Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához"— Előadás másolata:

1 Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
Fekete Zsombor 2005, május 13. ELTE Médiaerőszak Konferencia

2 játékok a kiscamrában Children and Media Research Advancement (CAMRA)
közt kutatások médiaerőszak témában Politikai konszenzus a kutatás szükségéről 90 millió dollár forrás

3 a forradalom 1848 – a Magyar Bálint forradalma
„kitörölhetetlen, személyes élmény” „történelemtanítás szempontjából kedvező, ha ez nem csupán egy fikción alapuló, öncélúan erőszakos játék, hanem a magyar nemzet történetének fontos része”

4 elbűvölő játékok „Elbűvölve – Elhagyatva” EJME & NGySz
A videojáték nem egyenlő a gyerekjátékkal! ESRB és PEGI jelzések

5 szakirodalom David Thomas - Critical Game Elements: A Vocabulary of Experience Ajánlott forrás:

6 Releváns dimenziók Audiovizuális élmény Grafika Animáció Zene Hang
Nézőpont Kameraállás

7 Releváns dimenziók Ikonográfiai környezet Narratív kontextus Helyszín
Karakter

8 Releváns dimenziók Játékmechanikai rendszer Tér és Idő kezelés
Algoritmusok Interakciók Kimenetek és jutalmak Szociális környezet

9 Releváns dimenziók Ergonómia Beviteli eszközök Interface
Használhatósági tulajdonságok

10 Releváns dimenziók További szempontok Ex machina Játékcsaládok
Játékpiac

11 Hogyan definiáljuk a játékműfajokat?
Chris Crawford és Mark J. P. Wolf: A hagyományos filmes kultúra szembeállítása a játékokkal Ikonográfia helyett játékmechanika!

12 Mi a játék? Roger Caillois: Les Jeux et les Hommes 1967
Kompetencia játék (agon) Kockajáték (alea) Utánzás (mimicry) Örvényjáték (ilinx)

13 Mi a játék? Funkcionalista videojáték-modell
Minden kornak megvan a releváns kategóriarendszere A játékok generációváltásokon mentek át, melyek során egybeolvadtak, illetve különváltak csoportjaik!

14 I. szakasz 90-es évekig játékmechanika Magas absztrakciós fok
Az ikonográfia marketing eszköz Egyedi ötletek Pl: verekedős, lövöldözős, labirintus, kaland, szerep, gyűjtögetős, sport

15 II. szakasz 90-es évektől ikonográfia, ergonómia
A film és játékkultúra összefonódásai Fejlődés a grafikai megjelenítés terén Új hardverelemek, és szoftvereljárások Pl: sci-fi, horror, kaland, akció Pl: FPS, RTS, TBS

16 III. szakasz 2000-től funkcionalista játékkategóriák
A játék-használat elterjedése Média-konvergencia Internetes technológiák Interaktív történetek, Cybersportok, Casual-gaming, MMORPG, Valóság-szimulációk, Retorikai-, reklám-, és viccjátékok, stb.

17 Példák

18

19

20

21 level up – fix.tv kedd 20:15-21:00
Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor level up – fix.tv kedd 20:15-21:00


Letölteni ppt "Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához"

Hasonló előadás


Google Hirdetések