A pályaorientációhoz kapcsolódó kompetenciák mérése a tanuló komplex személyiségének megismerése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Advertisements

Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális kompetencia
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kompetencia -eredményesség
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szociális kompetencia
Szent László Középiskola Szekszárd
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
5. Tétel – A Life Long Learning
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

A pályaorientációhoz kapcsolódó kompetenciák mérése a tanuló komplex személyiségének megismerése

A szakmapolitika az új SZVK létrehozása során definiálta a személyes, személyes, társas és társas és módszer módszer kompetenciákat, amelyek jogszabályban meghatározottan megadják az adott szakma gyakorlásához szükségesnek tartott kompetenciákat

Információ nyerhető a tanuló általános szellemi képességeiről fizikai-, pszichés és akció-képességéről munkavégzési technikai és szakmai képességeiről a munkavégzés minőségét befolyásoló képességeiről az eredményességet segítő személyi tulajdonságokról szociális képességeiről kommunikációs képességeiről vezetési képességeiről személyes társas módszer

Az alkalmazott mérőeszközök Terület önbevalláson alapuló kérdőív

Á ltal á nos szellemi k é pess é gek Absztrakt (elm é leti) gondolkod á sM Á ltal á nos tanul ó k é pess é gM Á ttekintő k é pess é gM Elemző k é pess é gM Ismeretmegőrz é sM Logikus gondolkod á sM Probl é maelemző k é pess é gM Rendszerező k é pess é gM Tervez é sM Sz á mszerűs í t é sT

Fizikai-, pszich é s é s akci ó -k é pess é g Kiegyens ú lyozotts á gM Pontoss á g M Stressz tűrő k é pess é gM Teljes í tők é pess é gM Munkav é gz é si technikai Ellenőrzők é pess é gM é s szakmai k é pess é gek Gyakorlatias feladat é rtelmez é sM M ó dszeres munkav é gz é sM Munkaintenzit á sM Munkaszervez é sM Nyitott hozz áá ll á sM Rendszerszeml é letM Szakmai ismeretS Terhelhetős é gS

Szoci á lis k é pess é gek Ö nkritikaS Egy ü ttműk ö dő k é pess é gM Emp á tiaS Felelőss é gv á llal á s k é pess é geT Kapcsolat é p í t é s k é pess é geT Kompromisszum k é szs é gT Konfliktuskezel é si k é szs é gT Kult ú r á k k ö zti k ü l ö nbs é gek elfogad á saT Lojalit á sT Seg í tők é szs é gT

A TISZK mérés alapján fejlesztést igénylő kulcsfontosságú kompetenciák tervezés nyitott hozzáállás rugalmasság önkritika együttműködő képesség információgyűjtés non-verbális kommunikáció fejlesztés képessége motiválás

Az alapkompetenciák vonatkozásában Önismeret, személyiségfejlesztés kompetenciája az önkritika, nyitott hozzáállás, rugalmasság és együttműködési kompetenciákra fókuszálva. Általános szóbeli, nyelvi kompetencia területén az információgyűjtés és a nonverbális kommunikáció vonatkozásában. Az érzések, gondolatok kifejezésénél a hallott és az írásbeli szöveg megértése terén. /A vizsgálat alapján az alapvető szövegértés szintje megfelelőnek bizonyult./ Tanulás módszertana területén a tervezés, nyitott hozzáállás, rugalmasság kompetenciaterületek hangsúlyozhatóak az élethosszig tartó tanulás (LLL) igénye és képessége, valamint az aktív tanulás, az önálló kezdeményező készség és az önszabályozás elsajátításához. /Mindemellett figyelembe veendő, hogy ezen területek a kognitív fejlődésben életkori szempontból is sajátos fejlődési időszakot jelentenek, ugyanakkor a pályaszocializáció szempontjából alapvető a tervezés képességének megalapozása az iskolai képzésben./

A szakmai specifikus kompetenciák vonatkozásában: Pályaorientációs kompetenciában a tervezés és az önkritika képessége a tudatos pályatervezéshez, valamint az ön- és pályaismerethez járulhat hozzá. A szakmai kommunikáció területén az információgyűjtés kompetenciája a fogalomértés szempontjából emelhető ki. A szakmai alapozás kapcsán a tervezés, fejlesztés és motiválás kompetenciák a vállalkozási kompetenciák vonatkozásában, valamint a komplex feladatok tervezése, kivitelezése, értékelése területén játszhatnak fontos szerepet.

Szeretné jobban megismerni tanítványait? Érdeklődjön a Jász-Nagykun-Szolnok Térségi Integrált Szakképző Központ munkatársainál Postai úton: 5000 Szolnok, Baross G. u. 37. (Pf. 272.), fax: , vagy