EGVE régióülés Sárvár Kórház Dr EGVE régióülés Sárvár Kórház Dr. Imre László Főigazgató-helyettes GYEMSZI Egészségszervezési és Finanszírozási Főigazgatóság 2012. szeptember 21.
1. Kérdés Imre Tímea – Önkormányzati Kórház Sárvár „Mikor lesz Alapító okiratunk, új törzskönyvi nyilvántartásunk? (Folyamatban lévő pályázataink, támogatási szerződés kötéseink vannak, ahol ezek hiánya problémát okoz/-hat)” A MÁK-tól érkezett észrevételeket a GYEMSZI Jogi Főosztálya átvezette a városi kórházak alapító okiratán. Hétfőn, azaz 2012.09.17-én megküldésre került az EMMI-nek jóváhagyásra. Az EMMI a jóváhagyás után megküldi az NGM-nek, majd a MÁK átvezeti a nyilvántartásán. Kérdés: Imre Tímea. Válasz: Tölgyesi Katalin.
2. Kérdés Imre Tímea – Önkormányzati Kórház Sárvár „A 2012 2. Kérdés Imre Tímea – Önkormányzati Kórház Sárvár „A 2012. május 1-jei átadás-átvétel kapcsán jelzett fontos, kiemelten kezelendő problémákkal a GYEMSZI-n belül ki foglalkozik, mikor történnek abban előrelépések?” Amennyiben a jelentésekben jogi problémák merültek fel, azokat a GYEMSZI Jogi Főosztály az átvilágítást végző jogászokkal leegyeztetett információk alapján vizsgálja és megkeresi rá a megfelelő jogi megoldást. Kérdés: Imre Tímea. Válasz: Tölgyesi Katalin.
3. Kérdés Imre Tímea – Önkormányzati Kórház Sárvár Simasági telephely: „Sajnos, 2012. május 1. óta nem kapunk az amúgy is mínuszos szociális ellátásra normatívát, valamint a vagyonnal sem tudjuk mi a helyzet, kié, ki kezeli… Mikorra várható a telephellyel kapcsolatos valamennyi probléma rendezése, elsősorban a finanszírozás utalása részünkre?” A tegnap a EMMI-ben elhangzottak alapján a kórház decemberig megkapja a finanszírozást az Önkormányzattól. Kérdés: Imre Tímea
4. Kérdés Imre Tímea – Önkormányzati Kórház Sárvár „Vagyonnal kapcsolatos feladatok, szerződések, nyilvántartások …. (Pl. a korábbi fenntartó önkormányzat nyilvántartásában lévő ingatlanok, tárgyi eszközök nyilvántartása, melyek ezek, amelyek az átadás-átvétel tárgyát képezték, kinek mi a feladata, nekünk van-e, Eu-s projektek, melyeknek mi vagyunk a jogutódjai, tárgyi eszközei nyilvántartásai …)?”
5. Kérdés Eőry Ferenc- PAMOK, Győr „A TIOP 2. 2 5. Kérdés Eőry Ferenc- PAMOK, Győr „A TIOP 2.2.6 társadalmi vitája lezárult. Mi várható: érdemi változások a tervezethez képest lesznek-e, mikor jelenik meg, mi lesz a beadási határidő, a GYEMSZI támogatása – egyébként érthető módon-, kritérium volt: kapnak-e az intézmények jelzést, hogy érdemes-e dolgozniuk a pályázaton, és milyen irányban?” A GYEMSZI a kiírás megjelenését megelőző előkészítő munkában nem vesz részt, mivel a pályázó intézmények fenntartója, és emiatt összeférhetetlen lenne a részvétele a folyamatban. Emiatt arra vonatkozóan választ, hogy mikor jelenik meg, és milyen módosítások lesznek benne, nem tudunk adni. Várható, hogy szeptemberben megjelenik a kiírás, de biztosat az NFÜ tud mondani. A GYEMSZI adja meg a fenntartói hozzájárulást a benyújtandó pályázatokhoz, ennek a menete az, hogy a TESZK szakmai jóváhagyását követően az UPI Monitoring Főosztályán keresztül történik ezek kiadása. Javaslom, hogy azon kérdéssel, hogy ki indulhat majd a kiíráson, a TESZK-hez forduljanak az intézmények. Kérdés: Eőry Ferenc. Válasz: Virág Ágnes (UPI)
6. Kérdés Eőry Ferenc- PAMOK, Győr „Mi lesz a duális finanszírozással 6. Kérdés Eőry Ferenc- PAMOK, Győr „Mi lesz a duális finanszírozással? A kérdés valójában az, hogy ki fogja finanszírozni az intézményi fejlesztéseket, felújításokat?” Kérdés: Eőry Ferenc
7. Kérdés Eőry Ferenc- PAMOK, Győr „Mennyire tekinthető véglegesnek a struktúra és a TEK, vagy terveztek (jelentősebb)változásokat a közeljövőben?” Kérdés: Eőry Ferenc
