Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Eötvös József Általános Iskola Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Cserhátiné Gémesi Gyöngyi
Nevelkedés és tanulás együtt, egyenlő hozzáférés az oktatáshoz Eötvös József Általános Iskola Nevelkedés és tanulás együtt, egyenlő hozzáférés az oktatáshoz 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola Cserhátiné Gémesi Gyöngyi
Eötvös József Általános Iskola Bevezetés Az inkluzív nevelést elősegítő tevékenységek háttere Az együttnevelés általános iskolai gyakorlata A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai megjelenésének a hatása 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Eötvös József Általános Iskola Előzmények A Közoktatási törvény 2003-as módosítása Uniós csatlakozás 2004 Pályázatok az esélyegyenlőség biztosítása érdekében Nemzeti alaptanterv 2007 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Eötvös József Általános Iskola Feltételek Megfelelés a jogszabályi előírásoknak A XIII. kerületi közoktatási koncepció elvárásai Támogatja az együttnevelést intézményeiben Biztosítja a feltételeket Segítő szakemberhálózatot működtet 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Intézményi feltételek Korábbi pedagógiai tapasztalatok (ÉKP, fejlesztő osztály) Alapvetően jó együttműködő kapcsolat a szülőkkel, nyitott iskola Otthonos légkör Az iskola mesterséges környezete gyerekbarát Jó az eszközökkel történő felszereltsége A tantermek kialakítása optimális Az új tudásokra nyitott tantestület 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Pedagógus továbbképzések 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
A továbbképzések hozadéka nyitottság kapcsolatépítés módszertani megújulás kreativitás pedagógus önállóság erősítése új tudások megszerzése pozitív iskolai légkör szemléletváltás 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Szereplők a nevelés-oktatás folyamatában tanuló pedagógus motiváció szülő Cél: együttműködés a közös és egyéni teljesítmény elérésében 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Átalakult tanórai folyamatok Cselekvés útján történő ismeretszerzés Mozgásos játékok Mesesarok Beszélgetőkör Drámajáték Egyéni képességekhez igazodó munkaformák Differenciálás Kooperatív csoportmunka Páros munka 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Átalakult tanórai folyamatok Tevékenységközpontúság Játék Eszközhasználat 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Eötvös József Általános Iskola Tanulást segítő Helyi érték Szorzókártya Mértékváltás Képességfejlesztő Észlelést Logikát Figyelmet Koncentrációt 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
A befogadást elősegítő programok, tevékenységek A tanórán kívül foglalkozások széles köre Kézműves és egyéb szakkörök Énekkar Sportfoglalkozások Iskolai rendezvények Farsang Diákönkormányzati nap Klubnapközis foglalkozások Nyitott hétvégi programok 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Eötvös József Általános Iskola Énekkari munka 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Kézműves foglalkozások 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Kézműves foglalkozások 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Múzeumi foglalkozások 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Közös játék a szülőkkel 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során Helyes követelményrendszer kialakítása Értékelés A többségi tanulók szüleinek elfogadó magatartása A sajátos nevelési igényű gyerekek szüleivel történő folyamatos kapcsolattartás 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során Az integráló iskolába való érkezés Magas osztálylétszámok Magasabb óraszámú megtámogatás Sokszínű gyerekpopuláció 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Az együttnevelés iskolai hasznosítása A nevelésben-oktatásban résztvevők nyitottabbá válnak a másik ember elfogadására A pedagógiai kultúra fejlődik A pedagógus együttműködési hajlandósága javul Elősegíti a gyerekek közötti interakció, kooperáció kialakulását Nagyobb alkalmazkodás az együttélés szabályaihoz 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola
Eötvös József Általános Iskola Összegzés helyett… „Minden hegy csúcsban végződik. Emelkedjetek bátran, s kik kiindulva a hegy alján távol álltatok egymástól, Fenn a tetőn találkozni fogtok!” Eötvös József 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola