1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Advertisements

Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 MAGYAR GALLUP INTÉZET Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
Az ETR és a NEPTUN tanulmányi rendszerekről
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Sulyok Dénes Debreceni Egyetem Földművelési és Területfejlesztési Tanszék DÖNTÉSTÁMOGATÓ RENDSZER ALKALMAZÁSA A NÖVÉNYTERMESZTÉSBEN.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Költségvetés tervezése
Viszket Anita Fogalomrendszer: ETR 1/11.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
IV. Országos Kreditfórum június 22. Kodácsy Tamás (OKT, KRE) Reflexió az Országos Kreditmonitoring (Gallup, 2005) hallgatókat érintő részéhez A dokumentumban.
A Kreditmonitoring jövője – javaslatok a továbbfejlesztésre Temesi József, egyetemi tanár, BCE IV. Országos Kreditfórum Budapest, Semmelweis Egyetem, 2006.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 1 A felsőoktatási marketing folyamatok minőségügyi támogatása Koczor Zoltán - Gáti József –
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Mennyire elégedett azzal, ahogy az országban mennek a dolgok?
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
Bárhol, bárhonnan, bármikor… Élelmezési-étkezési megoldások a felh ő ben el ő adó: Fizel Mihály tanácsadó GNSoft Kft.
2014. november Rendek Tímea
Mit gondol, okoz-e jelentős hatáscsökkenést, ha kimarad néha a gyógyszer bevétele? (százalékos megoszlás)
Némethné Kárpáti Nóra mb. tanulmányi osztályvezető
Jegybeírás tanszéki, oktatói felületen
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
A vállalkozás létrehozásának lépései
POSZEIDON STATISZTIKA Iktatott iratok megoszlása /Hallgatói ügyekkel kapcsolatos iratok aránya (H01-H16)/
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
A képzett szakemberekért E-tanácsadás Szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet augusztus 28. Nádráné Tóth Borbála osztályvezető.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Vezetői Információs Rendszer
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Prezi linkje:
Előadás másolata:

1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja

2 Id ő szer ű, DE -Felmen ő a rendszer, még nem mindenki találkozott vele -Az átlagolások sok esetben jobb képet festenek a valós helyzetnél -Nem különül el kell ő képpen az informatikai rendszerek használatának ismerete, illetve magának a kreditrendszernek az ismerete - Az értékelés helyenként túlzott jelent ő séget tulajdonít egyszer ű tényeknek, néha helytelen következtetésre jut Általános észrevételek

3  A kreditrendszer ismerete, m ű ködése  Az informatikai rendszerek  Kreditkiosztás (allokáció)  Tantervek rugalmassága  Máshol szerzett kreditek elismerése  El ő nyök, hátrányok oktatói szemmel TÉMAKÖRÖK

4 Résztvev ő k: - 31 állami fels ő oktatási intézmény oktató

5 Tájékozottság és elégedettség ( Az értékelés nincs leválogatva az előző ábra szerint )

6 A kreditrendszer m ű ködtetésének megítélése – TO el ő adók és az oktatók szerint Megfelelő (% 4, 5 )

7 Mennyire jelent problémát az oktatóknak a számítógépes rendszer kezelése ?

8 A Neptun / ETR / rendszerek adat/információ bevitele Ez a gyakorlat intézményesen rögzített-e? ! ! !

9 Elégedettség a Neptun / ETR / egyéb tanulmányi információs rendszerrel (amelyeket használja az oktató) !

10 Az oktatók véleménye a tanulmányok rugalmasságáról, ütemezhet ő ségér ő l, allokációról, stb. ! ! ?

11 Az oktató által oktatott szakok jellemzése ! !

12 Mikor végzi a hallgató a legcélszer ű bben tanulmányait:

13 Mennyire jellemz ő az oktató intézményében?

14 Karon belül más szakon szerzett kredit elismertetése A máshol szerzett kreditek elismertetése Nagyon egyszerű Nagyon bonyolult NT/NV Bázis: teljes minta, N=665 Intézményen belül más szakon szerzett kredit elismertetése Más intézményben szerzett kredit elismertetése Ki engedélyezi a hallgatóknak a máshol szerzett kreditek elismertetését Nyitott kérdés, több válasz, az oktatók százalékában (2% feletti említések ábrázolva)

15 Az oktató véleményezett-e elismertetési kérelmet az elmúlt félévben Az oktatók véleménye a kredit elismertetési eljárásról Támogatott kérelmek száma Elutasított kérelmek száma Bázis: teljes minta, N= felett NT/NV 1-5 db 6-10 db egyet se a tanszéken valaki más foglalkozik ezzel

16 Bázis: teljes minta, N=665 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában Kreditrendszer m ű ködésének el ő nyei az oktatók véleménye alapján 3% feletti említések ábrázolva

17 Kreditrendszer m ű ködésének hátrányai az oktatók véleménye alapján Bázis: teljes minta, N=665 több válasz lehetséges, a választ adók százalékában 3% feletti említések ábrázolva

18 Részletes információk Köszönöm a GALLUP INTÉZETNEK az ÁBRÁKAT! KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET ÉS TÜRELMÜKET !