Dr. Kollár Coaching Iskola- Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A gyakornokok beilleszkedése
Design-szemlélet alkalmazása a coaching során. The Rise of the creative class Richald Florida professor: 38 millió új hős az USA-ban „…mert ő ROCKSZTÁR!”
Posztmodern vállalat Dr. PhD Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Komplex Instrukciós Program
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Egy csoport sikeres ember, karrierjük csúcsán, mindegyiküknek jó állása, álom autók és házak tulajdonosai, meglátogatták hajdani egyetemi professzorukat.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Örkény István és a groteszk
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Erasmus Torino 2008/2009. tavaszi félév Esztergár-Kiss Domokos.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Tanuló szervezet.
PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ ig Az okos istentisztelet.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Managerek éjszakája.
Velence, Managerek éjszakája Keressük a válságot!
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
Tedd fel a kérdést magadnak: Elfussak ? Miután elolvastad a levelet!!!
Let’s coach it!
A BKF tudástranszfer modellje a
Tantra Indiából
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
A tehetséggondozás rögösebb útján
Megválasztottak — Mi lesz most?
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
A gyermekek nevelésének megerősítése (VII. fejezet)
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Nemzeti Köznevelési Portál
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
2007.okt Készítette: Dóczi Balázs
Kompetencia alapú szakoktatás
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Előadás másolata:

Dr. Kollár Coaching Iskola- Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány

Hagyományos és új megközelítés Romantikus modell Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

Alkotó Befogadók Közvetítők Befogadók Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Művész: Alkotó, a tehetség  Öröklétre törő  Csodálat tárgya  Maga az imádni való „Isten”  Közvetítő: Kurátor, kritikus, tanácsadó, tanár  A közvetítő az átlagból kiemel  Támogat  Befogadó  Aki elmegy a „templomba” és áhítattal hallgatja az „Istent” Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

Kreatív osztály modellje Romantikus modell Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

