A Lélekkutató Intézet „Talentum Teszt Centrum” akciója az „Egymásért, Egy-másért” Alapítvány koprodukciójában. Helyszín: Eger, 2007. május 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Vélemények a tehetségről
Tehetségazonosítás gyakorlata
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
A tanári munka értékelése
Komplex Instrukciós Program
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Grafológia Rövid ismertető szervezetek részére.
Grafológia speciálisan a gyógyászatban X-tréning
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Talentum tábor Kulturális és Oktatási Minisztérium főtámogatásával.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
F. Bacon ( ) és a modern tudományok alapvetése.
Az egyéni fejlesztési terv
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
Ki is az elemző közgazdász?
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
dr. Koós Tamás szeptember 18. Budapest
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Minőség menedzsment 6.előadás
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
1 A genetikai diszkrimináció megakadályozásának közpolitikai megközelítései Géntesztek és a Biztosítók: Tiltás vagy átláthatóság? Kakuk Péter, Tudományos.
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Magyar Parlament Nemzetbiztonsági Bizottsága rézére Készítette: Szilvásy Péter december 4.
Grafológiai elemzés Nyíregyházi iskolások kézírásának és rajzainak elemzése, értelmezése. Készült februárjában. Készítette: Szilvásy Péter, grafológus,
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Pszichológiai Ismeretek
A „diszes” problémák korai jelei
Az iskoláskor küszöbén
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Mire jó a grafológia? Grafológia a cégek humánpolitkájában Előadó:
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
A Magyar Parlament Nemzetbiztonsági Bizottsága részére Készítette: Szilvásy Péter december 3.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Inessza Goldberg Izraeli Tudományos Grafológiai Társaság.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Tanórai szokásaim 5/14.
ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG Készítette: Horváth Tünde.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A Lélekkutató Intézet „Talentum Teszt Centrum” akciója az „Egymásért, Egy-másért” Alapítvány koprodukciójában. Helyszín: Eger, május 17.

Statisztikai alapok A mostani huszonévesek legalább 50%-a nincsen tisztában azzal, hogy mihez ért, milyen pályára lenne alkalmas, mihez van tehetsége. Az 5., 6., 7. és 8. osztályosok száma kb. 320 ezer.

Ha sikerül elérnünk azt, hogy legalább 20%-kal többen orientálódjanak megfelelő irányba, az ezer diákot jelent.

Az időben jó hivatásválasztás következményei: sikerélmény, megbecsülés, nagyobb, jobb produktum, boldogabb, céltudatosabb egyén és társadalom.

Megfigyelés: ha a társadalom tagjainak legalább 10 %-a foglalkozik valamivel, ennyire jellemző valami, akkor az már társadalmi kihatással bír, társadalmi jelentőségű.

Össznemzeti ügy, hogy az iskolások talentuma időben fel legyen ismerve! Az Egymásért, Egy-Másért Alapítvány és a Talentum Teszt Centrum ennek érdekében lett kifejlesztve és menedzselve.

Talentum tesztelés Alapelv: minden ember átlagon felül tehetséges valamiben, és van olyan képessége, amely felülmúlja a többit.

A teszt-módszerekkel, technikával kapcsolatos elvárások: viszonylag széles spektrum gyors olcsó megbízható reprodukálható oktatható „fájdalommentes” tetszőlegesen fejleszthető archiválható.

A grafológia és kapcsolt módszerek ezeknek a szempontoknak megfelel. Társtechnikák: pszichológiai tesztek kineziológiai tesztek parapszichológiai módszerek eszközök használata stb. Plusz előnyök: egészségi szűrés, szociális hatások vizsgálata

A Talentum Teszt Centrum Helyszín: stabil vagy alkalomszerű, rendezvényeken. A kézírás és a rajz elkészítése – fogalmazvány, vagy teszt-szöveg, ábrák.

Első approximációk: miben tehetséges. Próba a gyakorlatban.

Pontosítások, finomítások, második approximáció. Sikerélmény biztosítása. Az első lépések menedzselése.

Igények Prezentációs technikák, eszközök. Kapcsolódó partnerek: gyártók és kereskedők sportszer hangszer művészeti kellékek tudományos demonstrációk poligráf, infrakamera (fejlesztés)

Személyi feltételek: asszisztens 2-3 fő szakértő menedzser. Rendszeres továbbképzés a szakembereknek A tesztek időigénye: 30 – 180 perc.

Bio-Szocio-faktor AgyVágyCélTervAlkotó,vezetőAgyVágyCélTervAlkotó,vezető SzívÉrzésTapasztalásSzervezőSzívÉrzésTapasztalásSzervező KarCselekvésMegvalósításMegvalósítóKarCselekvésMegvalósításMegvalósító ImmunBiztosításVédelemKontrollerImmunBiztosításVédelemKontroller ÖsztönEnergiaAkaratErősítőÖsztönEnergiaAkaratErősítő

Játék

Grafológiai teszt A lap egyik oldalára írja le az alábbi mondatot: „Vágyom arra, hogy még sikeresebb legyek, és aktívan cselekszem is ezért!” születési és mai dátum, három aláírás egymás alatt.

