Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Advertisements

A verbális kommunikáció
Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A kommunikációról általában
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Motivációs kérdezés technikája
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
A munka világával kapcsolatos tudás
Kommunikáció.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
Az erőszakmentes kommunikáció technikája
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Fogyasztóvédelem Szabályozása képzési program Kommunikáció és konfliktuskezelés     Az előadás a három.
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Kommunikáció a szervezetben
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Az ütközések fejlesztő ereje -
Kommunikáció 4. Bemutató
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
KAPCSOLATFELVÉTEL: Időpont egyeztetési struktúra: Időpont-egyeztetés:
Kompetencia -eredményesség
Az alapvető kommunikáció
Értékesítési technikák
Vigyázat: minden üzenet!
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN AZ ÜZLET Vállalkozói hálózat kialakítása Hajdú-Bihar és Bihor megyékben Két ország, egy cél, közös siker! Szőllősi Nóra Adrienn projektmenedzser.
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
Teamek, kommunikáció.
Magyar Projektmenedzsment Szövetség
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Interjúzás vállalatoknál
A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Előadás másolata:

Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.

Leonardo szaknyelvi projekt: „Dialógusok a multimédiás telekommunikációban” Partnerek Discimus Üzleti Akadémia – Debrecen Discimus Üzleti Akadémia – Debrecen Külkerinfo – Debrecen Külkerinfo – Debrecen Mozgássérültek Országos Szövetsége – Hajdú Bihar megyei szervezet Mozgássérültek Országos Szövetsége – Hajdú Bihar megyei szervezet Rackow Schule – Hamburg (DE) Rackow Schule – Hamburg (DE) Pisai Egyetem – (IT) Pisai Egyetem – (IT) SSALTO – Voorburg – (NL) SSALTO – Voorburg – (NL) Vidaregaande Skule – Maloy – (No) Vidaregaande Skule – Maloy – (No)

Kommunikáció /1 Személyes Totális benyomás Totális benyomás Akusztikai Akusztikai Vizuális Vizuális Szaglás Szaglás Tapintás Tapintás térérzékelés térérzékelés Telefonos Az élőbeszéd korlátozott változata az akusztikai benyomást (üzenet tartalmát és a hangélményt) a technikai feltételek befolyásolják

Kommunikáció / 2 Személyes Időben múlandó Időben múlandó Térben korlátozott Térben korlátozott A hallgatónak többféle visszajelzési lehetőséget kínál A hallgatónak többféle visszajelzési lehetőséget kínál  verbális  nem verbális módon Telefonos Időben múlandó Térben korlátlan A hallgatónak lehetősége van az azonnali visszajelzésre  csak akusztikai eszközök

Kommunikáció / 3 Személyes Gyors gondolkozás Gyors gondolkozás Azonnali megfogalmazás Azonnali megfogalmazás Kifejezőeszközök: Kifejezőeszközök:  nyelv  hang, látvány, mozgás, mimika, tapintás, szaglás Telefonos Gyors gondolkozás Precíz megfogalmazás Kifejező eszközök köre korlátozott  nyelv  hang, háttérzaj

Kommunikáció / 4 Személyes Ösztönösebb nyelvi viselkedés Ösztönösebb nyelvi viselkedés Nagyobb spontaneitás Nagyobb spontaneitás Eltérés a normáktól Eltérés a normáktól Lazább, szabálytalanabb mondatszerkesztés Lazább, szabálytalanabb mondatszerkesztés Telefonos Kontrolált nyelvi viselkedés Kötődés a normákhoz Szabályos, formáltabb szerkesztés

Számítógépes program fázisai Üdvözlés, bemutatkozás Üdvözlés, bemutatkozás Az ügyfél szándéka Az ügyfél szándéka Az illetékesség tisztázása Az illetékesség tisztázása Az ügyfél szándékának megértése, aktív hallgatás Az ügyfél szándékának megértése, aktív hallgatás Javaslatok, ajánlatok Javaslatok, ajánlatok Kifogások és konfliktusok Kifogások és konfliktusok Elköszönés Elköszönés

Szerkezet /A Az ügyfél elvárásai az egyes beszélgetési szakaszokban - Mit ért el idáig? Az ügyfél elvárásai az egyes beszélgetési szakaszokban - Mit ért el idáig? Telefonbeszélgetések - feladatok Telefonbeszélgetések - feladatok Mire ügyeljen a telefonos munkatárs az adott fázisban? Mire ügyeljen a telefonos munkatárs az adott fázisban?  Elméleti ismeretek  Telefonálási stratégiák  Veszélyek  Tanácsok

Szerkezet /B Gyakorlatok Gyakorlatok  Nyelvi, stilisztikai –beszédkészség fejlesztése  Pszichológiai gyakorlatok Emlékeztető, összefoglalás Emlékeztető, összefoglalás Fitness Fitness

1.fázis Üdvözlés, bemutatkozás „Beszélj, hogy lássalak!” „Beszélj, hogy lássalak!” A „beköszönés” A „beköszönés”  Bejelentkező szöveg Pozitív kisugárzás telefonon át Pozitív kisugárzás telefonon át

Kommunikációs csatornák Szavak Szavak Mimika, gesztus, testtartás Mimika, gesztus, testtartás Hangzó elemek Hangzó elemek  (hangsúly, hanglejtés, hangszín, beszédtempó)

Kommunikációs csatornák

2. fázis A hívó szándéka Ügyfélszolgálati munkatárs és a Titanic? Ügyfélszolgálati munkatárs és a Titanic?  jéghegy Ketten egy hullámhosszon Ketten egy hullámhosszon  érzékelés és nyelv Érzékelési típusok Érzékelési típusok  szem (vizuális típus)  fül (auditív típus)  ízlelés (olfaktorikus)  érzés/tapintás (kinesztetikus)

3. fázis Az illetékesség tisztázása Telefonjegyzet – miért szükséges? Telefonjegyzet – miért szükséges? Félig tele vagy félig üres? Félig tele vagy félig üres? Negatív közlés – pozitív alternatíva Negatív közlés – pozitív alternatíva Én vagy Ön? Én vagy Ön?

4.fázis A hívó fél szándékának tisztázása Az értő hallgatás tízparancsolata Az értő hallgatás tízparancsolata A beszélgetés irányítása A beszélgetés irányítása Kérdezési technikák Kérdezési technikák  Zárt kérdések  Nyitott kérdések

5. fázis Megoldások és ajánlatok Cselekvési indítékok és döntési kritériumok Cselekvési indítékok és döntési kritériumok  Gyakorlati haszon  Anyagi indítékok  Esztétikai indítékok  Szociális indítékok és önmegvalósítás  Biztonsági és önfenntartási indítékok  Kulturális indítékok

6. fázis Kifogások és konfliktusok Ügyféltípusok – viselkedés Ügyféltípusok – viselkedés  Hallgatag  Beszédes  Agresszív Ellenvetések, problémák Ellenvetések, problémák

7.fázis Elköszönés A telefonbeszélgetés utómunkálatai A telefonbeszélgetés utómunkálatai „A stílus maga az ember” – a beszélgetés hatásos zárása „A stílus maga az ember” – a beszélgetés hatásos zárása

Viszonthallásra!