet megelőzni, hogy embercsoportok kirekesztődjenek a különböző lehetőségekhez való hozzáférésből. A diszkrimináció tilalma (egyenlő bánásmód elve) azt jelenti, hogy senkit nem érhet hátrány azért, mert rendelkezik valamilyen tulajdonsággal.

Ilyen tulajdonságok: - Nem - Életkor - Etnikai hovatartozás - Betegség - Fogyatékosság - Szociális helyzet A diszkrimináció tilalmának betartásán túl fontos erőfeszítéseket tenni a nők, a romák, a fogyatékossággal élők esélyegyenlőségének javítása érdekében.

f Fogyatékosságügy Fontos, hogy a fogyatékossággal élő emberek számára megteremtődjön az esélyegyenlőség a társadalmi élet minden színterén: fizikai és kulturális környezetben, a lakhatás és közlekedési eszközök használata, a szociális és egészségügyi ellátás, az iskoláztatási valamint a sport és a szórakozás területén is. Biztosítani kell az esélyegyenlőséget az intézményes ellátások szolgáltató jellegének erősítésével, az intézmények kiépítésével, korszerűsítésével és átalakításával.

Nemek közötti egyenlőség A nők és a férfiak közötti egyenlőség az Európai Unió egyik alapvető értéke. Az elmúlt évtizedekben pozitív változások történtek az egyenlőség elősegítése terén. A bíztató tendenciák között említhető, hogy a nők nagyobb számban vannak jelen a munkaerőpiacon, valamint hogy jobb oktatáshoz és képzéshez jutnak. Politikai intézkedések: méltóság, sérthetetlenség, nemi alapú erőszak megszüntetése, egyenlőség a döntéshozatalban, egyenlő díjazás egyenlő munkavégzésért.

Idősügy A társadalom alkalmazkodó képességét erősíteni kell, így például olyan intézményrendszerekre lehet szükség, amelyek javítani tudják az idősek életkörülményeit, elősegíti, hogy aktívan, emberhez méltón tölthessék mindennapjaikat. Az egészségesen leélt öregkor hossza szorosan összefügg az ország gazdaságával is.

Romaügy Legfőképpen az alacsony képzettségi szint konverzálja a roma népesség alacsony arányú munkaerő-piaci részvételét, ezért fontos a képzési lemaradás felszámolása. Továbbá a roma alkalmazottak számának növelése, továbbképzések biztosítása, valamint az egyenlő munkáért egyenlő munkabér megvalósítása.

A felsorolt célcsoportba tartozók számtalan hátrányt szenvednek el mindennapi életük során. Problémák: - sok közintézményt nem tudnak használni a fogyatékkal élők - a tömegközlekedés sem biztosított számukra - kisebbség iskolázottsági szintjének növelése Az esélyegyenlőség biztosításának kérdése nemcsak a kormányzat felelőssége, a társadalom feladata is. A problémák az ország teljes lakosságát érintik.

Az Unió nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy a társadalom minden tagja részesülhessen a források nyújtotta lehetőségekből. Az esélyegyenlőség érvényesítése hosszú távon előnyöket jelent az egyes országok és a helyi közösségek számára is. Az esélyegyenlőség biztosítása a legtöbb esetben nem jár többletköltséggel, csupán szemléletváltást, rugalmasságok, nagyobb figyelmet igényel.