Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A.5- 2013 „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Mezei Cecília tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Projektciklus- menedzsment (PCM)
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében május 13.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
A szociálpolitika kulcsproblémái gyermekvédelmi metszetben Gyermekvédelmi napok 2011 „Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben” konferencia Budapest, 2011.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
“ A SÜRGŐSSÉGI HELYZETEK SZOLGÁLTATÓI KÖZPONTJAINAK FELSZERELÉSE A RENDSZER CSELEKVŐKÉPESSÉGÉNEK, VALAMINT EGY MINŐSÉGI ELSŐSEGÉLY ÉS SÜRGŐSSÉGI ORVOSI.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Projekt eredményeinek disszeminációja – Általános projektbemutató ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A projekt általános szakmai célkitűzései
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell ( ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
TUDÁSMEGOSZTÁS 3. SZINT – SZAKMAI NAP BUDAPEST, NOVEMBER 13. ÁROP-1.A Szervezetfejlesztés megvalósítása Ózdon a hatékonyabb működtetés.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Tudásmegosztás 3. szint – Szakmai Nap Budapest, november 13.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Pénzügyi elemzés és javaslatok Hajdúnánás Város gazdálkodásához ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös Önkormányzati.
Hajdúnánás, december 19. A LAKOSSÁG KÖRÉBEN ÁTFOGÓ FELMÉRÉS ÉS ELEMZÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁSOKKAL KAPCSOLATOS ELÉGEDETTSÉGRŐL ÉS FELMERÜLŐ IGÉNYEKRŐL.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
TAMOP /1 „CÉHÁLÓZAT KAPACITÁSFEJLESZTÉSE” Kézenfogva Alapítvány Projektnyitó Szakmai Nap
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Rászoruló személyeket támogató operatív program RSZTOP
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
SZOCIÁLIS HÁLÓ SIÓFOKON Szociális gazdaság Készítette: Potocskáné Kőrösi Anita Siófok Város alpolgármestere december 4.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
„Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel Kísérése II.”
Előadás másolata:

Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”

2 Tartalomjegyzék A fejlesztési elem célja21 Legfontosabb megállapítások, következtetések83 A fejlesztés lebonyolítása – módszertani megközelítés42

3 A fejlesztési elem célja Az önkormányzatok helyi szolgáltatás-szervezési reformlépéseinek megalapozása, a helyi közszolgáltatások és a belső működés minőségének javítása. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghirdetett, az Államreform Operatív Program 1.A projektjének megvalósítása a konvergencia régiókba tartozó Önkormányzatok fejlesztése céljából. A cél a köznevelési-oktatási, valamint szociális, közművelődési, gyermekvédelmi intézmények, illetve az önkormányzat által üzemeltetett konyhák, diák- és felnőtt étkeztetési feladatokat ellátó intézmények vizsgálata: a jelenlegi helyzetkép átfogó bemutatása és egyes hatékonyságnövelési lehetőségek kiemelése. Program: ÁROP 1.A. 5.– Szervezetfejlesztés a konvergencia régiókban levő önkormányzatok számára Program szintű cél 4. sz. fejlesztési elem: Feladat ellátási és finanszírozási modell

4 Tartalomjegyzék A fejlesztési elem célja21 Legfontosabb megállapítások, következtetések83 A fejlesztés lebonyolítása – módszertani megközelítés42

5  Fókuszban: bölcsődék, óvodák, idősek otthona, házi segítségnyújtás, családsegítés és gyermekvédelem, közétkeztetés és a közművelődés.  Két módszertani megközelítés:  Benchmarkelemzés  A jogszabályban meghatározott feladatfinanszírozási szint vizsgálata Település Rákosmente (Bp. 17. ker.) DunaújvárosÉrdKomárom Kispest (Bp. 19. ker.) Lakosságszám fő fő fő fő fő 2013-as adatokat elemeztünk!

6 A fejlesztés lebonyolítása – módszertani megközelítés Az elemzés szakaszai:  Adatok meghatározása, adatgyűjtő lapok bekérése:  Benchmarkelemzés: bizonyos hatékonysági mutatók összehasonlítása településenként.  Az intézmények alkalmazotti létszámának vizsgálata: a jogszabály által előírt kötelező létszámok, illetve a tényleges szakdolgozói és egyéb alkalmazotti létszámok elemzése.  Az intézményi költségvetések vizsgálata, elemzések:  Személyi kiadások és járulékai,  Dologi kiadások esetén  a közüzemi költségek,  egyéb működési kiadások tekintetében.  Hatékonysági mutatók vizsgálata:  egy ellátottra jutó személyi kiadás és járulékai,  egy ellátottra jutó dologi kiadások.

7 A fejlesztés lebonyolítása – módszertani megközelítés Megjegyzések a módszertant illetően: -A szociális szolgáltatások vizsgálata nem terjed ki minden, az önkormányzatok által végzett feladatra, hanem a fentebb már említett kiemelt területekre korlátozódik. -A cél egy átvilágítás, egy általános helyzetkép készítése, és ebből fejlesztési lehetőségek feltárása. -A hatékonyság és a minőség értelmezése viszonylagos. Az elemzés nem olyan mély, hogy minőségi különbségeket tudjon kimutatni, viszont tekintettel arra, hogy központilag meghatározott normatívákat és arányszámokat követ, alkalmas arra, hogy egyes területeken kimutassa a szélsőértékeket, akár a nagyon kedvezőtlen, akár a nagyon kedvező eredményeket, és felhívja a figyelmet a további vizsgálatok szükségességére.

8 Tartalomjegyzék Előzmények – a Projekt rövid bemutatása21 Legfontosabb megállapítások, következtetések83 A fejlesztés célja és lebonyolítása – módszertani megközelítés42

9 Óvodák

10 Óvodák

11 Óvodák

12 Bölcsődék

13 Bölcsődék

14 Bölcsődék

15 Bölcsődék

16 Bölcsődék

17 Házi segítségnyújtás

18 Házi segítségnyújtás

19 Idősek otthona

20 Idősek otthona

21 Idősek otthona

Köszönjük a figyelmet! Dunaújváros szeptember 15.