Simon Gabriella A papíralapú portfólió
1. A szakmai életpálya bemutatása szakmai önéletrajz tanulmányok (iskolák, képzés, továbbképzések) munkahelyek, munkahelyi körülmények szakmai tevékenységek, oktatási-nevelési tevékenységek, fejlesztő-kutató tevékenység stb. szakmai- és közéleti tevékenységek publikációk, fejlesztési dokumentumok stb.
Szakmai életpályám bemutatása szakmai önéletrajz hivatás végzettségek eredmények, továbbképzések tapasztalatok, publikációk, előadások munkahelyi tapasztalatok Europass önéletrajz személyi adatok vezetéknév(ek) / utónév(ek) stb.
2. A szakmai munka dokumentumai A tanítás - tanulás során készült dokumentumok: óravázlatok reflexiók kiegészítő anyagok dolgozatok fényképek rajzok esettanulmányok felvételek releváns szakcikkek, saját szakcikkek
A szakmai munkám dokumentumai Óravázlat – 1994 3. Reflexiók, reflektív órai jegyzetek 2007
A szakmai munkám dokumentumai Publikáció – 2002 Kutatás – 2010
A szakmai munkám dokumentumai Minőségértékelés – tanulói kérdőív – 2008 FONTOS: Ezt a kérdőívet nem kötelező kitöltened. Senki nem fogja tudni, ki töltötte ki a kérdőívet, ezért nyugodtan vállalhatod véleményedet, amelyet bizalmasan kezelünk. A kitöltés dátuma: ………………………… Osztály/csoport: ………….………………... Mennyire értesz egyet vagy nem értesz egyet a táblázatban olvasható, tanárodra vonatkozó jellemzésekkel? Írd be minden sorba azt a számot, amely a te véleményedet kifejezi. A számok a következőket jelentik: 4= az állítással teljesen egyetértek 3= az állítással jórészt egyetértek 2= az állítással kevéssé értek egyet 1= az állítással egyáltalán nem értek egyet Te töltsd ki, légy szíves: A pedagógus neve: …………………………… tantárgya:…………………………. .. A tanárom véleményem szerint … Örömmel, lelkesen tanít. Jól fölkészül az óráira. Meg tudja szerettetni a tantárgyát a tanulókkal Jól tud fegyelmet tartani. Teljesíthetőek a követelményei. Megfelelő légkört teremt az órán a munkához. Érdekes órai feladatokat ad. Hasznos órai feladatokat ad. Ésszerű mennyiségű és jellegű házi feladatot ad. A számonkérésben igazságos és következetes. A diákokat partnerként kezeli a munkában (véleményüket kikéri és meghallgatja). A dolgozatokat az előírt idő alatt kijavítja. (Pontosan mennyi az?) Mindenkivel egyformán törődik, nem kivételez. A diákokra, mint egyénekre is figyel. Olyan tanár, akinek a tanulással kapcsolatos tanácsait érdemes megfogadni. Jó humorú. Olyan ember, akinek a véleménye nem csak tanulmányi ügyekben fontos számomra. Megértő, bármilyen problémával fordulhatok hozzá. Köszönjük, hogy véleményeddel segítetted munkánkat.
A szakmai munkám dokumentumai Gondolattérkép készítése – a tanulók gondolkodása, problémakezelés 2010
4. Értékelések Teljesítményértékelés – 2010
5. A szakmai fejlődés útja Funkciója: rátekintés a szakmai pályafutásra, teljesítmény megítélése, hatékonyabb kapcsolattartás a munkaadóval, iskolavezetőkkel, kollégákkal (Kotschy Beáta, 2012) Területek: életpálya, szaktárgyi, módszertani, pedagógiai tudás dokumentálása Tartalom és forma: a céltól, célközönségtől függően alakul Saját döntés, vagy meghatározott szempontrendszer? Tartalmi nyitottság, rugalmasság – tárolás? Koherens, célirányos egész
Köszönöm a figyelmet! Felhasznált irodalom Falus Iván – Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet , Budapest Kotschy Beáta (2012): A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában. http://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/projekhirek/tamop315_kotschy_beata_portfolio Utolsó letöltés: 2013. 02. 01. Szivák Judit (2010): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége