Helyettesítő termékek a tej esetében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az osteoporosis rizikófaktorainak vizsgálata serdülő-, és ifjúkorban
Advertisements

Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
Szenvedélyek fogságában - a drogok
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Mire jók a szűrővizsgálatok?
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Reformtáplálkozás.
A területi árszínvonal különbségei, különös tekintettel a városi és falusi árszínvonalak számíthatóságára Dusek Tamás Széchenyi István Egyetem, Győr Gödöllő,
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Csecsemők táplálási szokásai Magyarországon
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Tejfogyasztási szokásaink a demográfiai változások tükrében
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
Az egészségtelen táplálkozás és a túlsúly
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Tapasztalatok az orvosi szociológia oktatásával a Semmelweis Egyetemen
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
Többváltozós adatelemzés
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Ön tudta, hogy: testünk több mint %-a víz?
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
A reklám centruma.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
Az italfogyasztás új trendjei
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
10. rész :Táplálékunk összetevői
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Magvas gondolatok a FruitCafé-ról
Előadás másolata:

Helyettesítő termékek a tej esetében Pavelka Vivien III. évfolyam, Pénzügy számvitel szak Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Konzulens: Dr. Borbély Csaba egyetemi docens Böröndi-Fülöp Nikoletta egyetemi tanársegéd

Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok A kutatás célja Dolgozatom célja, hogy általánosságban vizsgáljam a helyettesítő termékek fogalomrendszerét. Egy konkrét példán, a tejen keresztül szeretném bemutatni, hogy milyen indokok miatt fordulnak a fogyasztók egy egészségre jótékony hatású élelmiszer helyett annak a helyettesítő termékei felé.

Alkalmazott módszer Szekunder források Primer források Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Szekunder források a témához kapcsolódó szakirodalom, internetes portálok, szakmai szervezet (MÜGYÁSZ) Primer források kérdőíves megkérdezés (n=229) 18-35 éves Kaposváron élő személyek (nem reprezentatív). Az adatok feldolgozása Microsoft Excel, SPSS 13.0 programokkal történt.

Alkoholmentes italok fogyasztása Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Forrás: MÜGYASZ, KSH

Helyettesítő termékek Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Helyettesítő termék: ha egy termék ugyanazt a funkciót tölti be, mint az eredeti termék. Kiegészítő termék Helyettesítő termék

A tej funkciói Struktúrfehérjék - növekedés, fejlődés, Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Struktúrfehérjék - növekedés, fejlődés, csontfejlődésre, csontanyagcserére való pozitív hatás, kalciumfelszívódás elősegítése (laktózzal együtt), csontritkulás és fogszuvasodás elleni hatás, vérnyomáscsökkentő hatás (kalciummal együttesen), daganatképződést gátló (antikarcinogén) hatás, idegrendszer fejlődése, szív- és érrendszeri betegségek (CVD) kockázatát csökkenti, energiaszolgáltatás, immunfunkciók erősítése, szomjoltás.

A tej funkcióinak ismerete Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok fő Forrás: saját adatgyűjtés

Tejfogyasztási gyakoriság Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Forrás: saját adatgyűjtés

A lehetségesnél kevesebb tej fogyasztásának okai Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Forrás: saját adatgyűjtés

Az ESL technológia ismerete különböző csoportokban Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Csoport Nem ismeri Nagyjából ismeri Teljesen tisztában a jelentésével Az összes megkérdezett körében 61% 26% 13% Nők 54% 32% 14% Férfiak 69% 21% 12% 8 általános 60% 20% Szakmunkás 74% 7% Érettségi 67% 11% Főiskola/egyetem 37% 45% Forrás: saját adatgyűjtés

Alkoholmentes italok fogyasztói megítélése az egészségesség és a kedveltség alapján Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Forrás: saját adatgyűjtés

Mi alapján választ alkoholmentes italt a fogyasztó? Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok átlag Forrás: saját adatgyűjtés

Következtetések I. Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok A fogyasztók jelentős része nincs tisztában tej funkcióinak egy jelentős részével az általánosságban ismerteken túl (pl. kalcium és fehérje forrás, frissítő élelmiszer). A megkérdezett fogyasztókat nem befolyásolták azok a negatív híresztelések, amelyek a tej egészségtelen jellegéről szólnak. A tej fogyasztási gyakoriságok tekintetében elmondható, hogy nincs lényegi különbség a férfiak és a nők fogyasztási gyakoriságai között. A felmérésből az is kiderült, hogy sem az iskolázottság, sem a kor, de még a nem sem befolyásolja jelentősen a tejfogyasztást.

Következtetések II. Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok A válaszadók 68%-a gondolta úgy, hogy a jelenleginél fogyaszthatnának többet is, de valamilyen oknál fogva még sem élnek ezzel a lehetőséggel. A legtöbben azért fogyasztanak kevesebb tejet, mert annak természetes ízét nem tartja elég finomnak, így valószínűleg az íz világukban sokkal nagyobb változatosságot mutató helyettesítő termékek felé fordulnak (pl. szénsavas üdítőitalok, teák). Az alkoholmentes italok választásánál ugyanakkor a legmeghatározóbb választási szempont az ár után az ízletesség.

Javaslatok Célkitűzés Módszertan Eredmények Következtetések Javaslatok A fogyasztók jelentős része tisztában van azzal, hogy a tej általában jótékony hatással van az emberi szervezetre, ugyanakkor célszerű lenne az összes orvosilag igazolható előnyös tulajdonságát is megismertetni a fogyasztókkal. A tej egészséges voltának reklámokban történő hangsúlyozása nem ad olyan új impulzust, ami önmagában növelhetné a fogyasztást. A kutatásom szerint a folyadék tej elsősorban íz világában kevésbé versenyképes, ezért az új fogyasztók megnyerése érdekében ízesített tejet is lehetne piacra dobni.

Köszönöm a figyelmüket!