„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Referencia intézmények felkészítése
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban Kapcsáné Németi Júlia és Puskás Aurél szakmai vezetők TÁMOP Hálózati szerepek, horizontális tanulás

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP célrendszere, struktúrája Specifikus célok A munkaerőpiaci kereslet és kínálat összehangolásá nak javítása Az aktivitás területi különbségeinek csökkentése A változásokhoz való alkalmazkodás segítése Az egész életen át tartó tanulás támogatása Az egészségi állapot és a munkavégző képesség javítása A társadalmi összetartozás erősítése, az esélyegyenlőség támogatása Stratégiai prioritások A foglalkoztatható ság fejlesztése, a munkaerőpiacra belépés ösztönzése Az alkalmazkodó- képesség javítása 3. Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek A felsőoktatás tartalmi, szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése érdekében A társadalmi befogadás, részvétel erősítése Átfogó cél: az aktivitás növelése Egészségmegőrz és és egészségügyi humánerőforrás -fejlesztés

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az inkluzív oktatás: szemléletmód, az oktatási rendszerek, a tanulási környezet átalakítása alkalmazkodás a tanulói sokféleséghez (Guidelines for Inclusion: Ensuring Access to Education for All UNESCO, 2005). A minőségi oktatás olyan oktatás, amely inkluzív, mivel célja minden tanuló teljes részvétele.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt regionális hálózat Új program- csomagok Integrált természet- tudomány, Aktív állampol- gárság, Vállalkozói kultúra… Akkreditált és minősített képzések OKM Educatio Kht., OFI Az ÚMFT közoktatás-fejlesztési konstrukciói Helyzet- elemzés XXX KépzésXx MentorálásXXX IPR-SNIXX Hálózati tanulás XX Program- csomagok XX Folyamat- tannácsad. XX Jó gyakorlatok XXX Önfejleszt.X Egységes iskola X Térségi együttm. XX ÉrtékelésXX Innovatív intézmények pályázat Felkészített szaktanács- adók Referencia intézmények kiemelt program: szolgáltatói kosár (tartalom) Új pedagógus tovább- képzések Eltérő oktatási igényű tanulók: tehetség migráns SNI EGYMI: Központi programok: ; 3.3.1…

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt hálózatkoordináció EDUCATIO régió régió régió régió régió régió régió Régióközi koordináció Specifikációk Horizontális tanulás Referenciahely felkészítés Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… Pályázati nyomonkövető rendszer Felkészítési portfólió Referencia-intézmények Integráció Inklúzió Programcsomago k Alternatív pedagógiák Egységes iskola Gyakorlóhelyek…

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció A kiemelt projekt szerződésének aláírása április 30-án megtörtént Néhány, a tárgy szempontjából lényeges feladatunk, együttműködésben a régiós szolgáltató szervezetekkel: KONTAKTUS Referenciahelyek – tipizálás, felkészítésük, közzététel Jó gyakorlatok – specifikáció, közzétételük Referencia-intézmények régiós partnerhálózatának támogatása Munkakonferenciák, hálózati fejlesztő műhelyek, felkészítések

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Adatbázisok közzététele, felületmegosztás a régióval Jó gyakorlatok publikációja Referencia-intézmények régiós partnerhálózatának kialakítása, felkészítése, minősítése, bővítése A fejlesztési területek fehér foltjainak feltárása Munkakonferenciák, rendezvények, felkészítések: hálózati tanulási formák Az Educatio és a Regionális koordináló szervezet: Kontaktus Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ együttműködésének területei a referencia intézmények szempontjából

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia-intézmény definíciója/ Educatio, február Egyedi, működésében koherens, más intézmények számára is példaértékű gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt publikálni, valamint szolgáltatásaiban átadni képes intézmény.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Valamennyi referencia-intézménytípusra egyaránt jellemző alapfeltételek 1 Befogadó és az egyéni fejlődést biztosító oktatás-nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmaz Pedagógiai munkájában megjelenik a kompetencia alapú oktatás- nevelési tartalmainak és módszereinek alkalmazása Munkakultúráját nyitott oktatási környezet jellemzi Az intézmény vezetése és a tantestület egyaránt elkötelezett a referencia intézménnyé válás folyamatában, feladataiban Önfejlesztő intézmény, önértékelési rendszert működtet, kidolgozott külső-belső kapcsolati formákkal rendelkezik Az IKT eszközöket és módszereket pedagógiai programjába foglaltak szerint alkalmazza

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Valamennyi referencia-intézménytípusra egyaránt jellemző alapfeltételek 2. Szervezeti kultúrájára jellemző a team munka és a pedagógusok között horizontális és vertikális együttműködés Fenntartói nyilatkozat biztosítja a referenciai-intézményi működés lehetőségét Az általa definiált referencia körben minimum 4 éve működik Az értéklistából legalább 3-ra igen a válasz – Kooperativitás – Integrációs gyakorlat – Differenciálás – Az értékelés új formái (gyerek önértékelése, kölcsönös értékelés, pedagógus értékelés) Szolgáltatásaiban vállalja a továbbképzés, mentorálás, hospitálás, szupervízió feladatait

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Amit az együttnevelő referencia- intézményeknek figyelembe kell venni Integráció Inklúzió szereplők érintettek célok feladatok EgyénSzervezetTársadalom

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az együttnevelésnek, mint változásnak mindenki ügyévé kell válnia … a külső és belső dolgokra egyaránt figyelni kell Társadalmi szint Csak vezető pozíciókból nem lehet a változás paradigmájának feltételeit megteremteni Szervezeti szint A környezetből fakadó elvárások és feszültségek a fejlődés forrásai lehetnek Egyéni szint Tanulókkal, szülőkkel végzett közös munka, felelősségvállalás Egyaránt szükség van a felülről lefelé és az alulról felfelé szerveződő megoldásokra

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A gyakorlatban… Szereplők ellenérdekeltsége félelem a speciális intézményekben dolgozó pedagógusok megélhetése miatt többségi iskolákban dolgozók munkakörülményeinek veszélyeztetése OECD kutatás (világ három régiója – nyolc ország esettanulmánya) Lépéskényszer vagy kihívás Dinamikusan emelkedik az integráltan nevelt gyermekek, tanulók száma OKM statisztikák, 2001/02 – 2007/08

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Referencia-intézmény típusok főbb csoportjai Az Info-kommunikációs Technológiák alkalmazásában példaértékű intézmény Pedagógiai integráció/befogadó pedagógiai gyakorlat alkalmazásában mintaadó Kompetencia alapú oktatási programot alkalmazó Reformpedagógiák képviselője Saját fejlesztésű alternatív program szerint működő intézmény Altruista iskola (kieső gyerekekkel foglalkozó hátránykompenzáló, második esély iskolái) Komprehenzív elven, egységes programmal dolgozó iskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény az integráció szolgálatában Kistérségi együttműködésben mintaadó intézmény/rendszer Művészeti nevelési műveltségteületen kompetencia alapú programot megvalósító intézmény Ökoiskolai/óvodai programmal dolgozó intézmény A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény Tehetséggondozási programmal dolgozó intézmény/”tehetségpont” Múzeumpedagógiai program alapján dolgozó intézmény Felsőoktatási gyakorlóhely, mely a TÁMOP innovációban minta-közvetítő

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az együttnevelés referenciái Az intézményi környezet alkalmazkodik a tanuló egyéni sajátosságaihoz Az intézmény értékei, módszerei, feltételei valamennyi gyermek nevelési szükségletét kielégíti Többiekkel azonos, de rugalmas tanterv – egyéni haladási ütem Intézményi „klíma” Módszer, óravezetés nem hagyományos Differenciáló, önértékelésre is alapozó pedagógia Többféle kompetenciájú partner – team munka Szülők aktív bevonása Elkötelezettség és szemléletváltás a teljes tantestületben

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az inkluzív intézmény… …alkalmazkodik a gyerekek kulturális, képességbeli, tanulási szükségleteihez …kezelni tudja az egyéni igényeket, eltéréseket …képes az egyéni tanulási útvonalak, tanulási stratégiák megalkotására …nyitott és együttműködő

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Referencia-intézmények felkészítése Közös tartalmi elemek Felkészülés:  Refrenciahely-szolgáltatás feltételeinek a kialakítására (oktatássservezés, PR, kommunikáció,…)  Korszerű pedagógiai módszertanok bemutatására  Az átvevő intézmények mentorálására, adaptációs munka segítésére  Felsőoktatási gyakorlóhelyi funkciók ellátására (jogi, szervezési, erőforrás-gazdálkodási, …)  Refrencia-intézmény hálózati feladatok, önfejlesztő munka ellátására

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Referencia értékű minták igénye - intézményi innovációk TÁMOP es pályázó intézményben Oktatásszervezési eljárások beépítése – kötelező Új tanulásszervezés: projektmódszer, témahét, tantárgyi integráció, tömbösített oktatás, stb. a helyi tantervben; Jó gyakorlatok átvétele – egy adaptáció kötelező Legfeljebb három eset díjazható, ft/ adaptáció. Az átadó intézmény részesül a forrásból; cél a hálózati tanulás – a keresésben segít a folyamat-szaktanácsadó és a regionális koordináló szervezet Saját módszerek fejlesztése – opcionális A pedagógusközösség saját előzetes fejlesztési eredményeinek kiterjesztése intézményen belül; ennek elismerése

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az inkluzív referencia-intézmények Referencia- intézmény Dinamikus intézmény- fejlesztés Többirányú együttműködés, tudáscsere Adaptivitás (alkalmazás, alkalmazkodás)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az EGYMI-k mint referencia intézmények Az ellátási körzet A szakszolgálati tevékenység Az ellátás területei Az EGYMI mint tanulószervezet - az igényeknek megfelelő adaptált szolgáltatások - együttműködési gyakorlat - új tudások megjelenése - tudásszerzés és megosztás 20

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt KommunikációEgyüttműködésProblémamegoldás SzóbeliségNyitottságHibakeresés ÍrásbeliségEmpátiaDöntéshozatal Képi információ feldolgozása Szociális interakcióRendszerelemzés és tervezés InformációkezelésTársas érzékenység IKTFelelősségérzet ForráskezelésSzervezőképesség A kommunikáció értékelése Döntéshozatal Érvelés Vita Tantárgyfüggetlen (általános) kompetenciák a bevont pedagógusok és vezetők számára

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönjük a figyelmüket!