Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr."— Előadás másolata:

1 A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr. Szakál PálDr. Beke Dóra Dr. Barkóczi MargitDr. Hegyi Judit Dr. Troján SzabolcsDr. Németh-T. Anett Dr. Vincze-Tóth Judit és még sokan mások Záró-konferencia Nagymegyer 2012. december 18. Projekt száma: HU-SK/0901/1.2.1./0010

2 A funkcionális élelmiszerekkel összefüggő felmérés vásárlói megítélés, ismertség 3 fázis: 1. fázis: 500 személy megkérdezése - Győr-Moson-Sopron, Komárom- Esztergom, Pest megyékben és Budapesten 2. fázis: a 2012. június 14-i tanácskozás résztvevői 3. fázis: a fogyasztók vásárlás helyén történő megkérdezése Budapest és Lábatlan a bio-élelmiszerek ismertsége (99,6%) jóval meghaladja a funkcionális élelmiszerekét (61,2%)

3 A funkcionális– és a bio-élelmiszerek általános ismertsége

4 A funkcionális– és a bio-élelmiszerek ismertsége a 2012. június 14-i rendezvény résztvevői körében

5 Egyáltalán nem AlkalmankéntHavi rendszerességgel Heti rendszerességgel Napi rendszerességgel TELJES SOKASÁG Fogyaszt-e funkcionális élelmiszert? 33 % 48 % 1 % 7,5 % 10,5 % NŐ Fogyaszt-e funkcionális élelmiszert? 35 % 46 % 0,5 % 7% 11,5 % FÉRFI Fogyaszt-e funkcionális élelmiszert? 31 % 50 % 1,5 % 8 % 9,5 % A funkcionális élelmiszerek fogyasztási gyakorisága (%) az „országos” kérdőíves megkérdezés adatai alapján

6

7 A vásárolt élelmiszer típusa a felmérések összesítése alapján

8 A projekt keretében kifejlesztett termékek organoleptikus vizsgálatának eredménye az almáspite és a tönköly ital nyerte el leginkább a kóstoltatás résztvevőinek tetszését

9 A vizsgálat eredményei alapján levonható következtetés A bio-termékeket vásárlók bár nem ismerik olyan nagy arányban a funkcionális élelmiszereket, de nyitottak és érdeklődőek, tehát potenciális célcsoportot képezhetnek. Ezek alapján egy olyan terméknek lenne a legkedvezőbb a megítélése és találna legkönnyebben rendszeres vásárlókra, ami bio- és funkcionális jegyeket egyaránt hordoz magában!


Letölteni ppt "A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr."

Hasonló előadás


Google Hirdetések