2014. 07. 31. A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Advertisements

Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Drajkó László Microsoft Magyarország
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Szociális tanuláselmélet
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Harmadik előadás.
Hatodik előadás.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Rendészeti vezető-kiválasztás
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Nat(ok), pedagógiai program(ok), helyi tanterv(ek)
A team-munka elméleti alapjai
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Internetezés és társadalmi státusz Forrás: TÁRKI Omnibusz december, Medián június Internet-használók aránya a háztartások egy főre jutó jövedelmi.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Mire lehet/ne jó az iskola
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Isten hozott! A művészet (zene – játék – mese) úri passzió vagy emberi létszükséglet?
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Tervezési folyamat.
Értékek.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK

„Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye.” Örkény István

A gyermekkor csodája Tanulás Képzelet Idő Játék Hibázás Érzelmek

Idegtudomány és tanulás Félbillió idegsejt, 100 billió szinapszis TKA-AKT tanulás-új kapcsolatok környezet

„Minden tudományos címét és tekintélyét odaadná, ha öt percet egy kétéves gyerek fejében tölthetne.” John Flavell, fejlődéspszichológus

A tanulás típusai Érzékszervi Verbális Mozgásos Szociális

A tanulás tudománya Asszociáció, ismeret, emlékezet Gondolkodás, problémamegoldás Magatartás, visszacsatolás, egyéni fejlődés Személyiség, tapasztalat, tanulási folyamat Konstrukciók, előzetes tudás, fogalmi váltás

A túlélési kompetencia

A felejtési kompetencia

Hogyan? Motiváló módszerek Motiváló módszerek Kérdéskultúra Kérdéskultúra Rádöbbentés Rádöbbentés Megdöbbentés Megdöbbentés Játékos feladatok Játékos feladatok

Merre tovább? Tanulás Gondolkodás Kreativitás

Daniel H. Pink üzenete tml

A motiváció típusai A biológiai alapú motiváció A biológiai alapú motiváció A ha-akkor motiváció A ha-akkor motiváció Belső motiváció Belső motiváció

A három alkotóelem Önállóság Önállóság Szakmai igényesség Szakmai igényesség Céltudatosság Céltudatosság

Tanulás 3 R - 4 C Kreativitás és innováció Kritikus gondolkodás és problémamegoldás Kommunikáció Együttműködés

C „Mély tanulás”

Kreativitás Kifejezés (rajzok, zenék: függetlenség) Produktivitás (alkotás, korlátozás) Feltalálás (felfedezés, kutatás, PBL) Újítás (tudomány, művészet) Teremtés (új elvek)

3 A

ÚJRATERVEZÉS Y-GENERÁCIÓ TANULÁSI HELYSZÍNEK

A pályaudvar

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!