Most hunyja be a szemét, és írja le még egyszer a szöveget!

És most pedig a másik kézzel, nyitott szemmel, írja le a szöveget, aláírást!

A különbségek alapján tesztelhető: a két agyfélteke és a két kéz közötti koordináció, a fantázia világa, a képzelőerő, a tudatalatti énkép, a tudatalattiba elnyomott hatások, szorongások, képességek stb.

A gyerekek kézírásának és rajzainak elemzése

Célkitűzés: alkalmas módszer kifejlesztése, mely módszerrel hatékonyan lehet tesztelni a talentumot, illetve a családon belüli erőszakos hatásokat, és ennek megfelelően továbblépni.

A gyerekeket ért néhány lényeges erőszakos hatás: A bal kéz és a jobb kéz egyenrangúságának önkényes felborítása. (megoldás pl.:jobb kéz ír, a balkéz rajzol Az erőszakos, horrorisztikus jelenetek a médiában, a játékokban. Ezek csökkentése, több mese. A feszület szimbóluma. Ellentmond a józan észnek és a jó szívnek. A születés előttről származó erőszakos hatások. Megoldás: pl. a magzat jogállásáról szóló alkotmányerejű törvény meghozatala.

A gyerekek rajzai: A fa A Napocska és a Holdacska Az arc szemből Az arc oldalról

Rajz minta

A fa: az Életfa. Hova helyezte el az életterében? Mennyire kifinomult? Milyen arányok vannak? Színek Gyökér: az eredet Törzs: az érzelem, a tapasztalás Lomb: a gondolkodás, a fantázia Egyéb: szervszimbolika

A gyerekek kézírásának elemzése Tartalmi rész: vélekedések önmagáról és a környezetéről Grafológia: összhang az önismerettel, a szándékokkal, a tehetséggel, és az iskolai elismertséggel. A vizsgálható szempontok. A dinamikus elemzés alapja

Jól vizsgálható a kézírásból Értelmi képességek: logikusság, gyorsaság, pontosság, képi gondolkodás, kreativitás, fantázia, kombinációs készség, elemző készség, flexibilitás, rendszerszemlélet.

Érzelemvilág: hangulatiság, érzelmek dominanciája, hullámzása, cselekvőkészség, örülni tudás, önbizalom, önértékelés, pozitivitás Egészség: Genetikai alapadottság, idegrendszer, keringés, testrészek, izület, immunrendszer, néhány szerv, fizikai terhelhetőség.

Szociabilitás kapcsolat a szülőkkel, team-tagság, dominancia, vezetési kapacitás, megbízhatóság, lelkiismeretesség, vállalkozó szellem, önállóság, optimizmus Talentum: művészetekben, tudományokban, sportokban. Múltbéli hatások, jelen állapot és a jövőkép, tendenciák.

Összegzés (Nyíregyházi tapasztalat) A grafológiai elemzések alapján megállapítható, hogy a vizsgált 200 diák átlaga jó eredményt mutat a művészi és a tudományos tehetségben. Legalább 10 %-a országos hírre tehet szert, és legalább 5 %-a nemzetközileg is elismert teljesítményre képes.

Ez az eredmény jobb az országos átlagnál, az eddigi ismereteink alapján. Az írásminták részletesebb elemzésével név szerint is kiválaszthatók azok, akiktől kiemelkedő eredményt lehet elvárni.

A gyerekek a jövőnk reménységei. A gyerekek a felnőttekben reménykednek, hisznek. Tehát: mi egymásért vagyunk, egy másért, egy még jobbért!

Grafológiai elemzés Név: Grafológiai elemzés Név: Születési időpont és hely: Az elemzés tárgya: kézírás és rajz. Készült: Az elemzést készített: Szilvásy Péter, grafológus. Dátum: Lényeg: Talentum: Megjegyzés

Grafológiai elemzés Név:X Tünde Grafológiai elemzés Név:X Tünde Születési időpont és hely: Az elemzés tárgya: kézírás és rajz. Készült:2007. május Az elemzést készített: Szilvásy Péter, grafológus. Dátum: Lényeg: A súlyos önbizalomvesztés, kishitűség, az logikátlanság a születése előtt szerzett, feleslegesen cipelt terhe. Meg kéne értenie, hogy hasznos tagja a társadalomnak. Talentum: prezentációs érzéke fejlett, a tánc belülről, szívből jön. Megjegyzés: „Gamma” típusú problémával küszködik.