8. Kérdés Eőry Ferenc- PAMOK, Győr „Mi várható minimum feltétel ügyben, mire készüljünk?”
9. Kérdés Farkasgyepű Tüdőgyógyintézet: Tüdőgondozás: A gondozás TVK értéke felett teljesítünk folyamatosan, a többletmunka miatt. Abban kérjük segítségét, hogy milyen lehetőségünk lesz a jövőben a járóbeteg ellátás átszervezése kapcsán: a működtetés befogadása, vagy a szűrőbusszal történő szűrés megszüntetése. Nincs külön TVK a gondozásra, a járó TVK-ban van benne a gondozó TVK-ja is. A tüdőszűrést azonban TVK felett finanszírozza az OEP, de csak abban az esetben, ha az ÁNTSZ elrendelte a kötelező tüdőszűrést. Ha ez a helyzet, akkor a GYEMSZI Ellátásszervezési Főosztálya segít Önöknek és tájékoztatást kaphatnak arra vonatkozóan, hogy hogyan tudják lejelenteni, és finanszíroztatni ezt a tevékenységet. Kérdés: Dr. Medgyasszay Balázs. Válasz: Molnár Zsuzsanna. A jogi alapja a következő: 43/1999. (III. 3.) kormányrendelet 27/A. § (8) bekezdés értelmében amennyiben váratlan esemény vagy előre nem látható módon bekövetkezett ellátási szükséglet többletkapacitás-bevonási igény nélküli teljesítményvolumen-növekedéssel jár, az egészségügyért felelős miniszter az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével, az illetékes megyei tisztifőorvos kérelme alapján a 28. számú melléklet szerinti tartalék terhére engedélyezheti az ennek megfelelő, országos alapdíjjal történő díjazás kifizetését.
10. Kérdés Farkasgyepű Tüdőgyógyintézet: Segítségkérés abban, hogy az évek óta működő fekvőbeteg ellátáshoz kapcsolódó boncolási tevékenység finanszírozást kaphasson. Ha van működési engedélyük és elküldik a GYEMSZI Egészségszervezési és Finanszírozási Főigazgatóságára, akkor adunk egy fenntartói támogató nyilatkozatot a szerződéskötéshez. Az OEP arról tájékoztatott minket, ha mindez megvan, akkor az OEP területi szerve és a helyi MEP megköti Önökkel a szerződést. Kérdés: Dr. Medgyasszay Balázs. Válasz: Molnár Zsuzsanna.
11. Kérdés Belényesi Csaba „Hogy kívánják megoldani a belső ellenőrzést? Csak saját szervezettel, vagy külső megbízásokkal is?” Külső megbízásokkal is. A GYEMSZI Belső Ellenőrzési Főosztályán dolgozó főállású belső ellenőrök mellett szerződéses partnerek segítik az éves tervben szereplő és a soron kívüli ellenőrzési feladatok ellátását. Kérdés: Belényesi Csaba. Válasz: Arday Zsuzsanna. Kiegészítő információ - szükség szerinti felhasználásra: A belső ellenőrzésen jelenleg ketten dolgozunk főállásban: Daróczy György és én. Munkánkat öröklött szerződésekkel 2 szerződéses partner segíti. A 2 partnernél összesen 4 fő dolgozik, így a GYEMSZI belső ellenőrzési tevékenységét pillanatnyilag 6 fő szolgálja. A pipeline-ban a következő további kapacitás látható: 1., lesz egy fél éves dömping munkánk, amely a költségvetési szervek kötelező éves tervezésével, beszámolásával, és éves jelentéstételével kapcsolatos feladatok miatt merül fel: az elkészített munkákat fogjuk átvenni, ellenőrizni, javíttatni/javítani, összesíteni. Erre az időszakra tervezzük 1 fő felvételét, aki főállású belső ellenőr lesz. 2., várhatóan kapunk egy fő munkaerőt, aki vélhetőleg a kórházak tevékenységét fogja ellenőrizni, róla egyelőre csak annyit tudunk, hogy szerződéses alapon fog dolgozni, ha tényleg hozzánk jön. 3., idei tervünkben szerepel 4 intézményi ellenőrzés. Erre a 4 ellenőrzésre közbeszerzés útján kívánunk szerződéses partnereket biztosítani.
12. Kérdés Belényesi Csaba „Milyen mértékben vizsgáltatják felül a műhibaperekből eredő kártérítések felelősség kérdését? Tervezik-e bevezettetni a kötelező szakmai felelősségbiztosítás intézményét?” Kérdés: Belényesi Csaba
13. Kérdés Belényesi Csaba „Hogy kívánják megoldani saját illetve intézményeik kötelező könyvvizsgálatait? a./ A kötelezés kizárásával ? b./Központilag koordinálva a feladatok és megbízási díjak összhangjára fókuszálva? c./ „Lazán” eleget tesznek a törvényi előírásoknak?” Kérdés: Belényesi Csaba
14. Kérdés Demes Istvánné „Mikor várható a tényleges teljesítménynek megfelelő TVK biztosítása?” „Károlyi Sándor Kórház, Monori Szakorvosi Rendelőintézet és a Gyömrői Szakrendelő területén felmerül az a probléma, hogy a fekvő- és járóbeteg TVK-nál 30-60%-kal magasabb a teljesítmény, a labor pontoknál pedig 400 %-kal több a tényleges teljesítmény, mint a finanszírozott. A jelenlegi TVK ezen intézményeknél a fedezeti pont alatti finanszírozást biztosít. „
Köszönöm a kérdéseiket és figyelmüket!