Prezentáció készítés Szabó László 2017.04.04..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Advertisements

MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
A bemutató készítés bemutatója
A hatásos prezentáció jellemzői
A prezentáció művészete
Animációk a Powerpoint-ban
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
ELŐADÁS INDÍTÁSA Előadó: Dr. Nikolov Marianne és Dr. Ottó István Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék E-learning a CooSpace rendszerben: egy kísérleti.
A védés Ősz Rita.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
DPR kommunikáció alapelvei
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
A szóbeli közlés felépítése
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Bemutató készítési alapok
A POWERPOINT 2007 újdonságai
A bemutató készítés bemutatója
1 Dánszentmiklós. 2 3 Útikalauz Tartalom - Menü Súgó - Útikalauz Előző dia Következő dia Első dia Utolsó dia Előzőleg megtekintett dia.
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
6. Nemzetközi Részecskefizikai Diákműhely MTA KFKI Részecske- és Magfizikai Kutatóintézet (RMKI) Budapest, március 3. A rendezvény szervezői:
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Bemutatókészítés Takács Béla
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Prezentáció és grafika
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A prezentáció-készítés szabályai
Készítette: Kiscsatári Nóra
Hogyan készítsünk előadást?
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
Az előadások használata. Hogyan használjuk az diákat 1.Kattints a SLIDES kapcsolatra 2.Kattints az AUDIO kapcsolatra 3.Várdd meg, míg elindul a hang 4.Hallgasd.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Számítógépes programok használata
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
Prezentációkészítés. Prezentációk a döntési folyamatok előkészítésében  A prezentációk ma a leggyakrabban alkalmazott segédeszközök a döntési folyamatok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Összeállította: Juhász Tibor – 2006 – Prezentációk 5. Bemutatók tervezése.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Játszótéri biztonság az új szabályozások tükrében
Mitől jó egy prezentáció?
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
5 tipp a munka egyszerűsítésére
Multimédia.
Hogyan készítsünk előadást?
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
POWERPOINT Bemutató készítése.
Előadás másolata:

Prezentáció készítés Szabó László 2017.04.04.

"A darabom nagyszerű volt, csak a nyavalyás közönség nem értette.„ (Ashley Brilliant ) "Tessék gondolkodni. Akarnod kell, hogy a közönség néha izgalmában egy kicsit előrehajoljon a székeken és ne csak hátradőlve várja, ahogyan képekkel bombázod" (Sam Mendes)

Tartalom A prezentáció közelről Javasolt eszközök Tipikus hibák Gyakorlati bemutató Önálló gyakorlat Kérdések

A prezentáció közelről

Prezentáció Presentation Tipikusan vállalati műfaj Bemutatás Előterjesztés Tálalás Ajándék (tárgy) Tipikusan vállalati műfaj

Prezentáció -nem szemléltetett -részben szemléltetett Kommunikációs csatornák száma szerint Előterjesztők száma szerint Kommunikációs kapcsolat térbelisége szerint Prezentáció Kommunikációs kapcsolat időbelisége Funkciója szerint Szemléltetettségi fok szerint Szemléltetettségi forma -nem szemléltetett -részben szemléltetett -teljesen szemléltetett -verbális -vizuális -kombinált -oktató -információ átadó -elemző -valós idejű (on-line) -nem valós idejű (off-line) -egycsatornás (előadás) -kétcsatornás (konzultáció) -többcsatornás (tréning) -csoportos -egyéni -közvetett (táv) -közvetlen (kontakt)

Tipológia szerint leggyakoribb prezentáció Funkciója Szemléltetettségi formája Szemléltetettségi foka Kapcsolat időbelisége Kapcsolat térbelisége Csatornáinak száma Előterjesztőinek száma Oktató Kombinált Részben szemléltetett Valós idejű Közvetlen Többcsatornás Egyéni

Javasolt eszközök

Magyarországon tíz előadóból csak egy gondolja úgy, hogy egy óránál több időt kell szentelnie a közelgő prezentációjára való felkészülésre. Magyarországon egy rosszul sikerült konferencia után kétezer hallgatóból mindössze hárman jelzik elégedetlenségüket a szervezők felé.

