Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Advertisements

Sikeres emberek.
Friss diplomások a versenyszektorban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A gondozás,nevelés egysége
Fejlesztési koncepció
Az egyéni fejlesztési terv
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
Válságmenedzsment Magyarországon Mi a leghatékonyabb út?
A vidéki tér sikertényezői
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Személyes fejlődés - Szponzorrá válás. 2 A tanácsadó szerepe : a tanácsadók követése Toborzás és Szponzorálás Példa + képzés = eredmények.
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Az iskoláskor küszöbén
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Inklúzív nevelés Magyarországon
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Biyovis a mi üzletünk.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Értékek.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Építs a külföldi szakmai gyakorlatra álláskereséskor!
Előadás másolata:

Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? TE, amikor ma tudatos szülőként több ezer fejlesztő, iskola-előkészítő kiadvány közül válogathatsz, miért pont a MI megoldásunkat válaszd?

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI ismerjük a leghatékonyabb fejlesztő eszközt: a szülői odafigyelést! Kétségtelenül lépten-nyomon fejlesztő kiadványokba, termékekbe botlik ma szülő. A legfontosabb, a leghasznosabb, amit a gyerek kaphat: a szülő odafigyelése, az odaforduló, érdeklődő figyelme. A gyerek a szülőnek akar bizonyítani, őt képezi le, őt utánozza. Tőle tanul a legtöbbet: viselkedést, gondolkodásmódot, életszemléletet. Azt az érzelmi pluszt, amit a szülővel végzett közös tevékenység ad, semmi nem pótolhatja. MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI tervrajzot adunk, és ünnepeljük veled a kész alkotást: a sikeres iskolakezdést! „A gép forog, az alkotó pihen.” Mi a siker titka? Mi kell az eredményes működéshez, a valódi teljesítményhez? A szülői minta és a pozitív visszacsatolás hiteles és mértékadó: amire vágyni lehet, az motivál. A képesség a gép, az energia a motiváció. A gyerek igényeire és képességeire reflektáló személyre szabott fejlesztési program napi 15 perce többet ér, mint az órákig tartó okosítás-ügyesítés a szülői minta nélkül. MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI tudást adunk- a szülő kezébe. A gyerek fejlettségi szintje és igényei adják az alapot, amire építkezni lehet. Minden téglának funkciója van. Mi minden téglát úgy adjuk a szülő kezébe, hogy elmondjuk, miért fontos a ház szempontjából. Ami viszont összetartja: azt a szülő teszi hozzá a saját hozzáállásával, odafigyelésével, a semmivel nem pótolható szülői támogatással. MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI előretekintünk. A gyerek fejlődése kisgyerekkorban jól nyomon követhető. Egy-egy próbálkozásból végül lépések lesznek, majd totyogás, és megállíthatatlan, fáradhatatlan rohangálás. A nem látható képességekkel sincs ez másként. Így egy-egy elakadás időben észrevehető. A képesség megtámogatható, hogy a következő lépéseket akadálytalanul megtegye. A folyamatos nyomon követés és a személyre szabott fejlesztés ebben segít. Így elkerülhetővé válnak az iskolai csetlés-botlások, amikor már csak javítgatásra van lehetőség. MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI az optimummal megelégszünk. Nem olvasni, írni tanítjuk idejekorán a gyereket, hanem mindazon képességeket az optimumra hozzuk, amelyek majd a világ felfedezésének, saját tudásvágyuk határtalanságának felismeréséhez vezetnek. A siker élményét alapozzuk meg. MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI az egész/leges/séget preferáljuk. Hosszútávon gondolkodva: nem az iskolának tanulunk. Így minden, amit maga sajátít el a gyermek, az övé lesz, őt gyarapítja, érdeklődését szélesíti, motivációját támogatja. Kompetenciát ad. A mozgás, az aktív tevékenység, a tapasztalat alapozza meg a tudást, a tudás megszerzésének és megtartásának képességét. Így az egészeket, a komplex rendszereket tudatosan célozzuk meg. MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI tanulunk, nem tanítunk. A rugalmasság, az alkalmazkodni tudás a jövő generáció tudásának a kulcsa. Mi folyamatosan tanulunk szakembereinktől, szaktanácsadóinktól. Mi a naprakész információkat ötvözzük a múlt tudásával, tapasztalatával. MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? Írástevékenység előkészítése 3-6 éveseknek  folyamatos nyomon követés évente: datálhatóvá válik, hogyan lép meg a gyerek a különböző fejlődési fokozatokat  játékos napló a gyereknek  személyre szóló fejlesztési javaslatok a szülőnek a gyerek személyiségének, érdeklődésének megfelelően  játéktár  műhelymunkák MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? Iskola-előkészítő 5-7 éveseknek  iskolaérettség vizsgálat  iskola-előkészítő segédanyagok  műhelymunkák MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? Iskolára hangoló 6-7 éveseknek  intenzív iskolára hangoló nyári tábor  augusztus hónapban  „iskolai” órák: írás, matek, tesi, rajz – szünetekkel  4-6 fős csoportok, előzetes felmérés  sok-sok közös móka és meglepetés  élményt adunk! MI tudásunk – TE megoldásod

MI mit tudunk adni a TE értékeidhez? MI tudásunk – TE megoldásod Cél: a sikeres iskolakezdés megalapozása. Együtt menni fog…