Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikáció és tömegkommunikáció

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikáció és tömegkommunikáció"— Előadás másolata:

1 Kommunikáció és tömegkommunikáció
Forrás: Hajas Zsuzsa: Kommunikációs gyakorlatok Józsefné Urbán Ildikó-Szabóné Tóvári Éva: Magyar nyelv

2 Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!
Audiovizuális Vizuális Auditív

3 Vizuális média A sajtó hármas követelménye: Publicitás Perioditás
Aktualitás

4 Leggyakoribb sajtóműfajok
Tájékoztató műfajok a közlemény a tudósítás a riport az interjú Véleményközlő műfajok a cikk a kommentár a glossza a nyílt levél az olvasói levél a kritika

5 A reklám Megjelenési formája: a hirdetés
Feladata: a termék bemutatása, tájékoztatás, befolyásolás Eszközeinek formája: vizuális, auditív és audovizuális

6 A metakommunikáció A közlésrendszernek: kb. 7 %-a verbális,
38%-a vokális (hangszín, hangsúly stb.) 55%a nem verbális jelzés (öltözködés, testtartás, arc- és szemjáték, beszédpartnerek közötti távolságtartás, gesztusok).

7 Metakommunikációs jelzések
Zónatávolságok: Intim zóna: (15-45 cm) Személyes zóna: ( cm) Társadalmi zóna (1,22-3,6 m) Nyilvános zóna (3,6 m fölött)

8 A testbeszéd Alapvető gesztusok: a kar gesztusai a láb gesztusai
a fej gesztusai agresszív és készenléti gesztusok nézésmódok


Letölteni ppt "Kommunikáció és tömegkommunikáció"

Hasonló előadás


Google Hirdetések