Oktatásfejlesztés EU-s támogatással

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete bedof@zmpi.sulinet.hu

EU támogatással történő pedagógiai paradigmaváltás HEFOP EU támogatással történő pedagógiai paradigmaváltás oktatási probléma munkaerő-piaci probléma

ÚMFT ÚMFT TÁMOP, TIOP, NYDOP Operatív programok (2007-2013) Akciótervek (2007-2008) TÁMOP 3., TIOP 1., NYDOP 5. (prioritások) Pályázati kiírások NYDOP-2007-5.3.1 TIOP 1.1.1 TÁMOP 3.1.4 TÁMOP 3.3.2 www.zalai-iskola.hu

1.6 AZ INTÉZMÉNYRENDSZEREK ÉRTÉKELÉSE ÚMFT TÁMOP 1.6 AZ INTÉZMÉNYRENDSZEREK ÉRTÉKELÉSE 1.6.2 Iskolarendszerű oktatás és képzés A közoktatási rendszer számos olyan problémával küzd, amelyek megoldása csak további hosszú távú fejlesztéssel orvosolható.

TÁMOP A közoktatás nem biztosítja mindenekelőtt nem alapozza az alkalmazható és versenyképes tudás megszerzéséhez nélkülözhetetlen alap- és kulcskompetenciákat mindenekelőtt a sikeres munkaerő-piaci részvételhez szükséges készségeket nem alapozza meg az egész életen át tartó tanulást

TÁMOP Ennek okai: az oktatásban gyenge korszerűtlenek a tartalmi, tárgyi tudásbeli követelmények túl vannak hangsúlyozva a kulcskompetenciák elsajátításának fontosságával szemben; gyenge a fenntartói intézményirányítás az iskolavezetés és a pedagógiai kultúra, korszerűtlenek az alkalmazott módszerek;

TÁMOP hiányzik gyengék hiányos és nem mindenki számára hozzáférhető az intézményi és a tanári teljesítmények egységes mérése, értékelése gyengék a munkaerő-piaci és az oktatási intézmények közötti kapcsolatok a visszajelzési mechanizmusok hiányos és nem mindenki számára hozzáférhető a korszerű oktatás infrastruktúrája

TÁMOP 3. prioritás 3. Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek 3.1 A kompetencia alapú oktatás elterjedésének támogatása 3.2 A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása 3.3 A halmozottan hátrányos helyzetű és a roma tanulók szegregációjának csökkentése, esélyegyenlőségük megteremtése a közoktatásban 3.4 Az eltérő oktatási igényű csoportok oktatásának és a sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának támogatása, az interkulturális oktatás A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP 3.1 A kompetencia alapú oktatás elterjedésének támogatása 3.1.1 21. századi közoktatás 3.1.2 Új tartalomfejlesztések a közoktatásban 3.1.3 Innovatív iskolák 3.1.4 Infrastrukturális fejlesztés tartalmi támogatása 3.1.5 Pedagógiai kultúra korszerűsítése 3.1.7 Pedagógusok új szerepben 3.1.6 Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény 3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban 3.1.9 Diagnosztikus mérések fejlesztése A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP 3.1.4 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés-innovatív intézményekben Tevékenységek újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok, taneszközök bevezetése digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése pedagógusok felkészítése fentiek intézményi implementációjára mentori és szakértői támogatás igénybevétele hátrányos helyzetű gyerekek többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, a szakmai felkészülést szolgáló pedagógus továbbképzéseken való részvétel, továbbá az elsajátítottak intézményi adaptációját segítő szolgáltatások megvalósítása sajátos nevelési igényű gyerekek többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, a szakmai felkészülést szolgáló pedagógus továbbképzéseken való részvétel, továbbá az elsajátítottak intézményi adaptációját segítő szolgáltatások megvalósítása lemorzsolódás és kirekesztődés megelőzését támogató személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása, oly módon, hogy az a jelen pályázatban vállalt tevékenységek sikeres megvalósítását elősegítse és támogassa tanácsadói segítséget kötelesek igénybe venni a komplex- és IKT helyzetelemzés elkészítéséhez, az esélyegyenlőségi helyzetelemzés figyelembevételével (az így elkészült helyzetelemzések alapján kell összeállítani a projektet) nyilvánosság biztosítása - a tervezés során - a projekt során - a projekt végén

TÁMOP 3.1.4 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés-innovatív intézményekben Támogatás 5.000.000 – 20.000.000 Ft Támogatott projektek száma 1700 !!! ???

TÁMOP 3.1.5 Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) Tevékenységek - képzések „B” komponens Hagyományos tanári szerepek térségi és intézményi tervezés, vezetői, iskolamenedzsment, tanügy-igazgatás szakszolgálati, közoktatási értékelő SNI, különleges gondozást igénylő gyermekek fejlesztése, integráltan oktatók digitális tartalmak, idegen nyelv, …. Hagyományostól eltérő tanári szerepek sport- és szabadidő-szervezési, felnőttoktatási, nevelőtanári, iskolai rendszergazdai, általános közművelődési, könyvtári, utazópedagógusi, pedagógusok felkészítése a tartósan beteg gyerekek oktatására, egészségfejlesztési, közoktatási pályázat-írói, gyermekjóléti szolgálati környezeti nevelés.

TÁMOP 3.1.5 Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) Támogatott képzések száma 14.000

TÁMOP 3.2 A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása 3.2.1 Új tanulási formák és rendszerek 3.2.2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás 3.2.3. (3.2.3 összevonva 3.2.5, 3.2.6, 3.2.7 konstrukciókkal) „Építő közösségek” - közművelődési intézmények az egész életen át tartó tanulásért 3.2.4. „Tudásdepó-Expressz” 3.2.8. „Múzeumok Mindenkinek” 3.2.9. Audiovizuális emlékgyűjtés a társadalmi kohézió erősítéséért 3.2.10. Egységes Elektronikus Kulturális Közoktatási és Szakképzési Szolgáltató Felület kialakítása A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP 3.2.2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás Tevékenységek „A” komponens – regionális együttműködés és koordináció • Projektiroda létrehozása és üzemeltetése • Regionális referencia-intézmény hálózat létrehozása • Helyzetelemzés • Együttműködés a TÁMOP 3.1.1. konstrukció , „21.századi közoktatás” kiemelt program megvalósító szervezetével • Regionális közoktatási intézményhálózat építése a. kistérségi szintű koordináció építése b. szakmai szolgáltatók hálózatba szervezése, szolgáltatási kapacitás biztosítása: c. kapcsolattartás, együttműködés a közigazgatási és fejlesztésben érintett más szereplőkkel a há-lózatépítés érdekében • Intézmények támogatása • Fejlesztés koordináció • Regionális döntés-előkészítő, javaslattevő testület kialakítása • A fejlesztési folyamat nyomon követése, a hálózat működésének minőségbiztosítása

TÁMOP 3.2.2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás Tevékenységek „B” komponens – kistérségi együttműködés és koordináció Intézményi integráció (egységes iskola) megvalósítása A tagintézmények közötti szakmai együttműködés, egységes pedagógiai program biztosítása A regionális koordinátorral való kapcsolattartás; belépés a regionális közoktatási intézményhálózatba A kompetencia alapú programok implementációjának kistérségi, mikrotérségi támogatása Az integrációs folyamatok erősítése, deszegregációs programok-térségi, régió szakmai beágyazásának segítése Hálózatok komplex szakmai támogatása (intézményösszevonás, integráció tekintetében), ehhez kapcsolódó nemzetközi jó gyakorlatok beszerzése, adaptálása és publikálása Az integrált intézmények (egységes iskolák) disszeminációs és mentorálási tevékenységének támogatása A pedagógiai kultúra megújítása, kiemelten az integrációval, egységes iskolai gyakorlattal kapcsolatos metodi-kákra

TÁMOP 3.2.2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás A komponens Támogatás 250.000.000 – 600.000.000 Ft Támogatott projektek száma 7 (régiónként egy) B komponens 10.000.000 – 18.000.000 Ft 14 (régiónként kettő)

TÁMOP 3.3 A halmozottan hátrányos helyzetű és a roma tanulók szegregációjának csökkentése, esélyegyenlőségük megteremtése a közoktatásban 3.3.1 Oktatási esélyegyenlőség és integráció 3.3.2 Oktatási esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása 3.3.3 Integrációs gyakorlatot folytató iskolák minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása 3.3.4 „Láthatatlan kollégium” 3.3.5 (3.3.7 konstrukcióval összevonva) Civil részvétel erősítése az oktatási diszkrimináció elleni fellépés és a tanulók iskolai sikerességének támogatása érdekében A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP 3.3.2 Oktatási esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása Tevékenységek A. A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai körzetek, iskolák közötti kirívó aránykülönbségei-nek csökkentését támogató programok megvalósítása B. Városi, szélsőségesen szegregált, alacsony létszámú és gyenge infrastrukturális ellátottságú iskolák átalakításához, esetleges funkcióváltásához szükséges fejlesztések megvalósítása C. A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók minőségi oktatáshoz való hozzáférésének támogatása D. Integrációt és képességkibontakoztatást támogató módszertan továbbterjesztése az integráló általá-nos iskolák, óvodák és középiskolák körében E. Komplex felülvizsgálati, visszahelyezési programok magas sajátos nevelési igényű gyermek-, tanu-lóaránnyal rendelkező településeken F. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek korai (3 éves kortól történő) óvodáztatását biztosító szakmai programok működtetése G. Érettségit adó középfokú oktatási intézményben, illetve minőségi szakképzést biztosító szakiskolá-ban történő továbbtanulási utak megerősítése

TÁMOP 3.3.2 Oktatási esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása Támogatás 50.000.000 – 100.000.000 Ft Támogatott projektek száma 20 !!!

TÁMOP 3.3.3 Integrációs gyakorlatot folytató iskolák minőségbiztosítása szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása Tevékenységek Jó gyakorlatok megismerése Továbbfejlesztés érdekében IPR menedzsment működtetése Szegregáló oktatatási gyakorlat megszüntetésére irányuló programok IPR még hiányzó elemének kiépítése Bázisintézményi találkozók, bázisintézmények régiós szintű szakmai műhelyeinek kialakítása Hospitálások meghirdetése, pedagógusok fogadása, konzultációk Az IPR továbbfejlesztése és a kompetencia alapú oktatás bevezetésének ösztönzése A referenciahellyé válást elősegítő szakmai műhelymunka kialakítása. Pedagógus hallgatók fogadására történő felkészülés Tanulóbarát iskola környezet, csoportmunkára alkalmas tanterem berendezés kialakítása Az érintett szülők folyamatos tájékoztatása és bevonása a döntési folyamatokba A HHH tanulók szociális helyzetéből fakadó hátrányok enyhítését célzó tevékenységek Szakmai szolgáltatások igénybevétele Együttműködés kialakítása a régióban működő fejlesztési koordinációt végző szervezetekkel. Együttműködés kialakítása a TÁMOP 3.2.2 konstrukció keretében támogatott szakmai pedagógiai hálózatokkal Fejlesztő eszközök beszerzése, szakirodalom beszerzése Honlap – online fejlesztési platform kialakítása és működtetése

TÁMOP 3.3.3 Integrációs gyakorlatot folytató iskolák minőségbiztosítása szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása Támogatás 20.000.000 – 30.000.000 Ft Támogatott projektek száma 35 - 45!

TÁMOP 3.4 Az eltérő oktatási igényű csoportok oktatásának és a sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának támogatása, az interkulturális oktatás 3.4.1 Nemzetiségi és migráns tanulók nevelésének és oktatásának segítése 3.4.2 Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja 3.4.3 Iskolai tehetséggondozás 3.4.4 Országos tehetségsegítő hálózat létrehozása A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP 3.4.2 Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja Tevékenységek Az NFT I-ben kidolgozott programok, és eszközhasználat elterjesztése Együttnevelést támogató továbbképzési programok lebonyolítása Érzékenyítő, felkészítő tréningek, programok megtartása az együttnevelésben résztvevő valamennyi szerep-lő számára Továbbképzések, tréningek az egyéni fejlesztéseket végző szakemberek számára Jó gyakorlatok adaptációjának támogatása Intézmények közötti együttműködések, horizontális tanulási formák támogatása Az együttműködést és az együttnevelést támogató szakértő szolgáltatások és egyéni szakértői támogatások igénybevétele A sajátos nevelési igényű tanulók többségi iskolarendszeren belüli oktatását, integrálását segítő pedagógiai fejlesztések, és azok gyakorlati megvalósítása A hátrányos megkülönböztetés felszámolását támogató társadalmi környezet kialakításának??? ösztönzése A tanulási nehézségekkel küszködők számára korrekciós lehetőségek felkínálása az egyéni tanulási igé-nyekhez, és lehetőségekhez jobban alkalmazkodó tanulási formák kialakítása és elterjesztése A többségi iskola pedagógusainak tanulócsoporton, tanórán belüli segítése gyógypedagógus közremőködésével Fogyatékosság típusának megfelelő infrastrukturális fejlesztések

TÁMOP 3.4.2 Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja Támogatás 10.000.000 – 30.000.000 Ft Támogatott projektek száma 35 - 45!

TÁMOP szolgáltatói kosár Komplex szakértői helyzetelemzés Képzés Támogató szolgáltatások A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP szolgáltatói kosár Komplex szakértői helyzetelemzés helyzetelemzés projekt tervezéshez itt vagyunk ide megyünk TÁMOP szolgáltatások kötelező igénybevétel szakértői lista költségei betervezhetők A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP szolgáltatói kosár Képzés Menedzsmentképzés Pedagógus-továbbképzések a programcsomagok alkalmazásához a befogadó iskola feltételeihez a módszertani innovációhoz a kompetenciamérésekhez … A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TÁMOP szolgáltatói kosár Támogató szolgáltatások Mentorálás Programcsomagok Folyamat-tanácsadás IPR-SNI Hálózati tanulás Térségi együttműködés Jó gyakorlatok közzététele Önfejlesztés Értékelés A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

TIOP 1. Az oktatási infrastruktúra fejlesztése 1.1 Az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése – az Intelligens iskola” 1.1.1 A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra nformatikai infrastruktúra eszköz csomagok Iskolai munkaállomás csomag (PC) Tantermi csomag Szavazó csomag Alkalmazás szerver csomag Kiegészítő SNI IKT csomag 1.2 Az oktatási és a kulturális intézmények együttműködését támogató infrastruktúra fejlesztése 1.3 A szolgáltató és kutatási infrastruktúra fejlesztése a felsőoktatásban A szoftver lehetőségei A szoftvernek három fő funkciója van, a gyerekek által végezhető munkákat három területre összpontosítja. Ezek a rajzolunk, az alkotunk, a programozunk funkciók.

Köszönöm a figyelmet! www.zalai-iskola.hu