Tanulás tanítása Tanulásmódszertan

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Új utak és lehetőségek a középiskolások
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A tudatos zenehallgatás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A munka világával kapcsolatos tudás
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Szeretet, türelem, tolerancia
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
A lelki egészség védelme az iskolában
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

Tanulás tanítása Tanulásmódszertan A tanulás tanítása Tanulás tanítása Tanulásmódszertan Bedő Ferenc www.zalai-iskola.hu

Komplex tanulási program a meglevő gyakorlat helyett AKG - 1988 Oroszlány Péter - 1991 reformpedagógia gyermekközpontúság

Oroszlány Péter „Ha a tanulásból hiányoznak az érdeklődés, a kíváncsiság, a tevékenységi öröm elemei, ha a célirányos erőfeszítések nem növelik napról napra a teljesítőképességet, ha a diák nem érzi, hogy egyre inkább birtokba veszi ezzel a világot, az iskola kényszerintézménnyé válik, amelyben sem tanuló, sem tanár nem érezheti jól magát...”

Célok a tanulás tanítása képességek fejlesztése a tanuláshoz való viszony formálása személyiségfejlesztés tanulási szokások kialakítása

a tanulás tanítása alsó tagozat – ok 5. osztály tanulási módszerek tantárgyak differenciálódása tanárok száma of. ??? szaktárgyi ismeretek elsődlegessége tanulási módszerek

képességek fejlesztése a világ megismeréséhez szükséges képességek elvárjuk a: a koncentrációs képesség tartósságának és mélységének növekedését, a szóbeli és az írásbeli kifejezőképesség árnyaltabbá válását, az olvasás sebességének és a szövegfelfogás mértékének fokozódását, az emlékezeti munka javulását, a probléma-helyzetekben való gondolkodás képességének fokozódását, a tájékozódó képesség kialakulását; Bloom-féle taxonómia Nagy Sándor-féle taxonómia Nagy József taxonómiája Zsolnai József taxonómiája

a tanuláshoz való viszony formálása miért van iskola? mire való az iskola sikerek kudarcok viszonyulások kudarcok, rossz élmények az iskolában és ezek okai; negatív tanár-élmények és ennek okai; családból hozott terhek, beállítódások, hiányok; a tanulás és élet perspektívái; egyéni felelősség a tanulásban; belső lendület megszerzésének akadályai és lehetőségei.

személyiségfejlesztés személyiségközpontúság gyermekkozpontúság gyermekszeretet A. E. Klein Sándor 1. 2. 3. Carl Rogers

tanulási szokások kialakítása a tanulók aktuális szokásainak megismerése; célszerűtlen szokások elhagyásának kezdeményezése jó szokások felvételének kezdeményezése helyes szokások gyakorlása, kondicionálása.

Témakörök Mire való az iskola Tanulási szokások A tanulás körülményei és feltételei A koncentrációs képesség fejlesztése Kifejezőképesség beszédben Kifejezőképesség írásban Hangos, kifejező olvasás Néma, értő olvasás Olvasásfejlesztés számítógéppel Az emlékezet fejlesztése Gondolkodás fejlesztése Tájékozódás a tudás világában

Gyakorlatok Mire való az iskola? Levél az iskoláról Hogyan tanulok? belső állapot külső állapot önvizsgálat tanulási szokások

Gyakorlatok A tanulás belső föltételei memoriterek önismeret, önbizalom motiváció nyitottság szándék, törekvések akaraterő elhatározások tanulást segítő módszerek tónusfokozás – nyújtózkodás relaxáció koncentráció meditáció

Gyakorlatok Tanulást segítő módszerek (minden epochában)!!! nyújtózkodás relaxáció koncentráció meditáció

Gyakorlatok Koncentráció figyelmi játékok, emlékképek, mi változott? ábrák, jelkeresés helyesírási hibák keresése jó tanácsok figyelemmegosztás rend egyféle tevékenység bemelegítés önfegyelem saját feladatok tanítási óra időmérleg tudatosság

Gyakorlatok Beszédművelés artikuláció szókincs felelet, kiselőadás szókincsfejlesztés betűpótlás

Gyakorlatok kifejező olvasás hangos olvasás blattoló olvasás gyorsolvasási technikák fixációszélesség növelése perifériális látás növelése ritmikus szemmozgás regressziógátlás

Gyakorlatok Több gyakorlat többször előfordul memoriterek szókereső szókincs koncentráció tanulást segítő módszerek tónusfokozás – nyújtózkodás relaxáció meditáció …

Szervezési módok Epochális feldolgozás Projektben való feldolgozás 12 témakör  16 epocha 1 epocha  5-10 tanórányi idő Projektben való feldolgozás ??? Tanórai feldolgozás

Epocha Mire való az iskola? Koncentráció Beszédművelés Kifejező olvasás Dinamikus olvasás Önművelés Olvasásfejlesztés számítógéppel A tanulás belső feltételei Az emlékezet fejlesztése A gondolkodás kultúrája

Vélemények olyan „tantárgy” aminek nincs leirt, leadható és visszakérdezhető ismeretanyaga "a gyerek nem tanul semmit" NAT kereszttantervi követelmények még nincs elfogadva mert szervezési problémákat vet fel HEFOP, TÁMOP