Az Identitás Erősítése a Maros Megyei Iskolákban Civil Elkötelezettség Mozgalom (CEMO)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Budapesti Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda –
Lesz-e valódi kétnyelvűség Erdélyben? Rajtad múlik. Civil Elkötelezettség Mozgalom (CEMO)
Az oltalom alatt álló magyar termékek lehetőségei a kereskedelemben
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Dr. Bayer Judit Zsigmond Király Főiskola Szabályozott szabadság – 303 paragrafus a médiáról. MUOSZ február 10.
Egyenlő Bánásmód Hatóság. A védett tulajdonsággal rendelkezők hátrányos megkülönböztetése  nemi diszkrimináció  a romák hátrányos megkülönböztetése.
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Kulinyi Márton, a szerkesztő bizottság elnöke. Miről is van szó? Egyenl ő bánásmód Hátrányos megkülön- böztetés Egyenl ő hozzáférés el ő ítélet.
Egyenlő értékű munkáért egyenlő bér?
KÜLFÖLDI OKIRATOK ELFOGADHATÓSÁGA
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Egyes emberi jogok Törökországban
Civil Elkötelezettség Mozgalom (CEMO) Teleki Oktatási Központ (TOK) Anyanyelvi jogok érvényesítése a közéletben Szováta, november 20.
Powerpoint Templates. Page 2  Tehetetlenek  Sajnálatra méltóak  Nem tudnak önmagukról gondoskodni  Nem képesek tanulni  Nem tudnak dolgozni  Az.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Az állam a nemzetközi jog alanyaként Állam = szervezett politikai közösségnek alávetett terület és népesség Állam: a nemzetközi jog (NJ) egyetlen alanya.
A közérdekű bejelentők védelmére vonatkozó új szabályozás Budapest, január 18. Dr. Klotz Péter antikorrupciós szakértő Közigazgatás-fejlesztési és.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
Államszervezet és közigazgatás
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
A szlovák nyelvtörvény és a mögötte húzódó szlovák- magyar ellentét háttere Vass Ágnes Nemzetközi tanulmányok Pannon Egyetem Témavezető: Dr. Molnár Anna.
Változások a szabálysértési jogban
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Pedagógus oklevelek elismerése
Másság-tisztelet vagy személyi méltóság: a társadalompolitika válaszútja Kővári János
Nyelvi jog és hivatali nyelvhasználat Molnár Csikós László.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Esélyegyenlőség Előadó: Megyesi Rita.
Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ Távmunka Programiroda
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Európai közjog és politika Jogász szak (nappali/levelező képzés) 2006/2007./I. félév Széchenyi István Egyetem (Győr)
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Önkormányzatiság Romániában – helyzetkép és jövőkép Kovács Péter, az RMDSZ ügyvezető alelnöke INNOVA KONFERENCIA Szabadka
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
MIT TUDUNK AZ IFJÚSÁGPOLITIKÁRÓL? Kvíz. ISTEN HOZOTT BENNETEKET EGY RÖVID KVÍZBEN, MELY SOK MINDENRE VONATKOZIK, AMI A FIATALOKAT ÉRINTI...
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Vitaindító – 2007-re tervezett tevékenységek.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
A felsőoktatáshoz kapcsolódó jogok az autonómia tükrében Stipta Zsuzsa Győr Május 27.
Az adatvédelem szabályozása
Gyulafehérvári Caritas V. HARGITA MEGYEI CIVIL KONFERENCIA november 28. péntek „CIVIL KIHÍVÁSOK, ESÉLYEK AZ UNIÓBAN” Caritas - Európai kontextusban.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat azaz települési önkormányzati nézőpontok a szociális ellátórendszer átalakításáról.
A közigazgatási eljárás II.
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
A közigazgatás alapelvei
Polgári perjog előadás
Esélyegyenlőség a Szent István Egyetemen
Kompetenciák 1. Joghatóság
Jogharmonizáció az Európai Unióban Dr
AZ EURÓPAI UNIÓ JOGA NKE.
Jogharmonizáció az Európai Unióban
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

Az Identitás Erősítése a Maros Megyei Iskolákban Civil Elkötelezettség Mozgalom (CEMO)

1.Bevezető 2. Törvényi háttér 3. Lehetőségek, lépések

Közigazgatási Törvény 215/2001) évi 286. törvény. (a 215-ös törvény módósitásait tartalmazza) Azokban a területi-közigazgatási egységekben, ahol egy nemzeti kisebbséghez tartozó állampolgárok részaránya meghaladja a 20%-ot, a helyi közigazgatás hatóságai, az alárendeltségükben található közintézmények, valamint a dekoncentrált közszolgálatok biztosítják az ezekkel való viszonyokban az anyanyelv használatát is, összhangban az Alkotmánnyal, a helyi közigazgatási törvénnyel, és azon nemzetközi szerződéseknek megfelelően, amelyekben Románia részes fél. Az anyanyelv használatát szavatoló törvények (kivonat)

90. cikkely július 21-től hatályos változat: Azokban a területi-közigazgatási egységekben, ahol egy nemzeti kisebbséghez tartozó állampolgárok részaránya meghaladja a 20%-ot, a helyi közigazgatási hatóságokkal, a szakapparátussal és a helyi tanácsnak alárendelt szervezetekkel való kapcsolattartásban, szóban és írásban is az illető kisebbség anyanyelvén lehet ezekhez fordulni. A választ román nyelven és az illető kisebbség anyanyelvén is ki kell bocsátani.

90. cikkely A kapcsolattartással foglalkozó tisztségekbe olyan személyeket is kell alkalmazni, akik ismerik az illető kisebbség anyanyelvét. A helyi közigazgatási hatóságok biztosítani fogják, hogy a települések és az autoritásuk alá tartozó közintézmények elnevezését az illető kisebbség anyanyelvén is kifüggesszék, a közérdekű közleményeket pedig az illető kisebbség anyanyelvén is köztudomásra hozzák.

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Európai Kartája 7. cikk — Célok és elvek 1. A Felek a regionális vagy kisebbségi nyelvek vonatkozásában azokon a területeken, ahol ezeket a nyelveket használják, mindegyik nyelv helyzetének megfelelôen politikájukat, jogalkotásukat és gyakorlatukat az alábbi célokra és elvekre alapítják: a/ a regionális vagy kisebbségi nyelveknek mint a kulturális gazdagság kifejezésének az elismerése;

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Európai Kartája b/ minden egyes regionális vagy kisebbségi nyelv földrajzi körzetének tiszteletben tartása annak érdekében, hogy a fennálló vagy késôbb létesítendô közigazgatási felosztás ne képezze e regionális vagy kisebbségi nyelv támogatásának akadályát;

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Európai Kartája c/ a regionális vagy kisebbségi nyelvek megóvása érdekében azok fejlesztését szolgáló, határozott támogató lépések szükségessége; d/ a regionális vagy kisebbségi nyelveknek a magánéletben és közéletben, szóban és írásban való használatának megkönnyítése és/vagy bátorítása; e/ a jelen Karta által szabályozott területeken, valamely regionális vagy kisebbségi nyelvet használó csoportok és ugyanannak az államnak azonos, vagy hasonló nyelvet használó egyéb csoportjai közötti kapcsolatok megôrzése és fejlesztése, valamint az államnak eltérô nyelveket használó egyéb csoportjaival kulturális kapcsolatok létesítése;

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Európai Kartája f/ a regionális vagy kisebbségi nyelvek oktatása és tanulása megfelelô formáinak és eszközeinek biztosítása minden megfelelő szinten; g/ olyan eszközök biztosítása, melyek lehetôvé teszik valamely regionális vagy kisebbségi nyelvet használó körzetben lakók, de e nyelvet nem beszélôk számára, hogy amennyiben kívánják, elsajátíthassák e nyelvet; g/ olyan eszközök biztosítása, melyek lehetôvé teszik valamely regionális vagy kisebbségi nyelvet használó körzetben lakók, de e nyelvet nem beszélôk számára, hogy amennyiben kívánják, elsajátíthassák e nyelvet; h/ a regionális vagy kisebbségi nyelveknek egyetemeken, vagy ezzel egyenértékû intézményekben történô tanulásának és kutatásának támogatása; h/ a regionális vagy kisebbségi nyelveknek egyetemeken, vagy ezzel egyenértékû intézményekben történô tanulásának és kutatásának támogatása;

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Európai Kartája i/ a jelen Karta által szabályozott területeken a nemzetközi cserék megfelelô formáinak támogatása két vagy több államban azonos vagy hasonló formában használt regionális vagy kisebbségi nyelvek vonatkozásában.

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Kartája 2. A Felek vállalják, hogy, ha azt még nem tették volna meg, megszüntetnek minden indokolatlan megkülönböztetést, kizárást, megszigorítást vagy elônyben részesítést, amely valamely regionális vagy kisebbségi nyelv használatát érinti, és célja az, hogy e nyelv megôrzésétôl vagy fejlesztésétôl elbátortalanítson vagy azt veszélyeztesse. A regionális vagy kisebbségi nyelvek érdekét szolgáló különleges intézkedések meghozatala, melyek célja, hogy az ezeket a nyelveket használók és a lakosság többi része közötti egyenlôség kiteljesedjen., vagy hogy különleges helyzetüket figyelembe vegyék, nem minôsül az elterjedtebb nyelveket használókkal szemben hátrányos megkülönböztetésnek.

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Kartája 3. A Felek vállalják, hogy a megfelelô eszközökkel elôsegítik az ország összes nyelvi csoportjai közötti kölcsönös megértést, különösen azt, hogy a regionális vagy kisebbségi nyelvek iránti tisztelet, megértés és tolerancia elvét az országban folyó oktatás és képzés céljai közé foglalják, és a tömegtájékoztatási eszközöket ugyanezen célok követésére bátorítják.

Regionális és Kisebbségi Nyelvek Kartája 4. A Felek vállalják, hogy a regionális vagy kisebbségi nyelveket illetô politikájuk kialakítása során figyelembe veszik az ezeket a nyelveket használó csoportok által jelzett szükségleteket és kívánságokat A Feleket arra bátorítják, ha szükséges, hozzanak létre olyan szerveket, amelyek a regionális vagy kisebbségi nyelveket érintô minden kérdésben tanácsokat adhatnak a hatóságoknak.

Lehetőségek.... Lépések... Kit terhel a felelősség...?