Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012. január 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012. január 28."— Előadás másolata:

1 Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012. január 28.

2 Az energiaitalok veszélyei a koffein túladagolásból, az alkohollal való együttfogyasztásból, valamint a nem megfelelő vízpótlásból adódhatnak (TÓTH, 2010). Az energiaitalok veszélyei a koffein túladagolásból, az alkohollal való együttfogyasztásból, valamint a nem megfelelő vízpótlásból adódhatnak (TÓTH, 2010). 125-300 ml energiaital fogyasztása személyenként naponta nem vet fel biztonságossági kérdéseket (ANS, 2009). 125-300 ml energiaital fogyasztása személyenként naponta nem vet fel biztonságossági kérdéseket (ANS, 2009). A koffein-bevitelből eredő fokozott aktivitás azt eredményezi, hogy a szervezet kimerül, és így nincsenek meg a fejlődéshez szükséges optimális feltételek (LUGASI, 2010). A koffein-bevitelből eredő fokozott aktivitás azt eredményezi, hogy a szervezet kimerül, és így nincsenek meg a fejlődéshez szükséges optimális feltételek (LUGASI, 2010). A legfőbb problémát az energiaitalok túlzott fogyasztása jelenti (ZACHER, 2010). A legfőbb problémát az energiaitalok túlzott fogyasztása jelenti (ZACHER, 2010). A leginkább veszélyeztetett csoportok a koffein-érzékenyek, a várandós nők, a 18 év alattiak és a fiatal felnőttek…ez a korosztály nincsen felvilágosítva a túlfogyasztás veszélyeiről (MARTOS, 2010). A leginkább veszélyeztetett csoportok a koffein-érzékenyek, a várandós nők, a 18 év alattiak és a fiatal felnőttek…ez a korosztály nincsen felvilágosítva a túlfogyasztás veszélyeiről (MARTOS, 2010).BEVEZETÉS Anyag és módszer Eredmények és értékelésük Következtetések és javaslatok

3 BEVEZETÉS Anyag és módszer Eredmények és értékelésük Következtetések és javaslatok (KOZMA, KUKUCSKA és JASÁK, 2009) 2. ábra

4 Marketingkutatási adatok Szekunder adatok Internet Folyóiratok Könyvek Primer adatok Kvalitatív adatok Közvetlen (nyílt) Fókuszcsoport Közvetett Vetélkedő Kvantitatív adatok Leíró Megkérdezés Bevezetés ANYAG ÉS MÓDSZER Eredmények és értékelésük Következtetések és javaslatokFókuszcsoport 8 fő a 15-24 éves korosztályból8 fő a 15-24 éves korosztályból Reprezentatív csoportösszetétel nemek és kor szerintReprezentatív csoportösszetétel nemek és kor szerintVetélkedő 4 csapat4 csapat Szórakoztató feladatokSzórakoztató feladatokMegkérdezés Kérdőíves megkérdezésKérdőíves megkérdezés 300 fő300 fő Baranya és Somogy megyeBaranya és Somogy megye Kvótás mintavételKvótás mintavétel Reprezentatív (lakóhely típus és nemek szerint)Reprezentatív (lakóhely típus és nemek szerint) Zárt és nyitott kérdésekZárt és nyitott kérdések Adatfeldolgozás (SPSS 13.0)Adatfeldolgozás (SPSS 13.0)

5

6 „…a dobozára is rá van írva…” Az egészséges energiaitalok kevésbé ismertek a vizsgált korcsoportban. Az egészséges energiaitalok ötletének pozitív fogadtatása a 20-24 évesek körében. Megfigyelték, hogy milyen összetevőket tartalmaz az energiaital. Bevezetés Anyag és módszer EREDMÉNYEK ÉS ÉRTÉKELÉSÜK Következtetések és javaslatok

7 Bevezetés Anyag és módszer EREDMÉNYEK ÉS ÉRTÉKELÉSÜK Következtetések és javaslatok

8

9 3. ábra n=290 Bevezetés Anyag és módszer EREDMÉNYEK ÉS ÉRTÉKELÉSÜK Következtetések és javaslatok

10 4. ábra n=290 Bevezetés Anyag és módszer EREDMÉNYEK ÉS ÉRTÉKELÉSÜK Következtetések és javaslatok

11 7. ábra n=290 Bevezetés Anyag és módszer EREDMÉNYEK ÉS ÉRTÉKELÉSÜK Következtetések és javaslatok 020406080100(%)

12 8. ábra n=290 Bevezetés Anyag és módszer EREDMÉNYEK ÉS ÉRTÉKELÉSÜK Következtetések és javaslatok

13 BevezetésAnyag és módszer Eredmények és értékelésük KÖVETKEZTETÉSEK ÉS JAVASLATOK Nem ajánlott fogyasztási alkalmak

14 BevezetésAnyag és módszer Eredmények és értékelésük KÖVETKEZTETÉSEK ÉS JAVASLATOK

15


Letölteni ppt "Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012. január 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések