Vitézy Dávid vezérigazgató Budapesti Közlekedési Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének- támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Humán rendszerek, közszféra
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Budapest - térinformatika a városüzemeltetésben és a várostervezésben
EKOP Elektronikus levéltár
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
Társaságirányítási jelentés könyvvizsgálati kérdései
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A munkavállalói FB tagság
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató „A közpénzek felhasználásáról és a köztulajdon használatának nyilvánosságáról, átláthatóbbá.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Állami Autópálya Kezelő Zrt vállalatirányítási struktúra és átláthatóság.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Új közbeszerzési szabályok július 1-től
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Török Ádám, az MTA főtitkára, az AKT elnöke
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Közbeszerzési Hatóság
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Pénzügy 1. oldal „Jó gyakorlatok” konferencia, „Fókuszban: az önkormányzati gazdasági társaságok.” Az önkormányzati vállalatirányítás Előadó Horváth Tamás.
A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Vitézy Dávid vezérigazgató Budapesti Közlekedési Központ A BKK Budapesti Közlekedési Központ társaságirányítási rendszere és működésének átláthatósági szempontjai Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága 2011. április 28. Transparency International Vitézy Dávid vezérigazgató Budapesti Közlekedési Központ

A BKK létrehozásának okai és céljai Hosszú távú stratégia hiánya, amely mentén a közlekedés építkezhetne Rendszerszemlélet helyett projektszemlélet uralkodik – ugyanakkor hiány van megfelelően előkészített EU-s projektekből, a megvalósítás pedig „évente csúszik egy évet”, követhetetlenül növekvő költségekkel A működés az egyik napról a másikra való túlélés jegyében zajlik Több évtizedes a lemaradás mind a műszaki színvonalban, mind a szolgáltatási kultúrában 2017.04.04.

Intézményrendszerbeli és szabályozási anomáliák Évtizedek óta változatlan, elavult struktúra, tisztázatlan felelősségi körökkel A közlekedés leromlása számonkérhetetlen, elmosódnak a felelősségi viszonyok A BKV tulajdonosi felügyelete megoldatlan A rendszer napi működtetése szervezetileg is a fejlesztési „álomprojektek” mögé szorult Hiányzik a valós szakapparátusi felügyelet, sem a BKV, sem az FKF közlekedési részei felett nincs városházi kontroll, így a Főváros a várospolitikai elvek érvényesítésére is képtelen 2017.04.04.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) feladatai I. A megoldást a közlekedési feladatok összevonása és professzionális szakmai alapokra való helyezése jelentheti. Integrált városi közlekedésirányítás A közlekedési ágazat városi szintű, számon kérhető és felelős szakmai irányítása, regionális koordinációval együtt Közlekedési stratégia kidolgozása és naprakészen tartása, végrehajtásának irányítása Fejlesztési projektek kidolgozása, lebonyolítása, összehangolása Közösségi közlekedés Hálózat- és szolgáltatástervezés, közszolgáltatások megrendelése és ellenőrzése A közösségi közlekedésben a jegyek, bérletek kibocsátása, jegyellenőrzés, valamint a központi forgalomirányítás és utastájékoztatás működtetése A regionális szereplőkkel való együttműködés, a szolgáltatások összehangolása Taxiközlekedés felügyelete, hajózás kontrollja 2017.04.04.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) feladatai II. Közútkezelés Felújítási és építési munkák időbeli és térbeli koordinálása Közútkezelési szolgáltatások megrendelése Budapest úthálózatának forgalomtechnikai kezelése Parkolás Parkolási stratégia kidolgozása Parkolási közszolgáltatás megrendelése a fővárosi közutakon Parkolási rendszer, dugódíj-rendszer, teherforgalmi behajtási díj rendszerének működtetése 2017.04.04.

A BKK-koncepció legfontosabb jellemzője a delegált önkormányzati feladatellátás Fővárosi Önkormányzat Budapesti Közlekedési Központ Budapesti Autóbusz Zrt. BKV Zrt. Magán busztársaság(ok) BKK Közúti és Parkolási Zrt. Közlekedési (köz)szolgáltatások ellátásáért és a finanszírozás biztosításáért felelős A közlekedési ügyek szervezése és irányítása, szolgáltatási szintek meghatározása, szolgáltatásvásárlás Autóbuszos közlekedési közszolgáltatás üzemeltetése Kötöttpályás közlekedési közszolgáltatás üzemeltetése Közútkezelési szolgáltatások biztosítása (felújítások, KRESZ- táblák, stb.) Parkolási közszolgáltatás üzemeltetése Delegált megrendelői modell - a feladatok és források átadása az önkormányzat professzionális közlekedési szervezetének BKK Tervező Kft. Infrastruktúra- tervezés, beruházások gazdaságossági vizsgálata 2017.04.04.

A BKK működésének átláthatósága, a közpénzek hatékony felhasználása Felelős társaságirányítás Döntéshozatali folyamatok Felügyelő Bizottság működése ellenzéki többséggel Átlátható üzleti tervezés Bérpolitikai irányelvek Ellenőrzés Beszámolási és jelentéstételi kötelezettség, előrehaladási beszámolók Belső ellenőrzés Összeférhetetlenségi szabályok a vezetők esetében Nyilvánosság Nyilvánosságra hozatali szabályzat Vagyonkezelés Szakszervezetek Közlekedésfejlesztési projekteket tartalmazó tervtár Hatékonyság Közbeszerzések és beszerzések lebonyolítása Új közszolgáltatási modell és közszolgáltatási szerződéses struktúra kialakítása 2017.04.04.

Felelős társaságirányítás - Döntéshozatali folyamatok SZMSZ: ideiglenes SZMSZ, a feladatok átvételével folyamatosan lekövetjük a szervezeti változásokat A BKK Igazgatósága és Felügyelő Bizottsága rendszeresen ülésezik, IG-ben ellenzéki tag, FB-ben ellenzéki többség Alapító a Fővárosi Önkormányzat, a jelentősebb döntéseket az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság jóváhagyását/véleményezését követően a Fővárosi Közgyűlés hozza meg, teljes nyilvánosság mellett (www.budapest.hu) Intézményrendszer átalakítása esetében PIB és PFB működik, itt születnek meg az átalakításra vonatkozó főbb döntések, PIB tagok a forrásszervezetek vezetői, PFB-ben külső szakértők és szakmai civil szervezet is részt vesz Rendszeres egyeztetés a munkavállalókkal 2017.04.04.

Felelős társaságirányítás - Felügyelő Bizottság működése Az FB 3 tagból áll, a tagok újraválaszthatók és tisztségükből bármikor visszahívhatók, összeférhetetlenségi szabályok az FB Alapító által elfogadott ügyrendjében biztosítottak, a vonatkozó jogszabályokat maradéktalanul betartjuk FB kötelezettségei: Az Alapító részére ellenőrzi a Társaság igazgatóságának működését. Köteles megvizsgálni az éves beszámolókat, mérleget, vagyonkimutatásokat, a nyereség felosztására, az osztalék megállapítására vonatkozó előterjesztéseket, minden lényeges üzleti jelentést. Megtárgyalja a belső ellenőrzési szervezet jelentéseit, jóváhagyja munkatervét és ellenőrzési megbízást adhat. Alapos ellenőrzési terv, melyre az Elnök személye is garanciát ad. Jogai: A FB tagja bármikor felvilágosítást kérhet az Igazgatóság tagjaitól, a Társaság egyéb vezetőitől, joga van a Társaság könyveibe, irataiba betekinteni. Ha megítélése szerint az Igazgatóság tevékenysége jogszabályba, alapító okiratba vagy alapítói határozatba ütközik, vagy sérti a Társaság vagy az Alapító érdekeit, haladéktalanul tájékoztatja az Alapítót és kezdeményezi döntését. Gyakorolja véleményezési jogát az Alapító a hatáskörébe tartozó ügyekben a döntés meghozatalát megelőzően. 2017.04.04.

Felelős társaságirányítás - Üzleti tervezés menete A BKK 2011. évi üzleti tervezése során a már átadott feladatokkal és azok forrásainak megfelelő időben való rendelkezésre állásával számolt A BKK üzleti tervére jelentős kihatással lesznek a 2011. év folyamán bekövetkező intézményrendszeri átalakítások, melyek az üzleti terv módosítását vetítik előre Az Igazgatóság két körben tárgyalja, FB véleményeket beépíti, Közgyűlés nyilvános ülésen két körben tárgyalja A BKK a forrásokat és kiadásokat tevékenységcsoportokhoz rendelte, így minden forrás és kiadás egyértelműen a BKK valamely feladatához hozzárendelésre került 2017.04.04.

Felelős társaságirányítás - Bérpolitika A BKK javadalmazási rendszerét a Fővárosi Közgyűlés 2010. október 27-i ülésén jóváhagyott bérpolitikai irányelvekhez illeszkedve alakította ki, azt minden szempontból maradéktalanul figyelembe vette. A Fővárosi Önkormányzat egyértelmű és szigorú bérpolitikai irányelveket határozott meg. Fővárosi szinten lecsökkentett prémiumkeretek Kezdeményeztük a BKV Zrt. vezetésnél, hogy a Fővárosi bérpolitikai irányelvekhez igazodva vizsgálják felül a vezetők bérezési struktúráját és tegyék meg a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy megfeleljenek a Fővárosi Közgyűlés döntésének – 250M Ft megtakarítás 2017.04.04.

Ellenőrzés – Beszámolási és jelentéstételi kötelezettség Gt. szerinti beszámolási kötelezettségeinknek maradéktalanul eleget teszünk (pl. IG negyedévenkénti beszámolója az FB felé) A Fővárosi Közgyűlés 1827/2010.(10.27.) sz. és 1835/2010.(10.27.) sz. határozatai alapján a BKK Zrt. Budapest közlekedési intézményrendszerének átalakításáról, valamint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. működésének előrehaladásáról negyedévente beszámol a Fővárosi Közgyűlésnek, mely jelentések nyilvánosak, a budapest.hu-n elérhetőek A BKK tevékenységéről a sajtónak rendszeresen beszámol, kétirányú kommunikációt biztosító Facebook-profilt tart fenn 2017.04.04.

Ellenőrzés – Belső ellenőrzés Cél: olyan monitoringrendszerek, belső kontrollok kialakítása, melyek biztosítják a működésbeli folyamatzavarok, hibák feltárását a Társaság munkafolyamatainak és tevékenységeinek zökkenőmentes teljesülése érdekében. Belső ellenőrzési kapacitás kiépítése megkezdődött A Belső ellenőrzési Osztály a Felügyelő Bizottság alárendeltségében az alábbi feladatokat látja el: belső ellenőrzési munkaterv elkészítése; tevékenységek, munkafolyamatok "audit" jellegű vizsgálata; külső, hatósági vizsgálatok nyomon követése, a megállapítások beépítése a belső ellenőrzésekbe; ellenőrzési tapasztalatok alapján javaslattétel tevékenységek, munkafolyamatok módosítására, korszerűsítésére; intézkedési tervekben foglalt feladatok megvalósulásának nyomon követése, ellenőrzése; tevékenységéről rendszeres beszámolás a Felügyelő Bizottság részére. 2017.04.04.

Ellenőrzés – Összeférhetetlenségi szabályok A Társaság minden munkavállalója esetében az alábbi összeférhetetlenségi szabályokat alkalmazza a munkaszerződésekben: A munkaviszony fennállása alatt a munkáltató előzetes engedélyével létesíthető további munkaviszony, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony A munkavállaló nem szerezhet részesedést – a nyilvánosan működő részvénytársaság kivételével – a munkáltatóéval azonos, vagy ahhoz hasonló tevékenységet is végző, illetve a munkáltatóval rendszeres gazdasági kapcsolatban álló más gazdálkodó szervezetben. A munkavállaló köteles bejelenteni, ha a közeli hozzátartozója (Mt. 139. § (2) bekezdés) tagja lett az előző pont szerinti gazdasági társaságnak, ill. vezetőként ott munkaviszonyt vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyt létesített.  A munkavállaló nem köthet a saját nevében vagy javára a munkáltató tevékenységi körébe tartozó ügyleteket. 2017.04.04.

Nyilvánosság - Közlekedésfejlesztési projekteket tartalmazó tervtár Cél: A közlekedésfejlesztési projektek tervezési, megvalósítási, fenntartási fázisában nyilvános információk biztosítása az átláthatóság növelése érdekében Rövid távú megoldás: a BKK honlapján a közlekedésfejlesztési projektekkel kapcsolatos nyilvános anyagok elérhetőségének biztosítása Hosszú távú megoldás: egységes közlekedési honlap kialakítása, melynek egyik elemét jelenti a projektek bemutatást célzó felület a projektek kommunikációs feladataik során kiemelt figyelmet kell, hogy fordítsanak a lakosság magasabb szintű, közérthető tájékoztatására, látványtervekre, tervek egyeztetésére 2017.04.04.

Hatékonyság - Közbeszerzések és beszerzések lebonyolítása Rendelkezünk közbeszerzési szabályzattal, a beszerzési szabályzatot alkalmazunk, mellyel a törvénynél sokkal szigorúbb eljárásrendnek vetjük alá az értékhatár alatti beszerzéseket A BKK a KSZF-nél regisztrált a központosított közbeszerzések rendszerébe az ott elérhető eszközök olcsóbb és gyorsabb beszerezése érdekében A közbeszerzések és a beszerzések esetében eleget teszünk a vonatkozó jogszabályok nyilvánossági, vagyonnyilatkozat tételi és a Kbt. összeférhetetlenségi előírásainak A jövőben elektronizált beszerzési rendszer kialakítását tervezzük a még gyorsabb és átláthatóbb beszerzési folyamat érdekében Folyamatos koordinációt látunk el a BKV beszerzéseivel, közbeszerzéseivel kapcsolatban 2017.04.04.

Hatékonyság - Új közszolgáltatási modell és közszolgáltatási szerződéses struktúra kialakítása A BKV Zrt. Szolgáltatási szerződése 2012 áprilisában lejár Gyökeresen új, az uniós joggal és a BKK koncepcióval összhangban lévő közszolgáltatási szerződéses struktúra kialakítása szükséges Cél: a megrendelői és szolgáltatói szerepek világos elhatárolása, az ellenőrzési és irányítási feladatok tisztázása és a szolgáltatási szint mutatók egyértelmű meghatározása Eredmények: megteremthető a fővárosi közlekedési közszolgáltatási rendszer átlátható, költséghatékony finanszírozása, ellenőrzése lefektethetők a közszolgáltatást nyújtóktól elvárt minőségi követelmények, azok nem teljesítésének szankciói. Az új rendszer révén az utasok magasabb szolgáltatási színvonalhoz jutnak, a megrendelő és a szolgáltató számára is kiszámítható, és ellenőrizhető finanszírozási környezet alakul ki. 2017.04.04.

A BKK működésének átláthatósága, a közpénzek hatékony felhasználása - Következtetések A BKK minden szempontból biztosítani kívánja működése során az átláthatóságot, és létrehozásából fakadóan kiemelt cél a közpénzek hatékony felhasználása, az alábbi célszerűségi szempontok figyelembe vételével: Az átláthatóság nem lehet a fejlődés korlátja El kell kerülni, hogy a beszerzési eljárások adminisztratív követelményei indokolatlanul hosszúvá és kezelhetetlenné tegyék a beszerzési eljárások lebonyolítását A külső szakértők bevonása esetében meg kell különböztetni az indokolt és indokolatlan beszerzéseket és nem szabad hagyni, hogy az átláthatóságot zászlóra tűzve kihasználatlan belső kapacitások jöjjenek létre, gyakran rosszabb eredményességgel egyes speciális tudást igénylő szakterületeken. 2017.04.04.

Köszönöm a figyelmet! 2017.04.04.