Hagyományos és új megközelítés Creativ Class modellje - a Romantikus modell profanizálása Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Richard Florida A kreatív osztály felemelkedése (The Rise of the Creative Class) című könyv szerzője hasonló című rövid írásában meglehetősen cool stílusban beszámol egy forró tavaszi napról, amikor a pittsburghi- i Carnegie Mellon Egyetemen sétált, és találkozott néhány emblematikus fiatalemberrel.  Belépvén a campus kapuján egy fiatalokkal tömött asztalra lett figyelmes, akik élénk beszélgetést folytattak a szikrázó napsütésben. Néhányan közülük a texasi Austinban működő Trilogy nevű szoftvercég kék pólóját viselték, amely a jó hírű pittesburgh-i egyetemre küldi toborzóit a legjobb diákok megszerzése céljából. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Florida professzor kertelés nélkül megkérdezte tőlük, hogy szokásukhoz híven most is toborozni jöttek-e a távoli Austinból, mire azt a meglepő választ adták, hogy egyáltalán nem, csak azért ugrottak be, hogy dumáljanak és frizbizennek egyet a haverokkal. A válaszuk azért is meglepő, mert Austinból 23 óra alatt lehet autóval eljutni Pittsburghbe.  Oldalra pillantva egy top tank-be (ujjatlan trikóba) bújt, több színben pompázó és tüskés hajú, tetőtől talpig tetovált, multi-piercinges orrú fiatalemberre lett figyelmes, aki a lehető legkifejezőbb módon félig heverve ült a füvön. Úgy festett, mint egy cool a gangből. Florida odament hozzá és magyarra lefordíthatatlan stílusban megkérdezte, hogy merre hány óra. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Az ifjú titán hasonlóan informális stílusban válaszolva közölte, hogy éppen most írt alá a (magukat frizbisekként pozicionáló) toborzóknak Texasba. Florida később megtudta, hogy ez a poszturbánusan heverésző diák a legmenőbb arc az évfolyamában, és hatalmas ösztöndíjakat kaszál, nyilván nemcsak a fűben heverészésért, hanem kiváló tanulmányi eredményeiért is.  A szerző elmerengett azon, hogy több mint húsz évvel ezelőtt az egyetemistáknak kreatív fűbeheverés helyett ellenkulturális kötödéseiket elrejtve, ingbe, nyakkendőbe bújva kellett kilincselniük a vállalatoknál. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Mikor Florida megkérdezte a frizbiző toborzóktól, hogy miért őt szemelték ki maguknak, nemes egyszerűséggel azt válaszolták, hogy azért, mert rocksztár. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Napjainkban pont fordítva van. A cégek megpróbálják informálisan, lazán a „nemes vadakat” nem elijesztve, becserkészni a legkreatívabb diákokat. Konkrétan: a Trilogy nevű szoftvercég a tüskés hajú, kreatív fiatalembert margaréta partijain kívánta meggyőzni arról, hogy őket válassza. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Creativ Class, Kreatív osztály  Olyan emberek összessége, akik gazdasági értéket hoznak létre a kreativitásukkal  Amit elvárnak a Kreatív osztálytól ▪ Folyamatosan önállóan gondolkodjanak ▪ Eredeti módon kombinálják a standard megközelítéseket és megoldásokat ▪ Időről-időre radikálisan új megoldásokat hozzanak létre  Jellegzetes megnyilvánulásuk KREATÍV ROMBOLÁS Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Mi motiválja a pénzen túl a Kreatív osztályt? (Erre kell nevelnünk, ilyen irányban kell támogatnunk, tanácsot adnunk)  Kihívás és felelősség  Flexibilitás  Stabil munkakörnyezet, biztos munkahely  Kompenzáció (megfelelő fizetés)  Professzionális előmenetel  Esély a tanulásra és fejlődésre Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Megfelelő feedback  Stimuláló kollégák és menedzserek (akik nem fogják vissza, nem ignorálják őket)  Izgalmas munka (áttöréshez vezető, úttörő munkafeladatok)  Szervezeti kultúra (ahol értékesnek tekintik és támogatást kap)  Lakóhely és a közösség Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Olyan emberek, akik nem visszamondanak, hanem megteremtenek Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Hova megy a Kreatív osztály (dolgozni)?  Technológia  Talentum  Tolerancia Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Új gazdaságföldrajzi jellemzők  Kreativitás és sokféleség  innováció, K+F,  gazdasági növekedés  Régiók gazdasági elemzése a kreatív osztály és a sokféleség elemzésén alapul, amely előrejelzi a növekedési képességet  Feladat: CSÁBÍTÓ KÖRNYEZET ÉS KONTEXTUS TEREMTÉSE (a városokban, iskolákban, munkahelyeken, …, tanácsadásban) Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Szuper kreatív osztály magja:  Tudósok,  mérnökök,  egyetemi professzorok,  költők,  színészek,  építészek,  dizájnerek  … Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Cél és feladat:  Kreatív osztály felemelkedésének támogatása  HOGYAN? Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Likeliest: legvalószínűbb magyarázat  Loveliest: legvonzóbb, legnagyobb magyarázóerővel bíró magyarázat PÉLDA  Fekszik egy halottnak látszó ember.  Likeliest magyarázat: Úgy vélem, itt egy hulla van. Aki állítja és nem hazudik, akkor 1 a valószínűsége  Loveliest: Ezt az embert x ölte meg.  Mekkora lesz a következő negyedévben az infláció?  Likeliest: közötti érték lesz az infláció mértéke  Loveliest: 3%, melyet az a megfontolás támaszt alá, hogy… Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Nagy dolog loveliest magyarázatokat gyártani  Ha egyébként nehéz a nyomozás, nagyon rafinált a gyilkos, látszólagos bizonyítékok ellenében kell gondolkodni.  Nagy dolog pontos gazdasági előrejelzéseket tenni, ha nem stabilak a gazdálkodási körülmények, nem kiszámítható a piac, váratlan események történnek  Vagyis ma… Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Arra kell tanítani és kondicionálni az embereket, hogy képesek legyenek loveliest válaszok kialakítására.  Ez az érdekes, ez az eladható  Ez a drága  Ez eredményez új standardokat, új szabályokat  Ez alakít ki új világot Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Csak olyan ember tud nehéz, új, megváltozott… körülmények között jó választ adni, aki  kreatív,  komplex,  önálló gondolkodásra képes  meg meri kérdőjelezni a szabályokat Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 A likeliest válasz mindig nagyobb valószínűségű, mint a loveliest, vagyis a loveliest magyarázat kockázattal jár. S. Jobs: Apple, „Az Apple újra feltalálja a telefont”  Bátorság  Kockázatmérlegelő képesség szükséges és fejlesztendő Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

Olyan környezetet kell létrehozni,  ami modellálja a váratlan helyzeteket, kihívásokat  ahol a tanár, tanácsadó együtt éli meg a kreatív alkotást  Nincs piedesztálra emelve a tanár, aki nagy okosságokat mond, hanem inkább inspiráló intellektuális és érzelmi környezetet teremt  Sokkal inkább a tacit tudás áramlik a tanár és a diák között, a tanár nem megmond, inkább csak implikál (lehet homályos, indeterminált, metaforikus) Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA

 Metaforát adjunk  Egy vers elemzésekor a tanár egy interpretációs modellt használna, de ezt nem mondja ki  Nem a „tudni mit”, hanem a „tudni hogyan” szintjén, a gyakorlat szintjén zajlik a tanítás és a tanulás  …. További jó gondolkodást! Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA