A marketingkommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Mozgókép és médiaismeret
Történeti episztemológia
CORPORATE IDENTIY (C.I.)
A direkt marketing fogalma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Marketing-kommunikáció
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Reklám.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
Marketingkommunikáció
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
REKLÁM I. Reklámkommunikáció I.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
A kommunikáció tervezésének folyamata
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Marketing információs
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Szegmentáció & pozicionálás.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Kommunikáció.
A reklám centruma.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Kommunikáció Boda Klaudia 12.c. Mi a kommunikáció? A kommunikáció tájékoztatás, információk cseréje közlése valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Desztináció-marketing
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Borajánlás szempontjai
A vásárlási döntés folyamata
VIK Arculati Kézikönyv
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Előadás másolata:

A marketingkommunikáció alapjai Kopcsay László

A marketingkommunikáció területei B T L Direkt marketing Vásárlásösztönzés Vásárláshelyi reklám Eseménymarketing Vásárok, kiállítások Szponzorálás Személyes eladás Public Relations Nyomtatványok A T L Nyomtatott sajtó Szabadtéri eszközök Televízió-rádió Internet Az elemek egymást erősítik: integrált marketingkommunikáció

A marketingkommunikáció alapjai: 1. Kommunikáció Formái: SZEMÉLYES Két személyes A leghatékonyabb Kétirányú, közvetlen Szerepcsere lehetséges CSOPORTOS Homogén csoport Térben, időben elkülönülő Késleltetett visszacsatolás TÖMEG Heterogén sokaság Térben és időben távol Legkisebb kontaktusköltség Többlépcsős terjedés Véleményirányítók szerepe Média vagy csoportvezér A kapcsolat jellege PRIMÉR Nincs technikai eszköz SZEKUNDER Kibocsátónak szükséges technikai eszköz TERCIER Mindkét félnek szüksége Technikai eszköz

A kommunikáció folyamata Kibocsátó – Kódolás - Üzenet – Dekódolás – Befogadó Zaj ----------Visszacsatolás---------- zaj Kommunikációs környezet Kódolás a kibocsátó és a befogadó közös kódkészlete ikonikus kód azonos jelentéstartalom index kód utal a jelentéstartalomra szimbolikus kód szűk csoport, társadalmi konvenció Zaj Kommunikációs zaj hibás kódolás Csatornazaj a közvetítő csatorna hibája Környezeti zaj környezetben fellépő zavaró tényező

2. Pszichológia 3. Szociológia 4. Etika Empátia Motiváció AIDA modell figyelem – érdeklődés – vágy – cselekvés Attention – Interest – Desire - Action 3. Szociológia Társadalom vizsgálata - célcsoport 4. Etika Értékrend torzítása Manipuláció, irritáció, valótlan állítás Reklámtörvény, reklámetikai kódex, versenytörvény

IMÁZS Fajtái Imázsra ható tényezők Vevői elképzelések és benyomások összessége, mely a döntést befolyásolja, s hat a versenyképességre. Objektív és szubjektív elemekből áll. Fajtái Tárgya szerint: vállalati, termék, márka - imázs-transzfer Kialakulása szerint: spontán, tudatos Időpont alapján: jelenlegi, kívánatos (jövőbeni) Imázsra ható tényezők Vállalati Versenytársakhoz hasonlítva Környezeti Személyiség alapján

Vállalati arculat Corporate Identity CI Tudatosan megtervezett és felépített és folyamatosan használt vállalati önábrázolás és magatartás. Jelentősége Azonosít és megkülönböztet Minősít Állandóságot sugall (térbeli, időbeli) Irányító mechanizmus eszköze Gazdaságos A szolgáltatás minőségének meghatározója Összetevői Cégfilozófia és cégkultúra Vállalati kommunikáció - szlogen Vállalati magatartás Vizuális jegyek: Logó Színvilág Betűtípus, tipográfia Nyomtatványok, levelek Formaruha Épületek, járművek

A vállalati arculat tervezése 1. Helyzetfelmérés Jelenlegi piaci helyzet Erős és gyenge pontok Célkitűzések Történet, kultúra, belső értékek Eddigi kommunikáció Külső imázs 3. Megvalósítás Ütemterv Felelős személyek Belső – külső indítás Változások menedzselése 4. Ellenőrzés, visszacsatolás 2. Tervezés Ajánlatok, tervjavaslatok Döntés Arculati kézikönyv Tesztelés