Tájékoztató a TÁMOP B-1/13 jelű uniós projektről „Dolgozva tanulj!”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Advertisements

Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
AZ ÚJ SZÉCHENYI TERV TÁMOP FORRÁSAI – Gyakornoki program
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Humánerőforrás fejlesztés az Ú j Sz échenyi T ervben Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Szakmai monitorozás.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A gazdasági kamarák feladata, célja a szakképzésben 2013.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési Önkormányzati Szabályzata ( )
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
A gyakorló helyek minősítésének bevezetése Laczky Gabriella december 12.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Angol alap és középszint, számítástechnika alap és középszint A programban egyéni pályázó vehet részt, a képzésekre milliárd forint európai.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Tipikus hibák és szabálytalanságok a HEFOP intézkedés megvalósítása során Előadó: Kis Mónika Krisztina Hermes Holding Kft.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A Széchenyi Programiroda tevékenysége az Észak-magyarországi régióban Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Gyakorlati képzőhely ellenőrzés HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY OF HAJDÚ-BIHAR COUNTY DEBRECEN PETŐFI.
GINOP Gyakornoki program - támogató szolgáltatások ismertető.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Társadalmi tudatformálás
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Tájékoztató a TÁMOP 2.3.4. B-1/13 jelű uniós projektről „Dolgozva tanulj!” Laczky Gabriella szakképzési tanácsos Szolnok, 2014. szeptember 3. laczky@mkik.hu

Az ellenőrzések célja A képzésben résztvevő gazdálkodó szervezetek jogszabályi megfeleltségének , a képzési feltételek fenntartásának ellenőrzése, A tanulóval szembeni kötelezettségek teljesítésének vizsgálata, A képzésre tartalmára vonatkozó elvárások felügyelete, Visszajelzés a gyakorlati képzés területén folyó tevékenységekről, tapasztalatokról, mely a képzési fejlesztésben hasznosul, Tanácsadás a képzés szervezési, lebonyolítási, adminisztrációs feladatainak ellátásához

A gyakorlati képzőhelyek ellenőrzésének struktúrája Bevezető Köztes Megfelelt Hiánypótlás Elutasítva Gyakorlati Képzésre Jogosultak Nyilvántartása Határozat

Az ellenőrzés során vizsgált dokumentumok Alapító okirat  Bérleti szerződés vagy tulajdoni lap másolat  Működési, illetve telephely engedély  Szakképzésre vonatkozó hatályos jogszabályok gyűjteménye A gyakorlati oktatással megbízott személy szakirányú képesítését igazoló okirat A gyakorlati oktatással megbízott személy legalább 5 éves szakmai gyakorlatát igazoló dokumentum  A gyakorlati képzéssel megbízott személy nyilatkozata a büntetlen előéletről  Gépkönyvek, kéziszerszámok bevizsgálásának igazolása  Tanulószerződés (vagy együttműködési megállapodás) Foglalkozási napló Tanulói munkanapló  Munka- és tűzvédelmi oktatás dokumentumai  Szakmai- és vizsgakövetelmény  Szakképző iskola pedagógiai programja, helyi tanterve, gyakorlati képzés helyi programja  Kötelező juttatások átvételének igazolása (tanulói pénzbeli juttatás számfejtési lapja, banki utalás igazolása, kedvezményes étkeztetés, munkaruha, védőfelszerelés, tisztálkodási eszköz)  Foglalkozás-egészségügyi orvosi vizsgálat igazolása Felelősségbiztosítás  

A TÁMOP 2.3.4. B-1/13 projekt formai jellemzői A területi kamarák együttműködési formája: - Tagi szintű konzorcium - 24 konzorciumi partner: MKIK + 23 területi kamara Időtartam 22 hónap: tervezett indulás 2014. január 2. fizikai befejezés 2015. november 30. Részt vevők szembeni prioritások több tanulóval/magas óraszámban/évek óta foglalkoztak iskolai rendszerű gyakorlati képzéssel, a hiányszakképesítésre felkészítő szakoktatókat; a tanulószerződés keretében oktatókat; kizárólag együttműködési megállapodás keretében képző oktatók esetében minimumfeltétel megállapítása szükséges annak érdekében, hogy a támogatásban lehetőleg ne azon gazdálkodó szervezetek szakoktatói részesüljenek, amelyek csupán alkalomszerűen, alacsony óraszámban foglalkoznak gyakorlati képzéssel;

