Vinglmanné Sós Szilvia/ Szalay Csaba Balatonfüred

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Európai Betegjogi Karta. Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Etikai alapelvek az ápolásban
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Munkahelyi egészség és biztonság
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A MINŐSÉG GARANCIÁJÁNAK EGYIK VETÜLETE: KOCKÁZATELEMZÉS Sipos Gáborné Minőségirányítási vezető.
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
Nemzeti minőségfejlesztési rendszer és akkreditációs elképzelések
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
A minőségbiztosítás szerepe hazai és nemzetközi vonatkozásban
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Vinglmanné Sós Szilvia/ Szalay Csaba Balatonfüred 2010.08.25 Szakmai felkészültség a betegelégedettség tükrében/ Avagy a LEAN management és az egészségügy kapcsolata Vinglmanné Sós Szilvia/ Szalay Csaba Balatonfüred 2010.08.25

„Kiváló minőségű az az egészségügyi ellátás, amely a tudományos ismeretek és a rendelkezésre álló erőforrások figyelembevételével megfelel a jótékony hatás maximálása és az egészségkárosító kockázat minimalizálása iránt támasztott elvárásoknak” WHO 1993

Minőségügyi modellek az egészségügyben: 1. Belső minőségügyi rendszerek Általános kritériumokat meghatározó minőségirányítási rendszer MSZ EN ISO 9001: 2001 illetve 9001: 2009 szabvány, melyek keretrendszert biztosítanak a minőségbiztosítási struktúra színvonalának javításához, az ellátás minőségét azonban csak közvetetten szabályozzák. Speciális működési területeket támogató rendszerszabványok (HACCP, OHAS, OHSAS, GMP stb.) Egészségügy specifikus követelmények gyűjteménye (MEES) Magyar Egészségügyi Ellátási Protokollok A kiváló működés egyre szélesebb elérését célzó, EFQM modellre épülő eljárás, mely jelentősen támogatja a teljes körű minőségirányítás TQM munkakultúráját 2. Külső minőségmenedzsment rendszer. Tartalmazza a minimum követelményeket, az orvostechnikai műszerek megfelelőség tanúsítványa. 3. Betegelégedettségi vizsgálatok A betegek véleményét jelenti az egészségügyi ellátásról. Az ellátás során szerzett pozitív és negatív élményeik befolyásolják

Minőség komponensei: Tárgyai: Eredmény: egészségügyi szolgáltatások végső kimenetele. Folyamat: a kezelési-ápolási folyamat szakmaisága, melyet az értékelhető egészségi állapot, komplex életminőség javulás mellett szükséges vizsgálni. Struktúra: a biztonságos eszközök, épületek, berendezések és szakképzett szakdolgozók, valamint törvényes és morális szabályozások. Jó eredmény nem produkálható a felsoroltak nélkül. Tárgyai: Munkaerő-MAN Műszerek- MASCHINES Módszerek-METHODS Eszközök- MATERIALS Vezetés-MANAGEMENT

Nemzetközi betegelégedettségi vizsgálatokban értékelt dimenziók: Eredményesség (effectiveness), Hatékonyság (efficiency) Hozzáférés (access), Biztonság, méltányosság (equity), Megfelelőség (appropriateness), Időszerűség (timeliness), Elfogadhatóság (acceptability – mennyire humánus, figyelmes a szolgáltatás), A beteg és a társadalom preferenciáinak, értékeinek figyelembe vétele vagy beteg-központúság, elégedettség, egészségjavulás és az ellátás folyamatossága, szakszerűsége!

A felmérések funkciója: Minőségfejelesztés (beteg létszám, személyzet, képzettség) Az ellátás színvonalának javítása (szakképzés) Beteg megelégedettségének elérése-megtartása Folyamata a visszacsatolás a PDCA kör szerint! TERVEZD-CSINÁLD-ELLENŐRIZD-JAVÍTSD!

„A bölcsesség ott kezdődik, hogy az ember rájön valamire, amit addig nem tudott.” (közmondás)

LEAN management A LEAN egy költséghatékony vállalatszervezési filozófia, egy vállalatirányítási (management) rendszer, melynek alapja a Toyota termelésirányítási rendszere, a TPS. Alapelve: minden tevékenységből, folyamatból el kell távolítani a veszteségeket, azaz az értéket nem teremtő lépéseket (50%) tisztelni kell az embert (50%)

Kutatási cél: A betegek elégedettségének felmérése a szakszemélyzet szakmai felkészültségével kapcsolatban, és a helyesbítő intézkedések megalapozására gondolatébresztés a LEAN rendszer alapjainak megismeréséhez, használatához

Minden panasz ajándék!

Az ápolókkal szembeni elégedettség életkor, nem és státusz szerint

Az ápolókkal való elégedettség okai

A szakszemélyzet iránti bizalom beteg életkor, nem és státusz szerint

„Egy problémát nem lehet ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, amelyik a gubancot okozta, váltani kell, másképpen nézni, látni, csinálni a dolgokat, hogy az egyén, a társadalom, az egész bolygó súlyos bajaira sikerüljön valahogy megoldást találni……” (Dr. Németh Ilona)

LEAN A bemutatott okok kivizsgálása, annak megoldása jelentősen fokozná a betegek elégedettségét, ami minden egészségügyi intézmény, mint szolgáltató feladata. A megoldás kutatása hozta magával a LEAN rendszer megismerését, a témában való elmélyülést.