Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010
Félig sem oly fontos az, mit tanítunk gyermekeinknek, mint az, hogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.” Eötvös József
Nemcsak problémákat tár fel és elemez. CSELEKVÉSI STRATÉGIÁT is kínál, ELVÁRÁSOKAT fogalmaz meg éves távlatban Nem reformot ajánl, hanem a jót megőrizve ÚJRAÉPÍTÉST!
MINDENKIT! Politikusokat Döntéshozókat Fenntartókat A pedagógus társadalmat A szülőket Az ifjúság neveléséért felelősséget érző és tenni is kész személyeket Társadalmi méretű összefogás szükséges!
Új nemzetstratégia A minőségi oktatás feltételrendszerének megteremtése /kilábalás a válságból/, Politikafüggetlenség, kiszámíthatóság az oktatásügyben Nyugalom az iskolának, bizalom a pedagógusnak
A PEDAGÓGUS Kiváló felkészültség Erkölcsi tartás Új iránti nyitottság, elkötelezettség Minta értékű értékrend képviselete Autonóm személyiség A kiváló teljesítményt értékelő erkölcsi és anyagi megbecsültség
Több idő és energia a nevelésre Közösségépítés – határozott erkölcsi értékrend – egységes fellépés a normaszegés ellen Érdekeltség a tanulásban ( életszerű, közösségi keretű tanulási helyzetek, felhasználható ismeretek, differenciált ellenőrzés, értékelés, siker A tanulási folyamat személyességének erősítése – a kezdő iskolai évek szerepének felértékelése A példaértékű pedagógiai tevékenység kiemelése és terjesztése
Letölthető a Bölcsek Tanácsa honlapjáról: „Nyisson ajtót nekünk a reménység!” József Attila