TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
integrációs szaktanácsadó
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
főosztályvezető-helyettes
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

TÁMOP-3.3.3-08/1-2009-0011. „Integrációs bázisiskola a Jászságban” „Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása” TÁMOP-3.3.3-08/1-2009-0011. „Integrációs bázisiskola a Jászságban” Tóthné Eszes Éva

Cél: a közoktatási intézményi hálózat kialakításában való részvétel, a hálózati tanulás, hospitáció révén a HHH tanulók integrált oktatását segítő, IPR alapú intézményfejlesztésre, inkluzív oktatási környezetre fókuszáló együttműködés fejlesztése, sikeres programok és módszerek elterjesztése, az IPR már jól működő elemeinek rendszerré építése, hatékonyabbá tétele az egymástól való tanulás módszerével. Az együttnevelésben kialakult jó gyakorlatok, a hatékonyan működő pedagógiai modellek megismertetése, elterjesztése a kölcsönös tanulás jegyében a térség oktatási intézményei között. Tóthné Eszes Éva

Konzorcium tagjai: JKI Napsugár Óvoda Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar (Jászberényi Tanítóképző Főiskola) Cigány Kisebbségi Önkormányzat Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény Tóthné Eszes Éva

A projekt célcsoportjai: Közvetlen célcsoport: a JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény pedagógusai a pályán lévő pedagógusok - a halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) tanulók integrált nevelését megvalósítani szándékozó iskolák Közvetett célcsoport: a SZIE ABK (Jászberényi Tanítóképző Főiskola) oktatói a SZIE ABK (Jászberényi Tanítóképző Főiskola) hallgatói, a JKI Napsugár Óvoda óvodapedagógusai a JKI Napsugár Óvoda gyermekei a JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény tanulói a szülők a közoktatási intézményeket övező társadalmi környezet a közoktatási kerek-asztal résztvevői (cigány kisebbségi önkormányzat, gyermekjóléti és családsegítő szolgálat, Faluház, Civil szervezetek, rendőrség, polgárőrség) más integrációs referenciaintézmények a régió közoktatási intézményei Tóthné Eszes Éva

A projekt tevékenységi körei: I. IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek III. Szolgáltatói tevékenységek IV. Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek V. A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei Tóthné Eszes Éva

Konzorciumi partnereink együttműködésével valósulnak meg az alábbi tevékenységek: Óvoda-iskola átmenet (Napsugár Óvoda) Főiskolai hallgatók iskolai gyakorlatának modell-kidolgozása (SZIE ABK Tanítóképző Főiskola, Jászberény) Szülői klub működtetése (óvodás és iskolás szülők, Cigány Kisebbségi Önkormányzat, Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület) Szociális kerek-asztal működtetése (Cigány Kisebbségi Önkormányzat, Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület) Más egyéb partner bevonására is sor kerül, így a szülők közösségei, gyermekjóléti és családsegítő szolgálat, nevelési tanácsadó, Iskolaszék, sportegyesület, polgárőrség, rendőrség, középiskolák képviselői is részesei egy-egy tevékenységünknek. Tóthné Eszes Éva

IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek Az IPR önálló tanulási képességet kialakító program 1. osztályban már kidolgozott és alkalmazott elemeinek a 2-3-4-5-6. évfolyamokra való kiterjesztése, Nyitott iskola program kialakítása és megvalósítása az iskola külső kapcsolatrendszerének fejlesztésére a szülőkkel és a helyi közösségekkel. Tóthné Eszes Éva

II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek: Pedagógushallgatók fogadására, hospitációk és konzultációk vezetésére, próbatanításokra, vizsgatanításokra történő felkészülés. Tóthné Eszes Éva

III. Szolgáltatói tevékenységek: Más integrációs referencia intézmények számára 1 találkozó megszervezése. Bekapcsolódás más integrációs referencia intézmények által szervezett programokba. 2 további találkozón való részvétel 3-3 fővel. Kistérségi szintű szakmai fejlesztő műhely működtetése Tóthné Eszes Éva

III. Szolgáltatói tevékenységek: Tematikus szakmai műhelyek célja: Az adott területek jó gyakorlatainak megismerése, közös továbbfejlesztése. A résztvevő intézmények adaptációs tervének és az adaptációnak a támogatása, hospitálások (élményszerű tapasztalatszerzés, résztvevői megfigyelés) biztosítása. Tóthné Eszes Éva

III. Szolgáltatói tevékenységek: Kistérségi szintű szakmai fejlesztő műhely működtetése 6-6 alkalommal: Óvoda-iskola átmenet Kooperatív tanulásszervezés Multikulturális tartalmak Tóthné Eszes Éva

IV. Hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek: Együttműködés kialakítása a régióban működő (TÁMOP 3.2.2.) fejlesztési koordinációt végző szervezettel, valamint a régióban az NFT 1. HEFOP 2.1. és 3.1. pályázati programok sikeres megvalósításában referenciával rendelkező, legalább 5 , a TÁMOP 3.1.1. kiemelt program specifikációja alapján referencia hellyé váló intézménnyel. Tóthné Eszes Éva

IV. Hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek: Cél: a jó gyakorlatok megismerése, terjesztése, fejlesztése, a hálózati tanulás előnyeinek kölcsönös kihasználása. Tóthné Eszes Éva

V. A minőségbiztosítással összefüggő tevékenységek elemei: Az intézményi minőségpolitikában megjeleníti az IPR központú működést. A minőségfejlesztési rendszerében meghatározza az IPR alapú működést biztosító vezetési, tervezési feladatok végrehajtását. A teljes körű intézményi önértékelés rendjében szerepelteti az IPR alapú önértékelést. Az önértékelés alapján meghatározza azokat az intézkedéseket, amelyek elősegítik az IPR-ben megfogalmazott elemek beépülését, az intézmény működését biztosító folyamatokba. Tóthné Eszes Éva

Köszönöm a figyelmet! Tóthné Eszes Éva