TÁMOP 2.3.4. B-1/13 projekt tartalmi jellemzői Három alprojektből áll: Külső képzőhelyen szakoktatói feladatokat végző szakemberek módszertani felkészítése: módszertani, jogi, oktatáselméleti ismereteket nyújtó felkészítés A támogatás 100 % intenzitású, 60.000,-Ft/fő Létszámkeret: 700 fő Külső képzőhelyen gyakorlati oktatást végzők mestervizsga megszerzésének támogatása: külső képzőhelyen szakoktatói feladatokat ellátók mestercímhez jutásának támogatása. Támogatás intenzitása 80 %. Támogatás mértéke 240.000,- Ft/fő + 60.000,- Ft-ot a résztvevő finanszíroz. Létszámkeret: 3 000 fő Továbbképzés és segítségnyújtás a gyakornokokat fogadóknak, valamint gyakornoki programba lépés ösztönzése: a TÁMOP 2.3.4.B gyakornoki programmal kapcsolatos módszertani útmutatás, segítség nyújtás a résztvevők részére Tanácsadói hálózat működtetése Szolgáltatási tevékenység finanszírozása Létszám: gyakornoki programba belépők számától függően

A) Alprojekt Külső képzőhelyen szakoktatói feladatokat végző szakemberek módszertani felkészítése A gyakorlati oktatók nem elég felkészültek egy a megváltozott világból érkező tanulók segítésére, támogatására, tanulásuk irányítására Képzés időtartama: 60 óra Pedagógiai felkészítést csak olyan akkreditált intézmény folytathat, aki az elmúlt 3 évben, évente egyszer végzett ilyen jellegű képzést. Konzorciumi tag nem lehet képző Képzők pályázhatnak képzésre a központi képzési programmal, vagy saját programmal. A Támogatott kiválasztja a képzőt egyéni jogosultság vizsgálata a kamara részéről támogatási szerződés megkötése Támogatott lehet az a gyakorlati oktató, aki a kamarai nyilvántartás (ISZIIR) szerint gyakorlati képzőnél jelenleg is oktatást végez.

B) Alprojekt Külső képzőhelyen gyakorlati oktatást végzők mestervizsga megszerzésének támogatása Tanulószerződéssel és/vagy együttműködési megállapodással képzőknek Támogatás intenzitása 80 %. Támogatás mértéke 300.000,- Ft/fő, melyből 60.000,- Ft-ot a résztvevő finanszíroz. Indikátor: 3 000 fő képzést megkezdett és 85 % -ban sikeresen vizsgázott. Jelentkezés a területi kamaránál jelentkezettek elbírálása támogatási és képzési szerződések megkötése önrész befizetés Jelöltek megfeleltetése adott követelmény szerint támogathatóság szerint. Mestervizsga elemei: pedagógiai vállalkozási ismeretek szakmai

Oktatói felmérés eddigi eredményei II. Gyakorlati oktatók száma 17 718 fő (ISZIIR szerint) Mestervizsgával nem rendelkező gyakorlati oktatók aránya 79 %

A mesterképzés folyamata projekt szemmel Jelentkezés Jelentkezés elfogadása Jelentkezés elutasítása Fellebbezés, méltányossági kérelem Projekt feltételek Mv. követelmény feltételei Jelentkezés a felkészítő képzésre Részvétel a mesterképzésen Egyéni felkészülés MESTERVIZSGA

A mestervizsgáztatás folyamata projekt szemmel Szakmai ismeretek Követelménymodulok számával megegyező vizsgarész MESTERVIZSGA Pedagógiai ismeretek Vállalkozási ismeretek Sikeres mestervizsga Sikertelen mestervizsga Jelentkezés pótvizsgára Sikeres pótvizsga Sikertelen pótvizsga Mesterré avatás, Mesterlevél átvétele

Gyakorlati oktatók mestervizsgáztatásához kapcsolódó problémák Vizsgára kötelezett gyakorlati oktató szakmai előélete (végzettsége) nincs összhangban a bemeneti feltételekkel. A vizsgára kötelezettek nem tudnak eleget tenni a kötelezettségüknek Vizsgára kötelezettek körének egzakt meghatározása Kötelezettek anyagi teherbírása Utolsó időszakban megugróan magas számú vizsgázók területi szintű fogadása, vizsgák bonyolítása Mennyiség nem mehet a minőség rovására Az érintettek megkeresése, bevonása Visszaléphetnek a gyakorlati képzéstől, csökkenhet a gyakorlati képzésben részt vevők száma

C) alprojekt Segítségnyújtás a gyakornokokat fogadóknak, valamint gyakornoki programba lépés ösztönzése Segítségnyújtás Ösztönző Monitoring (500) szolgáltatások (10 000) Ösztönző szolgáltatás a potenciális gyakornokok és fogadó cégek aktivizálása országos hatáskörben. Gyakornoki programban résztvevő vállalkozások felügyelete, tanácsadási és értékelési tevékenysége. Csak konvergencia régióban lehet ilyen cég Központi dokumentációs háttér (tájékoztató értékelő, módszertani, előrehaladást rögzítő, elégedettségmérő anyagok) Elektronikus háttér: help desk, on-line tájékoztatófelület, Tanácsadói hálózat kiépítése, működtetése

C) alprojekt Segítségnyújtás a gyakornokokat fogadóknak, valamint gyakornoki programba lépés ösztönzése Célcsoport: gyakornok: 25 évnél fiatalabb, nappali iskolai rendszerben első OKJ végzettséget szerzett munkavállaló, aki max. 30 napja, vagy nem volt munkaviszonyban az érintett szakmában fogadó szervezet: olyan mikro-, kis-, középvállalkozások, melyek a pályázat benyújtását megelőzően legalább 12 hónapja működnek és gyakornoki foglalkoztatást vállalnak mentor: azonos szakirányban legalább középfokú végzettséggel és 5 év gyakorlattal rendelkező szakember Időtartama: 9 hónap + 4,5 hónap továbbfoglalkoztatás Támogatás összege: 460.350,- 30.000.000,- Ft célcsoporttag foglalkoztatását olyan munkakörben, amelynek betöltésére a megszerzett szakképesítése kifejezetten képesíti, legalább a mindenkori garantált bérminimumnak megfelelő munkabérrel alkalmazza megjelöl egy szakembert (aki lehet maga a vállalkozó, alkalmazottja, vagy általa megbízott személy), aki mentorként utógondozó, segítő, értékelő szerepkört tölt be

„C” alprojekt – 500 fő gyakornokokat fogadó szakember A gyakornoki programban (TÁMOP 2.3.4.A) résztvevő szakemberek részére biztosítani A gyakornok előrehaladását, értékelését rögzítő dokumentációt A mentorok szakmai-módszertani támogatása Tájékoztatás és kapcsolattartás, kommunikáció Hálózatszerű tanácsadás. „C” alprojekt – 10 000 fő a gyakornokok és gazdálkodó szervezetek vezetői Az érdeklődő végzett tanulók (pályakezdők) és gazdálkodó szervezetek gyakornoki programba (TÁMOP 2.3.4.A) lépését ösztönző szolgáltatások nyújtása. Rendszeres tájékoztatás a gyakornoki program előnyeiről. Közvetítés a gazdálkodó szervezetek és a gyakornokok között. A pályakezdő fiatalok irányítása a programban közreműködő vállalkozások felé. A nyertes pályázók segítése (pedagógiai-módszertani, szakmai tanácsadás). A gyakornoki programban résztvevők visszajelzéseinek begyűjtése, feldolgozása.

Megvalósítás nehézségei Alprojekt: 60 órás módszertani továbbképző - A konkrét területhez kapcsolódó, követelményeknek megfelelő képző intézményt találni. Célcsoport motiválása. B) Alprojekt: Mesterképzés és –vizsgáztatás Képzés és vizsgáztatás saját teljesítésben. Szélesebb szakmai vertikum. Szakmai összetételek, arányok. Szórvány jelentkezők kezelése. C) Alprojekt: Gyakornoki program ösztönzése, mentorálása Hibás, egyes elemeiben ellentmondó kiírás, gyakornoki szempontrendszer. A pályázat kiírása és szakmunkás kibocsátás időpontjának összhangja. Hosszadalmas és kommunikációban szűkös pályáztatási folyamat. A Gyakornoki program Közreműködő Szervezetének együttműködési hiánya. Vállalkozók együttműködésének hiánya.

Köszönöm a figyelmet! laczky@mkik.hu