Tervezés „Általában három hét, mire összeütök Célközönség egy jó spontán felszólalást.” (Mark Twain) Célközönség Életkor Képzettség Motiváltság Elérendő cél Figyelemfelkeltés Megértés Eladás Alkalmazandó eszközök

Fontos szempontok Stílus Környezet paraméterei Időpont megválasztása jó (szakszerű, érthető, egyszerű) rossz (szakszerűtlen, terjengős, bonyolult) Környezet paraméterei helyiség mérete berendezés minősége izoláció Időpont megválasztása

Hasznos ötletek Rövid bemutató Egy kép többet mond ezer szónál Vond be a közönséget “Mondd el és el fogom felejteni, Mutasd meg és emlékezni fogok rá, Vonj be és meg fogom érteni.” Egy szokatlan statisztika hasznos lehet KISS = Keep It Simple Stupid Ne használj hangeffekteket

Legalább 30-as betű Legfeljebb 20 perc 10-20-30 szabály Legfeljebb 10 dia Legfeljebb 20 perc Legalább 30-as betű

További ötletek Az emberek egy számukra új témáról egyszerre csak három dolgot képesek megjegyezni. Hangos főpróba – időzítéspróbával Minél több vizuális elem – előadás közbeni rajzeszközzel Jegyzet használata Ne akarjon végtelen mennyiségű információt közölni és ne akarjon a részletekben elveszően beszámolni szakterületéről. Legyen merész, és válasszon ki három fontos gondolatot mondanivalójából. Bontsa ki ezeket. De ha megteheti, e három fő gondolatról szóló mondandóját is rendezze hármas egységekbe.

Tipikus hibák

A prezentáló tíz végzetes hibája Az előadó az utolsó pillanatban vállalja át valaki mástól a feladatot. Felolvassa a szemléltető anyagot. Valótlant állít. Olyan ábrát mutat, amit maga sem ért. Elnézést kér az ábráért. Durvaságot mond. Felkészületlenül fogadja, ha félbeszakítják. Zavarba jön, ha kétségbe vonják valamelyik állítását. Túllépi a tervezett időt. Hagyja úgy távozni közönségét, hogy nem derült ki, mi volt a prezentáció célja.

Tipikus formai hibák Túl sok túl harsány szín Kaotikus effektorgia Nem összeillő betű- és háttérszín Túl sok információ egy dián Nem egységes megjelenés Kizárólag szöveges információ Tehát nemcsak a makacs, mindenbe beleszóló természetem, de a tények is arra késztetnek, hogy az alábbi három javaslatot tegyem önnek: 1Annyi vizuális segédeszközt (képet, grafikont, táblázatot, kelléket) használjon, amennyit csak lehetséges. 2Egy nyilvános beszéd sikere 38%-ban függ attól, hogy előadása közben a közönség milyennek hallja az ön hangját. Az emberek figyelik, hogyan artikulál, hogy dallamosan beszél- e vagy hogy megfelelő hangerővel adja-e elő gondolatait. Ezért legyen szíves felállni, kinyitni a száját, majd hangosan és színesen beszélni. 3A vizualitás hiánya 55%-ban felelős egy unalmas prezentációért. Vegyük pélául a képújságot, amely a XX. század egyik nagy találmánya, de amelyet nyílt érdektelenség övez. A képújságok üzemeltetői PowerPointban közvetítik a híreket a tévében. De a televízió mint médium, nem szövegolvasásra, hanem képnézegetésre termett. Éppen ezért az emberek ha tájékozódni akarnak, általában az izgalmas, vágóképekkel teli hírműsorokat részesítik előnyben. Kérem, ne büntesse meg a hallgatóit képújsággal. Ne írja fel prezentációja komplett szövegét PowerPoint diákra és ne képzelje, hogy ezek a pontok bármilyen segédlettel is szolgálnak a hallgatóság számára. Magyarországon az emberek hihetetlenül jól neveltek és egyelőre nem mennek ki a rossz előadásokról. Szeretném remélni, hogy ezen a területen a nézők modora az idő előrehaladtával jelentősen megromlik majd. Több ember emlékszik a képekkel illusztrált előadásokra. A Wharton Kutatási Központban azt állapították meg, hogy az előadások témájához szorosan kapcsolódó képek bemutatása ötven százalékra javította az emberek egyébként tíz százalékos tényfelidéző képességét. Két hallgatói csoportnak, két azonos témájú, de különböző technikával készült prezentációt vetítettek le. Az egyik csoport diasora szöveges leírást, a másiké képeket tartalmazott. Három nap múltán felkeresték a résztvevőket és az iránt érdeklődtek, hogy mire emlékeznek az előadásokon hallottakról. Ötször többen tudtak részletes beszámolót adni a témáról abból a csoportból, amelynek a képekkel, filmekkel, tárgyakkal illusztrált előadást mutatták be.

Gyakorlati bemutató

Fontos funkciók Effektek Méretezés Formázás

Önálló gyakorlat

Feladat Feladat: Célközönség: Cél: Mutassuk be a palacsintakészítés folyamatát! Célközönség: Főzésben járatlan Férfi 18 éves korosztályú gimnáziumi tanulók Cél: Legyenek képesek önállóan palacsintát készíteni! Alkalmazzunk animációt, képeket, és a 10-20-30 szabályt

Köszönöm a figyelmet! laszlo.szabo@p92.hu Kérdések Köszönöm a figyelmet! laszlo.szabo@p92.hu