(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Tanulásszervezés 3. Bemutató
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A gondozás,nevelés egysége
Családi vállalkozás.
Az iskolaérettség kérdése
CSALÁD.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Módszertani megújulás a nevelő munkában
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Szeretettel köszöntöm
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661) CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM (Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)

CSANÁBAN FOLYÓ NEVELÉS A családi napközi légköre, nevelési helyzetei, nevelési feladatai

A családi napközi szerepe, feladata Helye a gyerekfogadás rendszerében Nevelési előnyei

Folyamatos Kitartó Szélsőségmentes Következetes A nevelés jellemzői Folyamatos Kitartó Szélsőségmentes Következetes

Ki nevel? Mindenki, aki a gyerekkel kapcsolatba kerül Felnőttek ( gyerek családja, gondozók, szomszéd, gondozók saját családja) Gyerekek, csoporttársak

Személyes példával Viselkedéssel Gyerekhez, felnőtthöz való viszonnyal Mivel nevel? Mindennel Személyes példával Viselkedéssel Gyerekhez, felnőtthöz való viszonnyal

Neveléshez szükséges tulajdonságok Türelem, kitartás Következetesség Egyenletes szeretet Kiegyensúlyozottság Derű, humor, jó kedély

A dicséret, a megerősítés, a biztatás szerepe Az önbizalom, az önértékelés folyamatos fejlesztése, erősítése A dicséret skálájának szélesítése (simogatás, puszi, verbális megerősítés stb.)

Problémák a családi napköziben Gyerekek esetében Nem azonos korcsoport Nem azonos fejlettségi szint Lemaradások „neveletlenségek” Szülők esetében Eltérő nevelési módszerek Magas elvárások Más értékrend Saját gyerek és család esetében Féltékenység Más elvárások

Nevelési terv elkészítése Nevelési elvek, célok Életkori sajátosságok figyelembevétele Egyéni jellemzők, fejlettség, hátrányok számbavétele Napirend, hetirend, foglalkozások megtervezése JÁTÉK fontosságának hangsúlyozása Alapdokumentumok ismerete Komplex Prevenciós Óvodai Program Bölcsődei nevelés alapprogramja

Nevelési feladatok Egészséges életmód Gondozás: a kisgyermek időrendjének, napirendjének megtervezése, kialakítása Mozgásigény kielégítése, harmonikus mozgásfejlődés segítése Testi képességek fejlesztése Testápolás, egészségmegőrzés (WC, zsebkendőhasználat, fogmosás, fésülködés) Speciális gondozás, korrekciós esetek önkiszolgálás

Nevelési feladatok Érzelmi nevelés Derűs légkör,biztonságérzet, kötődés kialakítása Gyermek -felnőtt kapcsolat Gyermek-gyermek közötti bensőséges kapcsolat kialakítása Szocializáció szerepek, magatartásminták tanulása Élmények befogadása Érzelmek kifejezésének tanulása Az ösztönök és az érzelem irányításának gyakorlása Érzelmi zavarok tompítása

Nevelési feladatok Értelmi nevelés Játékos fejlesztés Memória Matematikai készség Szabályok Énektanulás verstanulás

Nevelési feladatok Értelmi nevelés Komplex tevékenységek fejlesztése Manuális Kommunikatív Kooperatív Logikai zenei(ritmus, tempó, hallás, mozgás.) Testi (erő, ügyesség, egyensúlyérzék, gyorsaság)

Nevelési feladatok Pozitív erkölcsi tulajdonságok fejlesztése és értékelése Együttérzés, empátia Figyelmesség segítőkészség Akarat fejlesztése és értékelése Szabálytudat Feladattudat Kitartás, önállóság

Nevelési feladatok Játék és tanulás – tevékenységi vágy új ismeretek megszerzésére Motoros tanulás Verbális tanulás Szociális tanulás FONTOS!!!Kevesebb időben több használható ismeret megszerzése, sok cselekedtetéssel, több érzékszervet igénybe vevő tapasztalatok gyűjtése.

Nevelési feladatok Csoportalakítás:a közösségi élet tanulása (egymásra való odafigyelés, konfliktuskezelés gyakorlása, szabálytudat kialakítása) Munkavégzés: önállóság gyakorlása, sikerélmény korának megfelelő szinten Szabadidő:önálló döntés a felhasználásra

Felhasznált irodalom A neveléselmélet alapkérdései. Szerk.: Dombi Alice, Oláh János, Varga István. Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszék, Szeged, 2004, 330 o. Gyermekek napközbeni ellátása standardok, irányelvek . www.csana-info.hu Óvodai nevelés országos alapprogramja Bölcsődei nevelés országos alapprogramja