ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú, differenciált módszertan passzív tanulói magatartástevékeny tanulói magatartás Mi a kompetencia? tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás A kompetenciafejlesztés feltételei
olvasás, írás, számolás idegen nyelv információs és kommunikációs technikák általános (tartalom-független) kompetenciák szociális kompetenciák problémamegoldó képesség kreativitás és motiváció tanulás képessége stb. olvasás, szövegértés idegen nyelvi információs és kommunikációs technológiák matematika – logika szociális, életviteli és környezeti életpálya-építési A HEFOP 3.1 intézkedésben fejlesztendő kompetenciaterületek Kulcskompetenciák (Európai Bizottság, 2002)
ismeretátadás és képességfejlesztés reális tananyagmennyiség A kompetenciafejlesztés alapelvei tanulóközpontú, differenciált módszertan változatos tanulásszervezési megoldások tevékeny tanulói magatartás
A kompetenciafejlesztés alapelvei gondolkodási műveletek képességfejlesztése problémamegoldási stratégiák kialakítása együttműködés esélyteremtés
A HEFOP pályázat keretében fejlesztésre kerülő kompetenciák a Katedra Szakközépiskolában: Szövegértés-szövegalkotás Matematikai logika Életpálya-építés Idegen nyelvi IKT