Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
„Ezt egy életen át kell játszani”
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kompetensek lettünk? június 27..
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Integráló iskolák a közoktatásban
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Eötvös József Általános Iskola Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Cserhátiné Gémesi Gyöngyi

Nevelkedés és tanulás együtt, egyenlő hozzáférés az oktatáshoz Eötvös József Általános Iskola Nevelkedés és tanulás együtt, egyenlő hozzáférés az oktatáshoz 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola Cserhátiné Gémesi Gyöngyi

Eötvös József Általános Iskola Bevezetés Az inkluzív nevelést elősegítő tevékenységek háttere Az együttnevelés általános iskolai gyakorlata A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai megjelenésének a hatása 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Eötvös József Általános Iskola Előzmények A Közoktatási törvény 2003-as módosítása Uniós csatlakozás 2004 Pályázatok az esélyegyenlőség biztosítása érdekében Nemzeti alaptanterv 2007 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Eötvös József Általános Iskola Feltételek Megfelelés a jogszabályi előírásoknak A XIII. kerületi közoktatási koncepció elvárásai Támogatja az együttnevelést intézményeiben Biztosítja a feltételeket Segítő szakemberhálózatot működtet 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Intézményi feltételek Korábbi pedagógiai tapasztalatok (ÉKP, fejlesztő osztály) Alapvetően jó együttműködő kapcsolat a szülőkkel, nyitott iskola Otthonos légkör Az iskola mesterséges környezete gyerekbarát Jó az eszközökkel történő felszereltsége A tantermek kialakítása optimális Az új tudásokra nyitott tantestület 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Pedagógus továbbképzések 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

A továbbképzések hozadéka nyitottság kapcsolatépítés módszertani megújulás kreativitás pedagógus önállóság erősítése új tudások megszerzése pozitív iskolai légkör szemléletváltás 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Szereplők a nevelés-oktatás folyamatában tanuló pedagógus motiváció szülő Cél: együttműködés a közös és egyéni teljesítmény elérésében 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Átalakult tanórai folyamatok Cselekvés útján történő ismeretszerzés Mozgásos játékok Mesesarok Beszélgetőkör Drámajáték Egyéni képességekhez igazodó munkaformák Differenciálás Kooperatív csoportmunka Páros munka 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Átalakult tanórai folyamatok Tevékenységközpontúság Játék Eszközhasználat 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Eötvös József Általános Iskola Tanulást segítő Helyi érték Szorzókártya Mértékváltás Képességfejlesztő Észlelést Logikát Figyelmet Koncentrációt 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

A befogadást elősegítő programok, tevékenységek A tanórán kívül foglalkozások széles köre Kézműves és egyéb szakkörök Énekkar Sportfoglalkozások Iskolai rendezvények Farsang Diákönkormányzati nap Klubnapközis foglalkozások Nyitott hétvégi programok 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Eötvös József Általános Iskola Énekkari munka 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Kézműves foglalkozások 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Kézműves foglalkozások 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Múzeumi foglalkozások 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Közös játék a szülőkkel 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során Helyes követelményrendszer kialakítása Értékelés A többségi tanulók szüleinek elfogadó magatartása A sajátos nevelési igényű gyerekek szüleivel történő folyamatos kapcsolattartás 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során Az integráló iskolába való érkezés Magas osztálylétszámok Magasabb óraszámú megtámogatás Sokszínű gyerekpopuláció 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Az együttnevelés iskolai hasznosítása A nevelésben-oktatásban résztvevők nyitottabbá válnak a másik ember elfogadására A pedagógiai kultúra fejlődik A pedagógus együttműködési hajlandósága javul Elősegíti a gyerekek közötti interakció, kooperáció kialakulását Nagyobb alkalmazkodás az együttélés szabályaihoz 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

Eötvös József Általános Iskola Összegzés helyett… „Minden hegy csúcsban végződik. Emelkedjetek bátran, s kik kiindulva a hegy alján távol álltatok egymástól, Fenn a tetőn találkozni fogtok!” Eötvös József 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola