8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.
Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A pedagógusminősítési rendszer
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata (A regisztrációtól a minősítésig)

„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk.” (Eötvös Lóránd)

A referencia-intézmény…  egyedi,  más intézmények számára is példaértékű,  működésében koherens,  befogadó,  gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal,  szervezeti innovációval rendelkező, szolgáltatásaiban publikálni és azt átadni képes intézmény

Miért jó referencia-intézménnyé válni? Tanuljunk egymástól, tanuljunk a jó példákból! A szervezet és módszertani kultúra folyamatosan fejlődik bővül a szolgáltatások nyújtása által pénzügyi bevételi lehetősége új lendületet ad az iskola munkájának védjegy nő az intézmény kapcsolatrendszere

A referencia-intézmények a közoktatás fejlesztésének minősített szolgáltató bázisai lesznek

A referencia-intézmények alapfeltételei Befogadó, és az egyéni fejlődést biztosító oktatás-nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmaz Pedagógiai munkájában megjelenik a kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmainak és módszereinek alkalmazása Munkakultúráját nyitott oktatási környezet jellemzi

Folyamatos önfejlesztésre kész, önértékelési rendszert működtet, vállalja a külső értékelésben való konstruktív részvételt Kidolgozott külső-belső szakmai kapcsolati formákkal rendelkezik Szervezeti kultúrájára, pedagógiai gyakorlatára jellemző a team-munka és a pedagógusok közötti aktív együttműködés A referencia-intézmények alapfeltételei

Az IKT eszközöket és módszereket a pedagógiai programjában foglaltak szerint alkalmazza, valamint iskola esetén használ valamilyen iskolai adminisztrációs és ügyviteli szoftvert A fenntartó biztosítja és támogatja a referencia- intézményi működés lehetőségét A megjelölt referencia-területen minimum két éves gyakorlattal rendelkezik Szolgáltatásaiban vállalja a továbbképzés, a mentorálás, a hospitálás lehetőségeinek biztosítását, valamint a partnerintézmény fejlesztési folyamatának igény szerinti támogatását A referencia-intézmények alapfeltételei

Kompetencia alapú nevelési, oktatási, programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó Befogadó pedagógiai gyakorlat /integrációs pedagógiai program alkalmazásában mintaadó Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény az integráció szolgálatában intézmény, referenciahely Főbb referenciaterületek

Az IKT alkalmazásában példaértékű Komprehenzív elven, egységes programmal dolgozó Kistérségi együttműködésben mintaadó Művészeti nevelés műveltségterületen kompetencia alapú programot megvalósító intézmény, referenciahely Főbb referenciaterületek

Tehetséggondozó programmal dolgozó - ”tehetségpont” Ökoiskolai/-óvodai, egyéb környezetpedagógiai program alapján dolgozó Múzeumpedagógiai program alapján dolgozó A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény, referenciahely Főbb referenciaterületek

A reformpedagógiák valamelyikét képviselő Saját fejlesztésű alternatív program szerint működő, a modernizáció területein minta-közvetítő intézmény, referenciahely Főbb referenciaterületek

Bármely referenciaterületen regisztrált intézmény új típusú felsőoktatási gyakorlóhelyi, partnerintézményi minősítést is szerezhet, amennyiben ezen szolgáltatás nyújtására felkészült A referenciaterületek köre bővülhet Egy-egy intézmény akár több referenciaterületen is lehet mintaadó Új referenciaterület azonosítása egyeztetést, döntést igényel A folyamatot az intézmény kezdeményezheti a székhelye szerinti régióban működő regionális HKK-nál És…? Főbb referenciaterületek

Referenciaintézmény Több (minimum 2) összefüggő „jó gyakorlat: Minősítési folyamatban szerepelnek majd! „Jó gyakorlat” tulajdonosa =

A referencia-intézmények minősítése A minősítési eljárás fő szakaszai Előminősítési eljárás Felkészülés a szolgáltatói szerepre: az Intézményi fejlesztési terv megvalósítása Minősítés

Előminősítési eljárás Bejelentkezés: regisztrációs felületén Előzetes Együttműködési megállapodás megkötése Dokumentumok feltöltése a dokumentumtárba Jó gyakorlatok” feltöltése (külön eljárás keretében kell feltölteni a portál intézményi innováció fül „jó gyakorlat” pontjánál) Intézményi fejlesztési terv (IFT) összeállítása Formai és szakmai előminősítés Előminősítési nyilatkozat kiadása megnyitja a felkészülés lehetőségét

Helyszíni látogatás A szakmai előminősítési folyamat II. szakaszában RHK dokumentum-elemzéssel megbízott szakembere + Educatio Kft. által delegált szakemberek Cél: a feltöltött adattartalom és a gyakorlat összhangja megvalósul-e  A dokumentumelemzés tapasztalatainak megbeszélése  Korrekciós feltételek, ütemterv meghatározása  Az IFT megfelelőségének vizsgálata, véglegesítése  Itt lehet javaslatokat tenni az IFT tartalmát érintően

A helyszíni látogatáson zárul a szakmai előminősítés A négy megfelelési terület és értékelésük  Megfelelés az alapkritériumoknak: 50% +1  Referenciaterületi szempontok: 66%  Az Intézményi fejlesztési terv: Megfelel /Nem felel meg  „Jó gyakorlatok: Megfelelnek /Nem felelnek meg

+  az intézmény a felkészülést megkezdheti,  részt vehet az TÁMOP es pályázaton, ennek keretében valósíthatja meg a felkészülést-  a regisztrációt a Minősítő Testület elutasítja,  a minősítési eljárás megszakad,  a minősítési eljárás újra kezdhető, legkorábban az elutasítást követő új tanév elején  panaszkezelés Az előminősítést végző szakemberek előterjesztést készítenek a Minősítő Testület számára Milyen kimenetek lehetségesek?

Felkészülés a szolgáltatói szerepre  Az Intézményi fejlesztési terv (IFT) megvalósítása  Az intézmények felkészülését a TÁMOP pályázati konstrukció támogatja

Minősítés, szerződés

Hogyan regisztrálhatok referencia- intézményként? kosar.educatio.hu

Bejelentkezési adatlap Referencia-intézmény földrajzi helyzete Intézményi adatok Feladatellátási hely adatai

Referenciaterület A referencia-intézmény által biztosított szolgáltatás célja Működés időkerete Regisztrált „Jó gyakorlatok” A rögzített „Jó gyakorlatok” (vonalkódja, neve)

Alapkritériumok Az intézmény egészére vonatkozó alapkritériumok teljesülése Dokumentumok megjelölése, amelyben a kritériumoknak való megfelelés fellelhető (Megfelelés pontos helye: fejezet/oldal)

Dokumentumok feltöltése a dokumentumtárba Fenntartói nyilatkozat Intézményvezetői nyilatkozat Nevelőtestületi határozat

Fenntartói nyilatkozat Fenntartói támogatás az intézmény részvételéről a referencia- intézményi minősítési folyamatban Intézményi szintű Esélyegyenlőségi terv Szolgáltatói szerepről Alapító okiratban: e tevékenységet beilleszti az alaptevékenységhez kapcsolódó kisegítő és kiegészítő tevékenységek körébe A fenntartó nyilatkozata arról, hogy az intézménynek a KIR-ben feltöltött alapító okirata és pedagógiai programja hatályos Egyetértés a regisztrációhoz szükséges intézményvezetői nyilatkozatban foglaltakkal Amennyiben a fenntartói nyilatkozat beszerzésére a bejelentkezés időpontjáig nincs lehetőség, e dokumentumot a helyszíni látogatás időpontjáig pótolni lehet

Intézményvezetői nyilatkozat Felkészül a referencia-intézményi szerepkörre és a szolgáltatások minőségi nyújtására, vállalja az IFT maradéktalan megvalósítását. Az intézmény a regisztráció napjától számított 15 napon belül feltölti a regisztrációs felület adatlapjait Közzéteszi az általa működtetett legalább két mintaértékű „jó gyakorlat” leírását Eredményesen záruló referencia-intézményi minősítés esetén 15 napon belül együttműködési megállapodást köt a székhelye szerinti RHK-val Az intézmény minősített feladatellátási helye legalább két évig hálózati tanulási feladatokat lát el, referenciahelyi szolgáltatásokat nyújt a régió többi nevelési-oktatási intézménye számára A programba vont munkatársai hozzájárulását kikéri a személyes adataik célhoz kötött kezeléséhez a minősítési eljárást végző szervezetek számára

Nevelőtestületi határozat A nevelőtestület egyetért azzal, hogy az intézmény a „referencia-intézmény” címet megszerezze, egyetért az intézményvezetői nyilatkozatban foglaltakkal.

Szakmai dokumentumok feltöltése a Dokumentumtárba  Alapító okirat  Pedagógiai program  Intézményi Minőségirányítási Program  Szervezeti és Működési Szabályzat  Házirend  Esélyegyenlőségi program (helyzetelemzés és intézkedési terv)  Az IMIP előző tanévi végrehajtásának értékelése  A megelőző tanév éves munkaterve  A megelőző tanév év végi beszámolója  További dokumentumok

Postán beküldendők  Előzetes együttműködési megállapodás (a regionális hálózat koordinációs központtal)  Fenntartói nyilatkozat  Intézményvezetői nyilatkozat  Nevelőtestületi határozat

IFT - Projekt szakmai megvalósítás Képzések, felkészítések Szakértői, tanácsadó támogató szolgáltatások igénybevétele Az intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei Szakmai eszközfejlesztés

Mit tegyen egy referencia-jelölt? Megnyílt a regisztrációs felület!!! Töltsön fel „ jó gyakorlatot” Legalább 1 „jó gyakorlat” a megjelölt referenciaterületről + legalább egy további „jó gyakorlat” regisztrálása Több referenciaterület: mindegyikhez 1-1 regisztrált „jó gyakorlat” szükséges

TÁMOP szakmai feltételei Előminősítési eljárásban való részvétel: - a pályázat benyújtásának feltétele, hogy a pályázó részt vegyen a referencia-intézményi előminősítési eljáráson, és rendelkezzen: – pozitív előminősítési nyilatkozattal – azon belül elfogadott Intézményi fejlesztési tervvel Rendelkezésre álló keretösszeg: Régiónként: Ft

Pályázatok támogatottságának várható száma: a Nyugat-dunántúli régióban: db. A projekt elszámolható összes költségének 100 %-a.  I. kategória: óvoda, kollégium és diákotthon, nevelési – oktatási intézmények - 8 tanulócsoportig, alapfokú művészetoktatási Intézmények) 2 millió - 3 millió  II. kategória nevelési oktatási intézmények 9 tanulócsoporttól 2 millió - 4 millió  III. kategória nevelési oktatási intézmények 17 tanulócsoporttól 2 millió -6 millió A pályázatok benyújt ása től, ig lehetséges. Valamennyi pályázó, aki a kritériumoknak megfelel, a rendelkezésre álló keret mértékéig támogatásban részesül! TÁMOP /1

Támogatható tevékenységek: az IFT tartalmának megvalósítása  Az Intézményi fejlesztési terv –az előminősítés hozadéka  Nem támogatható az a pályázat, amely olyan szakmai tevékenységet tartalmaz, mely az IFT- ben nem szerepel  A pályázatban a továbbképzési és felkészítési szolgáltatásokat kizárólag a kosar.educatio.hu honlapon található képzési listáról lehet kiválasztani és igénybe venni, figyelembe véve a hatályos közbeszerzési szabályokat.

Tervezési keretek  Szakmai megvalósítók megbízási díja (járulékokkal) együttesen maximum: - 1. kategória: legfeljebb forint - 2. kategória: legfeljebb forint - 3. kategória: legfeljebb forint  A szakértői, szaktanácsadói óradíj nem haladhatja meg: Ft/ szakértői óradíjat

Eszközbeszerzés  A referencia-intézményi szolgáltatások nyújtásához szükséges, eszközök szerezhetőek be: – Irodabútor, irodai berendezések – Laptop, személyi számítógép – Projektor – Nyomtató – Fénymásoló – Szkenner – Spirálozó gép – Kis értékű eszközök  Immateriális javak beszerzése: - a beszerzett eszközökhöz kapcsolódó immateriális javak (pl. Office)