A NEVELÉS TERÜLETEI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Egészség-műveltség = Health Literacy ☺
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Napocska Napköziotthon
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Birta-Székely Noémi Pszicológia és Neveléstudományok Kar Kolozsvár
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Készítette: Szatmári Kinga
Pedagógiai személyiségmodellek
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Szásziné Sustyák Anna óvodavezető Svetits Katolikus Óvoda, Debrecen
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
NEVELÉSELMÉLET.
vizuális kommunikáció
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Köcséné Szabó Ildikó NyME-SEK Pedagógia Tanszék
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Speciális gyermekvédelem
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Kultúra és kommunikáció
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A NEVELÉS TERÜLETEI

A nevelés területei Testi nevelés Értelmi nevelés Érzelmi nevelés Erkölcsi nevelés Esztétikai nevelés Egészségnevelés Környezeti nevelés Állampolgári nevelés Multikulturális nevelés Média és nevelés

Testi nevelés- Egészségnevelés - Környezeti nevelés Testi nevelés = a testi fejlődés elősegítésére irányuló pedagógiai tevékenységek összessége: testnevelés, testápolásra vonatkozó ismeretek, szokások, testi önfejlesztés Egészségnevelés = tudatos egészségfenntartó és egészséget erősítő viselkedésmódok kialakítása: mozgás és sport, egészséges táplálkozás mentálhigiéné, szenvedélybetegségek Környezeti nevelés = az ember környezetéhez való tudatos viszony kialakítása: környezetre vonatkozó ismeretek átadása, környezeti attitűdök megváltoztatása

Értelmi nevelés A családi és az intézményes oktatás keretein belül folyik = az ismeretek folytonos bővítésére és korszerűsítésére való nevelés öröklött kognitív képességek tapasztalati kognitív képességek értékelő kognitív képességek értelmező kognitív képességek

Érzelmi nevelés A gyermek egészséges fejlődéséhez érzelmi kapcsolatokra is szükség van. Ezek tudatos alakítása az érzelmi nevelés. Érzelemformáló személyi kapcsolatok Érzelemformáló közösségi kapcsolatok Érzelmi intelligencia

Esztétikai nevelés A személyiség fejlődéséhez nélkülözhetetlen az esztétikummal való rendszeres találkozás: 1. természeti művészeti 2. Műalkotások értő befogadása cselekvő, alkotó esztétikai aktivitás

Erkölcsi nevelés - Világnézeti nevelés - Állampolgári nevelés Erkölcsi nevelés = A gyermekek erkölcsi magatartását valamilyen kiválasztott irányban befolyásolni Világnézeti nevelés = a világra, az ember lényegére és életfeladataira vonatkozó nézetrendszer és szemléletmód befolyásolása Állampolgári nevelés = ismeretek átadásával, cselekvés -és magatartásformák kialakításával előkészíteni a teljes jogú állampolgárrá válást

Nemzeti nevelés - Multikulturális nevelés - Globális nevelés Nemzeti nevelés = az adott nemzethez való tartozásra való értelmi és érzelmi nevelés (nemzeti önismeret és öntudat) Multikulturális nevelés = olyan kompetenciák kifejlesztését célozza meg, mely kitágítja a művelődés horizontját a saját kultúrán kívül eső idegen kultúrák irányába. Globális nevelés = világhorizontú látásmód kialakítása

Média és nevelés Miképpen lehetne a médiahasználatot a személyiségfejlődés és a szabadidő eltöltése szempontjából kedvezőbbé tenni, hogyan lehetne csökkenteni a káros hatásokat? A média hatásmechanizmusa Veszélyei Nevelés