Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
Dokumentációs rendszer
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Projektindító nap Bonyhád november 27
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
TÁMOP A-12/ Innováció a szakképzésben, új irány - új iránymutatás a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetéséhez NYITÓRENDEZVÉNY.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
1 Projektmenedzsment Készítette: Zoltánfi Zsuzsanna Vértesszőlős Készült az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
főosztályvezető-helyettes
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

Kompetencia alapú oktatás, egyenlő Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0011

TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT MINT PROJEKT minden olyan tevékenység, amely egy szervezet számára olyan egyszeri és komplex feladatot jelent. mely: teljesítési időtartama, teljesítésének költségei, egyéb erőforrásai meghatározott, (Görög Mihály: Általános projektmenedzsment, 2001.) Somogyi János 2009.

PROJEKT FÁZISOK KÉPEKBEN

1. TERVEZÉS PROJEKT FÁZISOK szakmai ütemterv erőforrás terv költségterv szükséges elemzések projektterv Somogyi János 2009.

2. MEGVALÓSÍTÁS Projekt fázisok - működtetés kontroll folyamatos kommunikáció rendszeres jelentések dokumentálás költségfigyelés módosítások, újratervezés Somogyi János 2009.

1.1. kompetencia alapú nevelés TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 1. 1. IMPLEMENTÁCIÓ 1.1. kompetencia alapú nevelés Programcsomag bevezetése Somogyi János 2009.

TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 2. 2. ADAPTÁCIÓ 2.1. jó gyakorlat megismerése, átvétele adaptálás 2.2 referencia intézményekkel való együttműködés Szakmai konzultáció, tapasztalatcsere 3. INNOVÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA Pl. fejlesztő program,, Óvoda-iskola átmenet Helyi igényekhez, feltételekhez igazodva Somogyi János 2009.

4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS Projektindító nap képzések TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 3. 4. ÁTFOGÓ INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS 4.1 szemléletformálás Projektindító nap képzések 4.2 fenntarthatóság biztosítása NPP, IMIP, SZMSZ, Továbbképzési-, beiskolázási terv, Házirend, IKT stratégia 4.3 fejlesztések napi gyakorlattá tétele Produktumok: éves munkaterv, 4.4 szakmai együttműködések kialakítása Színházzal, múzeummal, könyvtárral együttműködés, környezetvédelem, erdei iskola Somogyi János 2009.

TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 4. 5. IKT ALKALMAZÁSA Digitális tartalmak, eszközök használata Bevont csoportoknál IKT eszközök 6. ESÉLYEGYENLŐSÉG JAVÍTÁSA HH, HHH, SNI együttnevelési környezet Integrációt elősegítő programok, lemorzsolódás, 7. SZERVEZET-FELESZTÉS Humán erőforrás fejlesztése Képzések Vezető 60 óra Bevont pedagógus 120 óra Tanulószervezetté válás Napi szintű tervezési feladatok, Somogyi János 2009.

8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 5. 8. MEGFELELŐ PEDAGÓGIAI MUNKAKÖR-NYEZET BIZTOSÍTÁSA 8.1 beszerzések, közbeszerzések Informatikai eszközök beszerzése /laptopok/ Somogyi János 2009.

NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA TÁMOP 3.1.4 MEGVALÓSÍTÁSA 6. 9. NYILVÁ-NOSSÁG BIZTOSÍ-TÁSA 9.1 tájékoztatás Szakmai konferenciák, rendezvények Szülők, partnerek tájékoztatása /szórólap, információs tábla, honlap, kiadvány stb./ 9.2 szakmai anyagok nyilvánossá tétele Portfóliók – a kidolgozott produktumot a honlapon bárki által ingyenesen felhasználható módon, teljes körűen közzé kell tenni, 9.3 kapcsolat a TÁMOP 3.3.2-vel Regionális hálózatkoordinációs központok szakmai támogatása, ingyenes szolgáltatások, nyomon követés Somogyi János 2009.

3. LEZÁRÁS Projekt fázisok Többnyire elmarad Mikor sikeres a projekt? Tapasztalatok Visszacsatolások Szervezet további sorsa? Somogyi János 2009.

PROJEKTMENEDZSMENTJE 1. A TÁMOP 3.1.4 PÁLYÁZAT PROJEKTMENEDZSMENTJE 1. Somogyi János 2009.

Projektmenedzser Feladata: Pályázat gondozása indítástól zárásig Kapcsolattartás a közreműködő szervezetekkel Kapcsolattartás a szakmai vezetőkkel Projekt- és ütemterv készítés Megrendelések, beszerzések PEJ, beszámolók, jelentések készítése, továbbítása a támogatási szerződésben foglalt formában és tartalommal Nyilvánosság biztosítása Somogyi János 2009.

Projekt asszisztens - A projektmenedzser munkájának segítése Kapcsolattartás a feladat-ellátási helyek szakmai vezetőivel Szakmai vezetők munkájának segítése Szakmai műhelymunkák szervezése Kötelező dokumentumok elkészítésének segítése, őrzése - PEJ szakmai tartalmának összeállítása Somogyi János 2009.

Pénzügyi munkatárs Pénzügyi terv követése Beszerzések eredeti számláinak gyűjtése, könyvelése Információk, jelentések a pénzügyi helyzetről Pénzügyi beszámolók, elszámolások készítése Somogyi János 2009.

A szakmai vezetők feladata Megvalósításban pedagógusok munkájának segítése Egyeztetések az intézmény vezetőjével Az implementációban részt vevők munkájának támogatása Kötelező dokumentumok készítése, gyűjtése, őrzése Somogyi János 2009.

Intézményvezető feladata: bíztatás, motiválás megbízások adása feltételek megteremtésének segítése TÁMOP elvárásainak és az iskolai működés összehangolásának biztosítása megvalósítás követése aláírások, teljesítményigazolások alapdokumentumok átdolgozásáért felelős Somogyi János 2009.

Megvalósítók – implementációban, innovációban résztvevők feladata Kompetenciás programcsomag Napi munka Ajánlások készítése a NPP módosításához Somogyi János 2009

Külső szakmai segítség 1. INTÉZMÉNYI FOLYAMAT-SZAKTANÁCSADÓ segíti a vezetők /int.vez., szakmai vezető/ , projektmenedzsment munkáját együttműködik más tanácsadókkal segítséget nyújt a szükséges dokumentációk összeállításához segíti az értékelést javaslatot tesz a fenntarthatóságra tanácsokat ad – jó gyakorlat, Somogyi János 2009.

Külső szakmai segítség 2. IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó Somogyi János 2009.