„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az óvodai tevékenységterv
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A beiskolázás előkészítése
Szeretettel köszöntöm
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Barcsák Marianna - KPSZTI
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Előadás másolata:

„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!” HEFOP 3.1.3-as projekt Dunaújvárosi Óvoda

A magyar közoktatás utóbbi éveinek legnagyobb paradigma váltása a kompetencia alapú oktatás. Benne a konkrét tartalmakkal összehangolva az általános célok az alábbiak: Az élmény és öröm hozzákapcsolása a nevelés-oktatás folyamatához. Aktív részvétel lehetőségeinek biztosítása. Egyéni érdeklődés és haladási ütem figyelembe vétele. Gyerekek napi tapasztalatainak az életkoruknak megfelelő gyakorlati feladatokkal való összekapcsolása. Kooperációt igénylő csoportos munkaformák beemelése a problémamegoldó és alkotó folyamatokba. Önálló tanulási képesség kialakítása: információszerzés és rendszerezés gyakorlása. A birtokolt ismeretelemek egyre magasabb szinten történő integrálása.

A beavatkozás területei Az elért eredmények mutatói Hosszú távú célkitűzések Már az óvodában a kompetencia-alapú képzésre való felkészülés az egész életen át tartó tanulás megalapozása céljából A hazai és nemzetközi mérésekben az ovisok eredményeinek javulása Projekt célja Az óvodapedagógusok továbbképzése, szemléletformálása, az óvodai nevelési program fejlesztése, az intézményünk szolgáltatási színvonalának emelése, a mai kor gyermekének igényei kielégítése A kompetencia terület megalapozása az érintett óvodai csoportokban. A gyermekek új pedagógiai programra való felkészítése. Legalább 35%-os lefedettség projektzárásig Várt eredmények Új óvodapedagógiai program és dokumentáció létrejötte. Korszerű tartalmak és metodikák alkalmazásának megkezdése és folyamatos fejlesztése. 1 intézményvezető és 2 óvodapedagógus továbbképzése, felkészítése a kompetencia-alapú nevelésre. Az implementációban résztvevő 2 csoport (50 fő) Tevékenységek Óvodapedagógusok továbbképzése, fejlesztés, programadaptáció, megvalósítás, projektkommunikáció Eszközök: Megfelelő előképzettségű, innovatív óvoda-pedagógusok. Megfelelő számítástechnikai és egyéb multimédiás eszközök, oktatási programcsomagok, digitális tananyagok

Cselekvési és ütemterv   Ütemezés Tevékenység 1. év 2006. I. negyedév Eszközbeszerzések előkészítése, a szükséges dokumentációk felfektetése. A II. negyedév Továbbképzés megkezdése, helyettesítési rend megszervezése. III. negyedév Folyamatos eszközbeszerzések, csoportszobák kialakítása. IV. negyedév Továbbképzésen tanultak átadásának megszervezése, folyamatosságának biztosítása. 2. év 2007. V. negyedév Az óvodai programcsomag adaptálása (óvoda – iskola átmenet) 2 gyermekcsoportban VI. negyedév Az adaptálás tapasztalatainak folyamatos értékelése, módszerek továbbadása, kipróbálása. VII. negyedév A program partnereinek elégedettségi vizsgálata, tapasztalatcserék megszervezése. VIII. negyedév A programcsomag szélesebb körben történő terjesztése az intézmény egységeiben, összegző munka.

Emberi erőforrás-fejlesztés – projektmenedzsment és projekt megvalósítók továbbképzései Kompetencia alapú programcsomaggal ismerkedés (3 fő) – 30 óra/fő /Szakmai vezető és 2 program megvalósító óvodapedagógus/ Változásmenedzsment (1 fő) – 30 óra /Szakmai vezető/ Alapfokú számítástechnikai eljárások alkalmazása az oktatásban (3 fő) – 30 óra/fő /Óvodavezető, szakmai vezető, projektmenedzser/

Egyéb továbbképzési modulok témái Ssz. PROJEKT MEGVALÓSÍTÓ ÓVODAPEDAGÓGUS 1. Tanulói differenciálás heterogén csoportban – 30 óra 2. A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása – óvodai programcsomag – 30 óra 3. Hatékony tanuló megismerési technikák az óvodában – 30 óra Drámapedagógiai módszerek alkalmazása az óvodában – 30 óra 4. Bevezetés a hangok és zenei folyamatok világában – kreatív zenei gyakorlatok – 30 óra A tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazására való felkészítés – a kompetencia alapú oktatást szolgáló pedagógiai elvek, módszertani és tanulásszervezési eljárások megismertetése – 30 óra 5. Óvoda-iskola átmenet támogatása – 30 óra

Szakmai szolgáltatások igénybevétele Továbbképzés díja /2x120 óra/ (2 projekt megvalósító óvodapedagógusnak) 300.000 Ft/fő Továbbképzés díja /60 óra/ (szakmai vezetőnek) 150.000 Ft/fő 3 Alapfokú számítástechnika /3x30 óra/ 225.000 Ft/3 fő Szakmai monitoring tevékenység díja 120.000 Ft/4 félév Továbbképzés díja /2x30 óra/ 150.000 Ft/2fő Mentori támogatás díja 200.000 Ft/50 gyermekre/

Eszközbeszerzés 1 db projektor 1 db mobil digitális tábla 1 db hordozható számítógép 3 db laptop 1 db fénymásoló

Egyéb beszerzések 10 db ismeretterjesztő DVD-n 18 db természetfilm DVD-n 50 db szövőkeret 2 db földgömb 7 db DVD lejátszó 4 db homokozó-vizező-asztal

Pedagógus kompetenciák szükségessége az intézményben Szakmai alázat Rendszerszemlélet Tervszerű gondolkodás és cselekvés Döntéshozói képesség Kommunikációs készség Vezetői készség Önmenedzselési képesség Egyensúly: értelem és érzelem mozgás és nyugalom szabadság és kötöttség rugalmasság és következetesség

Milyen változások várhatók? A gyerekek tapasztalata élményvilága időbeosztása egymás közti kapcsolata

Az óvodapedagógusok szemlélete módszertani kultúrája rugalmassága külső és belső motiváltsága

Az óvoda, mint intézmény hangulata légköre kapcsolata az intézményt körülvevő tágabb közösséggel kapcsolata a munkájukat segítő szakemberekkel

„Mondd el, és elfelejtem, Tanítsd meg, és emlékezem rá, Lehessek részese, és megtanulom.” (kínai bölcsesség)

Köszönöm a figyelmet! Kundakker Ferencné projektmenedzser