Fejlesztő munka 2012-2013 I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Igazi tanulás, ha nem tudjuk, hogy épp tanulunk!
Tehetségazonosítás gyakorlata
Tanévkezdő tájékoztató
prizma tárház-projekt
Matematika kompetencia
Gyermekvédelmi munka áttekintése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Egyéni fejlesztési terv
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Közösségi Szolgáltató Csoport
Értékelés a pedagógiában
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Az iskolaérettség kérdése
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Szaktanácsadói fórum SNI
Pedagógiai szakszolgálat
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
"Legyen az esély egyenlő ..."
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
2013 május 11.. Önálló tanulási képességek fejlesztése, tanulásszervezés modulok.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
A DIFER használata.
A „diszes” problémák korai jelei
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Képzések, műhelyek, kiadványok és online diákportál fejlesztés a Hidak Program kiterjesztésben.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Óvoda-iskola átmenet intézményünkben
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
1 Készítette: Barkó Zsolt. Nem betegség, rendellenesség A diszlexiásoknak problémát okozhat a betűk, szavak és számok felismerése, leírása. A leírt betűket.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Horváthné Moldvay Ilona gyógypedagógus, közoktatási szakértő
Műtét előtt- műtét után
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Kognitív Profil Teszt.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Fejlesztő munka I. félév

Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/ fejlesztőpedagógus ) Fejlesztő helyiségek : 4 jól felszerelt szoba Fejlesztett tanulók létszáma: 160 fő Fejlesztett tanulók megoszlása:

Fejlesztés területei - beszédhang - korrekció, - beszédészlelés és értés, - auditív / verbális figyelem és memória, - vizuális figyelem, észlelés és memória, - téri - és síkbeli tájékozódás, idői tájékozódás, - nyelvi – és kommunikációs képességek,szókincs, - olvasástechnika, szövegértés, - helyesírási képességek, - gondolkodás, számolási képességek, - szem-kéz koordináció, grafomotorika

Első osztályosok diagnosztikus vizsgálata Felmérés területei: - kiejtés, beszédhangok - fogalomalkotás, relációs szókincs - Peabody ( passzív szókincs) - DLV (diszlexia prevenciós gyorsteszt) - Raven ( logikai képességek) - DIFER Felmért tanulók létszáma: 79 fő Felmérés hozadéka: - terápia szükségességének megállapítása - tanító munkájának megsegítése - szülők informálása

Passzív szókincs

Logikai képességek