8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezet, hálózat.
Advertisements

A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A kontrolling alapjai:
2. előadás.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A Multinacionális Társaságcsoportok hatása az érdekvédelemre Magyarországon.
Szervezeti formák.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalat szervezete.
Közigazgatási alapismeretek
KÖZGAZDASÁGI SZERVEZETTIPOLÓGIA
SZERVEZET FORMÁLÓ TÉNYEZŐK ÁTALAKÍTÁS - divat vagy összhangteremtés?
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Péczeli Katalin előadása
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A szervezetek elemzésekor felvetődő kérdések A szervezetek strukturális és funkcionális kérdései (a szervezetek felépítettségére vonatkozó kérdések). A.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A SZERVEZETI FORMÁK ALAPTÍPUSAI
Divizionális (divíziós) szervezet
Komplex vezetési információs rendszer létrehozása.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szervezeti Formák Tradicionális Szervezeti Formák
Szervezeti formák 1. rész
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Marketing alapfogalmak
Csoport, szervezet, hálózatok
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
A szervezeti felépítés definíciója
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Szervezeti formák Dr. Fehér János feb..
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
A projekt szervezeti formái
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
A stratégiai tervezés folyamata
A projekt szervezeti formái
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
VII. Szervezeti kultúra
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Hatáskör modell 5. HAM.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Frank Róza: Szervezési alapok Szervezet és szervezés
Frank Róza: Szervezési alapok Szervezet és szervezés
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
Szervezeti alapformák
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
A közigazgatás szervezete
Előadás másolata:

8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák

A munka folyamatokon, szervezeti egységeken keresztül valósul meg a gyakorlatban. Folyamat alatt a feladat végrehajtásához vezető tevékenységek összefüggő láncolatot értjük. A szervezetek különböznek egymástól ( iskola, bolt, gyár, kórház, önkormányzat, bank) mind szervezetek DE 3 dolog mindegyikben megtalálható: Emberek Célok Szervezeti formák

Szervezetet akkor alkotnak az emberek,amikor a cél elérése érdekében rendszeresen, meghatározott módon együtt dolgoznak valamely folyamat érdekében. A szervezeti formákat kategóriákkal szokták meghatározni: 1. hierarchikus szintek száma 2. a horizontális tagozódás 3. a létszám az egyes szervezeti egységekben

A konkrét szervezeti forma kialakulását a következő befolyásoló tényezők határozzák meg: 1. munkamegosztás 2. döntési jogosítványok 3. koordináció Ezen három lényeges tényező kialakításával, szabályozásával jön létre a szervezeti forma, a szervezeti struktúra.

Egy vonalas szervezet

Többvonalas szervezet

A szervezeti alapformák a felépítés szerint Lineáris Funkcionális Divizionális mátrix

Mátrix szervezet Vállalat vezetés törzskar Funkci- onális veze- tők Ter- mék V. pro- jekt ve- ze- tők

Szervezet korlátok nélkül Az ilyen vállalatban lebontják a falakat, amelyek elválasztanak bennünket egymástól a vállalaton belül és a döntő fontosságú fogyasztóinktól, partnereinktől Új korlátok jönnek létre Amelyek inkább pszichológiaiak

Melyik a legjobb szervezeti forma? A szervezeti formáknak rugalmasan kell illeszkednie a külső környezeti követelményekhez és a vállalat belső adottságaihoz.

Melyik a legjobb szervezeti forma? Az a szervezeti forma tudja a legjobb eredményt biztosítani, amelyben minden egyes szervezeti komponens összhangban van a választott szervezeti megoldással és a munkatársak gondolkodásmódjával, beállítódásával. A szervezeti formát és az emberi viselkedést egyidejűleg kell formálni, ha eredményt akarunk elérni.

NINCS legjobb szervezeti forma!! Fontos olyan szervezeti kultúra, vezetési stílus kialakítása, ami lehetővé teszi a szervezet rugalmasságának megteremtését és fejlesztését. NEM a legjobb szervezeti modell keresése vagy másolása a célravezető, hanem a vállalati rugalmasság megteremtése.