Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Álmodtunk egy iskolát magunknak

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Álmodtunk egy iskolát magunknak"— Előadás másolata:

1 Álmodtunk egy iskolát magunknak
Tudsz jobbat! Pályázat 2016 – Hamvas Arcok

2 Órarend - Tananyag 5 kötelező tantárgy
Anyanyelv és Beszédkészség Matematika és Természettudományok Sport Társadalomtudomány és Idegen nyelv Számítástechnika 8 választható (min. 2 felvétele) Művészetek Tánc Gasztronómia Fényképezés Írás, Fogalmazás Napi maximum 7 óra Korrepetálások óraszámának növelése Tantárgyak összekapcsolása Több gyakorlati feladat, cél a gyakorlatiasság amit a lexikális tudásra lehet építeni Tananyag frissítése és csökkentése a mai kornak megfelelően Relaxációs óra beiktatása, ahol a diákok pihenhetnek, tanulhatnak a következő órájukra Rövidebb óraközti szünetek, hogy hosszabb ebéd szünet legyen A kép forrása:

3 Oktatási Környezet Minden iskolában az oktatásban résztvevő diákoknak biztosítani kellene az ingyenes tankönyveket, tanszereket Tanulói táblagépek, illetve laptopok használatának bevezetése Zöld környezet kialakítása az iskolán belül -> növények ültetése Szociális helység kialakítása A mozgássérültekre való tekintettel akadálymentesítés Családias légkör megteremtése Iskola rádió üzemeltetése Elektronikus iskola újság tanulói/tanári táblagépeken Napelemek A képek forrása:

4 Esélyegyenlőség Mi már elkezdtük! 
Kis lépések ezek Ricsinek, de nagy lépés az iskola közösségének! A videofelvételt köszönjük a 11. c osztálynak!

5 Idegen nyelvek oktatása
Anyanyelvű tanárok tanítsák a nyelveket A diákok választhassák ki, hogy milyen nyelveket szeretnének tanulni (min. 2) Külföldi kirándulások, melyeken a diák tesztelheti tudását anyanyelvűekkel. Külföldi diáktársakkal való kapcsolatteremtés lehetősége az iskolákban A beszéd készség, a hallásutáni értés és írásban való feladatok megoldását egyaránt fejlesszék Korrepetálások óra számának növelése A kép forrása:

6 Tananyag csökkentés Az életvitelünk érdekében fontos tudni valók ismertetése Az alapműveltséghez való fontos ismeretek elsajátítása A diákok segítése az életben való elhelyezkedésben Egyénre szabott tananyag az érdeklődési körök és az egyén tehetségeihez mérten A diákok túlterheltségének csökkentése érdekében, lehetőség nyújtás a tanórán való tananyag elsajátítására A kerettantervbe illusztrációk, videók, gyakorlati órák illetve vicces játékok/ szerepjátékok beépítése a tananyag könnyebb megértése érdekében.

7 Iskolai étkeztetés Minden tanulónak ingyenes étkezés
Paleolit – Hipoallergén ételek bevezetése Változatosság és választható étel is lehetne Nemzetközi Gasztronómia beépítése Többféle fűszer használata főzés közben A kép forrása:

8 Iskolán kívüli lehetőségek
Központok kialakítása, ahol a gyerekek, diákok illetve fiatal felnőttek egyaránt megtalálják érdeklődési körüket. Foglalkozások, melyeken hasznosan töltjük el időnket: Örömzene Csillagászat Média Szakkörök Közösség építő programok: Tanulmányi kirándulások Kulturális programok Iskolai versenyek osztályok között A kép forrása:

9 Mit tehetünk MI? Fontos hogy ne csak elvárjunk! Adjunk is!
TANULJ! Hiszen 20 ÉV MÚLVA is az leszel, aki MA VAGY!!! A kép forrása:


Letölteni ppt "Álmodtunk egy iskolát magunknak"

Hasonló előadás


Google Hirdetések