Simon Gabriella A papíralapú portfólió

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A tanári munka értékelése
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
„A XXI. századi köznevelés”
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Kompetensek lettünk? június 27..
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Rendszeres szociális támogatás – Hallgatói visszajelzések
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Simon Gabriella A papíralapú portfólió

1. A szakmai életpálya bemutatása szakmai önéletrajz tanulmányok (iskolák, képzés, továbbképzések) munkahelyek, munkahelyi körülmények szakmai tevékenységek, oktatási-nevelési tevékenységek, fejlesztő-kutató tevékenység stb. szakmai- és közéleti tevékenységek publikációk, fejlesztési dokumentumok stb.

Szakmai életpályám bemutatása szakmai önéletrajz hivatás végzettségek eredmények, továbbképzések tapasztalatok, publikációk, előadások munkahelyi tapasztalatok Europass önéletrajz személyi adatok vezetéknév(ek) / utónév(ek) stb.

2. A szakmai munka dokumentumai A tanítás - tanulás során készült dokumentumok: óravázlatok reflexiók kiegészítő anyagok dolgozatok fényképek rajzok esettanulmányok felvételek releváns szakcikkek, saját szakcikkek

A szakmai munkám dokumentumai Óravázlat – 1994 3. Reflexiók, reflektív órai jegyzetek 2007

A szakmai munkám dokumentumai Publikáció – 2002 Kutatás – 2010

A szakmai munkám dokumentumai Minőségértékelés – tanulói kérdőív – 2008 FONTOS: Ezt a kérdőívet nem kötelező kitöltened. Senki nem fogja tudni, ki töltötte ki a kérdőívet, ezért nyugodtan vállalhatod véleményedet, amelyet bizalmasan kezelünk. A kitöltés dátuma: ………………………… Osztály/csoport: ………….………………... Mennyire értesz egyet vagy nem értesz egyet a táblázatban olvasható, tanárodra vonatkozó jellemzésekkel? Írd be minden sorba azt a számot, amely a te véleményedet kifejezi. A számok a következőket jelentik: 4= az állítással teljesen egyetértek 3= az állítással jórészt egyetértek 2= az állítással kevéssé értek egyet 1= az állítással egyáltalán nem értek egyet Te töltsd ki, légy szíves: A pedagógus neve: …………………………… tantárgya:…………………………. .. A tanárom véleményem szerint … Örömmel, lelkesen tanít. Jól fölkészül az óráira. Meg tudja szerettetni a tantárgyát a tanulókkal Jól tud fegyelmet tartani. Teljesíthetőek a követelményei. Megfelelő légkört teremt az órán a munkához. Érdekes órai feladatokat ad. Hasznos órai feladatokat ad. Ésszerű mennyiségű és jellegű házi feladatot ad. A számonkérésben igazságos és következetes. A diákokat partnerként kezeli a munkában (véleményüket kikéri és meghallgatja). A dolgozatokat az előírt idő alatt kijavítja. (Pontosan mennyi az?) Mindenkivel egyformán törődik, nem kivételez. A diákokra, mint egyénekre is figyel. Olyan tanár, akinek a tanulással kapcsolatos tanácsait érdemes megfogadni. Jó humorú. Olyan ember, akinek a véleménye nem csak tanulmányi ügyekben fontos számomra. Megértő, bármilyen problémával fordulhatok hozzá. Köszönjük, hogy véleményeddel segítetted munkánkat.

A szakmai munkám dokumentumai Gondolattérkép készítése – a tanulók gondolkodása, problémakezelés 2010

4. Értékelések Teljesítményértékelés – 2010

5. A szakmai fejlődés útja Funkciója: rátekintés a szakmai pályafutásra, teljesítmény megítélése, hatékonyabb kapcsolattartás a munkaadóval, iskolavezetőkkel, kollégákkal (Kotschy Beáta, 2012) Területek: életpálya, szaktárgyi, módszertani, pedagógiai tudás dokumentálása Tartalom és forma: a céltól, célközönségtől függően alakul Saját döntés, vagy meghatározott szempontrendszer? Tartalmi nyitottság, rugalmasság – tárolás? Koherens, célirányos egész

Köszönöm a figyelmet! Felhasznált irodalom Falus Iván – Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet , Budapest Kotschy Beáta (2012): A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában. http://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/projekhirek/tamop315_kotschy_beata_portfolio Utolsó letöltés: 2013. 02. 01. Szivák Judit (2010): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége