7 érv a virtuális világban való tanulásra Christel Schneider, ICC Gerhilde Meissl-Egghart, talkademy
1) Széleskörű nemzetközi találkozóhely Szinte minden valós társaságnak van Second Life (SL) csoportja => Bármit akarsz tanulni – oda menj, ahol a szakértők vannak! => Bármit akarsz tenni – Találd meg az azonos érdeklődésű embereket Beépített SL keresőrendszer Second Life vezető
2) Változtatható tanulási környezet Az osztályterem új értelmet kapott... Mi illik legjobban egy feladathoz ? Hogyan érzi magát tanár és diák az új környezetben? Milyen hatása van a tanulási folyamatra?
3) Érzelmi és szociális hatás 3D virtuális világ nagyobb érzelmi és szociális hatást fejt ki, mint a 2D Az agy nem tesz különbséget a virtuális és valós világban megéltek között Ezért az élmény lehet virtuális, de az érzelmi hatás valódi !!! Sorry! Paris!
4) Új/alternatív identitás Ki vagyok? Néhányan változtatják megjelenésüket, mások nem A megjelenés az új identitás része: néha teljesen más, mint a való világban – néha pontosan ugyanaz. Könnyű elbújni az avatár mögött! Mi kellene más legyen? Mit akarok, milyennek lássanak mások?
5) Kollaboratív munkakörülmények hozd a beszélgetés témáját +++ növeld a résztvevők közreműködését és csoporttá szerveződését hozd össze a nyelvtanulást a valós érdeklődésükkel +++ alkoss valós értéket +++ tedd büszkévé öket A 3D világban többet tehetünk, mint egy 2D osztályban vagy konferencia-metodikával Társaival alkothat valamit: videót, képregényt, kiállítást, épületet, stb. … projekt alapú nyelvtanulás
6) A reális világot szimuláljuk Sok-sok csodás példa, pl.. Lobogó tűzhely Orvosi eljárások (születés) Tele-rehabilitáció szélütötteknek Hajó navigálás Mentősöknek gyakorlat
7) A képzelet szabja a határokat Virtuális hallucináció A tanár álma valóra válik : Bármely oktatási környezetet, amit csak el tudunk képzelni, meg tudjuk valósítani Nincs fizikai korlát Nincs (csaknem) anyagi korlát