Stratégia célrendszer Vállalati küldetés Vállalat alapvető célja, rendeltetése A betölteni kívánt gazdasági, társadalmi szerep A vállalat megtartandó/elérendő értékei A követendő viselkedési normák
A marketing mint átfogó vállalati koncepció egy rendszert alkot: Területei: A marketing mint filozófia A marketing mint módszer A marketing mint szervezeti elv
Stratégia Növekedési startégia Versenystratégia Meglévő termék, meglévő piac Meglévő termék, új piac Új termék, meglévő piac Új termék, új piac Versenystratégia Tömegtermelés, költségvezető pozíció Egyedi jelleg, differenciálás Szelektív piaci aktívitás
Piackutatás Piacok fő jellemzői: Piaci volumen Konkurensek száma, piaci részesedésük A saját termék iránt szóba jövő üzleti partnerek köre és piaci ereje Potenciális vevőkör, esetleg név és címlistával
MARKETING ESZKÖZÖK Marketing eszközök = marketing mix : Termék- és választékpolitika Ár- ás kondíciós politika Piacorientált árképzés Költségorientált árképzés Értékesítési és elosztási politika Értékesítés ösztönző/kommunikációs politika
Termék- és választékpolitika
KÖLTSÉGALAPÚ ÁRKÉPZÉS
Kondíciós politika Áralakítás, árpolitika melletti további kondiciók: A szállítási és fizetési feltételek Árdifferenciálás, speciális áreltérések Engedmények, províziók Nemzeti gyártókapacitás bevonása Finanszírozási módok Speciális csomagolás, szállítás Biztosítás járulékos eszközök és szolgáltatások
Köszönöm a figyelmet !