Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Állattartás mindenkinek. Mi a probléma? • Nagyon fontos lenne állatot tartani, mivel – Több, mint 2 millió kutya van Magyarországon – Ez előfutára lehet.
Advertisements

Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Adatbázis gyakorlat 1. Szerző: Varga Zsuzsanna ELTE-IK (2004) Budapest
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
Egyes emberi jogok Törökországban
Közösségi részvétel a környezetvédelmi engedélyezési eljárásban.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Képességszintek.
Nemzetközi tárgyalási technikák
Drajkó László Microsoft Magyarország
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Önálló labor beszámoló – 7. félév Nyárády Péter QJA31E
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Műegyetem - Kutatóegyetem Fenntartható energetika 1/11 Fenntartható Energetika Kiemelt Kutatási Terület.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Az érvelés.
ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 8.1/ Kiválogatás Specifikáció:  Bemenet: N:Egész, X:Tömb[1..N:Valami]
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A szervezeti problémák kezelése
Humánerőforrás Kontrolling
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Hálózati Bombermen Belicza András Konzulens: Rajacsics Tamás BME-AAIT.
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Diagnosztika intelligens eszközökkel
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére.
A BSc képzés tapasztalatai BME VBK Műhelykonferencia – ELTE Bolyai Kollégium október 17.
A klaszterek jogi szabályozottsága
Valós idejű adaptív útvonalkeresés
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Támogatott döntéshozatal
KINECT© szenzor intelligens terekben
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
A Regionális Munkaügyi Tanáccsal szembeni elvárások a munkaadói oldal szemével nézve Készítette: ÉMRMT munkaadói oldal november 12.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
1 ANALITIKAI KÉMIAI SZAKMÉRNÖKI TANFOLYAM INFORMATIKA (SZÁMÍTÁSTECHNIKA) 2008/2009. őszi félév Tanár: Kollárné Dr. Hunek Klára,
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
Hatlábú robotok pályatervezése Önálló labor beszámoló 2003/2004 őszi félév Konzulens: Harmati István Irányítástechnika és Informatika Tanszék Gesztelyi.
Részecskenyom analízis és osztályozás Pálfalvi József MSc, Intelligens Rendszerek, Önálló labor 1. Egyetemi konzulens: dr. Dobrowiecki Tadeusz (BME MIT)
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Dr. Schiffer Csilla. „reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely.
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
Internet a családban Székely Levente –
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Tanulási eredmények a KKK-kban A szeptember 30-i budapesti csoportos konzultációra készült prezentáció
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
Teamek, kommunikáció.
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Dőry Tibor és Magyar Dániel
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
Előadás másolata:

Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata” Konzulensek: Dobrowiecki Tádeusz Istenes Zoltán (ELTE)

Probléma: Nincs hatékony módszerünk a komplex kérdésekről szóló viták/döntések kezelésének támogatására. Konszenzus (általában) nincs, konvergencia nincs, átláthatóság nincs, struktúra nincs, közös emlékezet nincs. Káosz van. Önálló labor munkaCsillag Kristóf, 2004/2005. őszi félév

E helyett: Szükség lenne egy olyan rendszerre, ami lehetővé tenné, illetve segítené a gondolatok, érvelések struktúrájának, összefüggéseinek felderítését az összes felmerülő gondolat, érv és vélemény stuktúrált, rendezett tárolását, a köztük feltételezett összefüggéseggek együtt a mögöttes struktúra prezentációját, vizualizációját → Ez az „argument mapping” !!! („Érvtérképezés” :) Előnyök: Előmozdítja a tisztább gondolkodást (pontatlanul, homályosan nem megy) Segít mélyebben megérteni a kérdést Mivel javítja a probléma átlátását, javítja a döntéshozatalt is Megkönnyíti a tudás megosztását és továbbadását Javítja a kollektív emékezetünket Önálló labor munkaCsillag Kristóf, 2004/2005. őszi félév.

Önálló labor munkaCsillag Kristóf 2004/2005. őszi félév