A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
„Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye.” Örkény István
A gyermekkor csodája Tanulás Képzelet Idő Játék Hibázás Érzelmek
Idegtudomány és tanulás Félbillió idegsejt, 100 billió szinapszis TKA-AKT tanulás-új kapcsolatok környezet
„Minden tudományos címét és tekintélyét odaadná, ha öt percet egy kétéves gyerek fejében tölthetne.” John Flavell, fejlődéspszichológus
A tanulás típusai Érzékszervi Verbális Mozgásos Szociális
A tanulás tudománya Asszociáció, ismeret, emlékezet Gondolkodás, problémamegoldás Magatartás, visszacsatolás, egyéni fejlődés Személyiség, tapasztalat, tanulási folyamat Konstrukciók, előzetes tudás, fogalmi váltás
A túlélési kompetencia
A felejtési kompetencia
Hogyan? Motiváló módszerek Motiváló módszerek Kérdéskultúra Kérdéskultúra Rádöbbentés Rádöbbentés Megdöbbentés Megdöbbentés Játékos feladatok Játékos feladatok
Merre tovább? Tanulás Gondolkodás Kreativitás
Daniel H. Pink üzenete tml
A motiváció típusai A biológiai alapú motiváció A biológiai alapú motiváció A ha-akkor motiváció A ha-akkor motiváció Belső motiváció Belső motiváció
A három alkotóelem Önállóság Önállóság Szakmai igényesség Szakmai igényesség Céltudatosság Céltudatosság
Tanulás 3 R - 4 C Kreativitás és innováció Kritikus gondolkodás és problémamegoldás Kommunikáció Együttműködés
C „Mély tanulás”
Kreativitás Kifejezés (rajzok, zenék: függetlenség) Produktivitás (alkotás, korlátozás) Feltalálás (felfedezés, kutatás, PBL) Újítás (tudomány, művészet) Teremtés (új elvek)
3 A
ÚJRATERVEZÉS Y-GENERÁCIÓ TANULÁSI HELYSZÍNEK
A pályaudvar
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!