Minőségdíjak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
1 La ROUTE vers L’EXCELLENCE Prof. Pierre ZANA, CNAM, Paris Budapest - Pécs, janvier 2003.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
III.6. KÉPZÉS ÉS OKTATÁS.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
2005 május 19. Megyeri József - Tunkli Gábor
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
Családi vállalkozás.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Ellenőrzés, visszacsatolás
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
International Assessment of Novatory Organisations
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Minőségbiztosítás LB-II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Minőségdíjak

A teljes körű minőségirányítás (TQM) bevezetésében kiváló eredményeket elért vállalatok elismerésére alapított díjak:  Malcolm Baldridge Díj (USA 1980)  Európai Minőségdíj (1992)  Magyar Nemzeti Minőségi Díj (1996)

A pályázati eljárás menete:  önértékelés: adottságok, eredmények kritériumcsoport  helyszíni értékelés (díjra esélyes pályázóknál)  végső értékelés

Kategóriák:  termelő kisvállalat (250 fő alatt)  termelő középvállalat (250-1000 fő)  termelő nagyvállalat (1000 fő felett)  szolgáltató vállalat

Az értékelés során azt veszik figyelembe, hogy a pályázó – milyen szemlélettel közelíti meg a teljes körű minőségirányítást, – milyen széles körben alkalmazza ezt a szervezeten belül, – mennyire kiválóak az eredményei és – az eredmények mennyire terjednek ki az egész szervezetre.

A minőségdíj önértékelésen alapul, amely segít azonosítani a szervezet erős és gyenge pontjait kijelölni a szervezeten belüli legfontosabb fejlesztési területeket meghatározni a továbbfejlődés irányait más szervezetek teljesítményeivel való összehasonlítás alapján

Az értékelés során azt veszik figyelembe, hogy a pályázó – milyen szemlélettel közelíti meg a teljes körű minőségirányítást, – milyen széles körben alkalmazza ezt a szervezeten belül, – mennyire kiválóak az eredményei és – az eredmények mennyire terjednek ki az egész szervezetre.

A magyar Nemzeti Minőségi Díj

A magyar Nemzeti Minőségi Díj modellje VEZETÉS 10% (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA 9% (90 PONT) FOLYAMATOK 14% (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG 9% (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK 15% (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA 8% (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG 20% (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK 9% (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS 6 % (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

önértékelési modellje az üzleti kiválóságért A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

1. Vezetés 1. a) A vezetők TQM-kultúra iránti elkötelezettsége 1. b) A megfelelő erőforrások és támogatás biztosítása, a továbbfejlesztés és a dolgozók részvétele 1. c) A vezetők együttműködése a vevőkkel, beszállítókkal és más külső szervezetekkel 1. d) A dolgozók erőfeszítésének, teljesítményének megbecsülése, elismerése

önértékelési modellje az üzleti kiválóságért A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

2. Üzletpolitika és stratégia 2. a) A fontos és meghatározó információk érvényesülése az üzletpolitika és stratégia kialakításában 2. b) Az üzletpolitika és stratégia kialakítása 2. c) Az üzleti és stratégiai elképzelések ismertetése és megvalósítása 2. d) Az üzletpolitika és a stratégia aktualizálása, fejlesztése

önértékelési modellje az üzleti kiválóságért A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

3. Dolgozók irányítása 3. a) Az emberi erőforrások tervezése és továbbfejlesztése 3. b) A szervezetben dolgozók képességeinek kibontakoztatása, fenntartása 3. c) A célok egyeztetése a dolgozókkal, a teljesítmények folyamatos felülvizsgálata 3. d) A dolgozók bevonása, felhatalmazása, elismerése 3. e) A vállalaton belüli kommunikáció 3. f) Gondoskodás a dolgozókról

önértékelési modellje az üzleti kiválóságért A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

6. Vevői elégedettség 6. a) A vevők véleménye a szervezet termékeiről, szolgáltatásairól és a vevőkkel kiépített kapcsolatrendszeréről 6. b) A vevői elégedettségre vonatkozó további mutatók

önértékelési modellje az üzleti kiválóságért A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

7. Dolgozói elégedettség 7. a) A munkavállalók véleménye a szervezetről 7. b) A dolgozói elégedettségre vonatkozó további mutatók

önértékelési modellje az üzleti kiválóságért A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

8. Társadalmi hatás 8. a) A társadalom véleménye a szervezetről 8. b) A szervezet társadalmi hatására vonatkozó további mutatók

Az EFQM (European Fundation of Quality Management) kiválóságmodell esults A pproach D eployment ssessment eview Eredmény Megközelítés Alkalmazás Értékelés Átvizsgálás % Folyamatok 14% Dolgozók irányítása 9% Politika és stratégia 8% Partner- kapcsolatok & Er őforrások Kulcsteljesít- mény mutató eredmények 15% Dolgozói 9 % Vev ői 20% Társadalmi 6% ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK I N N O V Á C I Ó ÉS T A N U L Á S A D A R RADAR Kulcs- teljesítmény Vezetés 10% •

A kiválóság nyolc alapelve és azok üzleti haszna 1. 3. Vezetés és célorintáció • dolgozói elkötelezettség és hatékonyság • világos fejlődési irány • piacorientáltság • strukturált feladatlebontás 1. Eredmény orientáció • érték a részvényesek számára • hosszú távú siker • kölcsönösen előnyös kapcsolatok • teljesítmények mérése 4. Folyamatokon és eredményeken alapuló irányítás • telj. mutatókra irányított tevékenység • erőforrások max. kihasználása • teljesítmények összhangja • teljesítmény ingadozások kezelése • megvalósítható célok és stratégiai irányok 2. Vevő orientáció • piaci részesedés növelés • érték a vevőnek • alacsony költségek • hosszú távú siker

A kiválóság nyolc alapelve és azok üzleti haszna 2. 7. Partnerkapcsolatok fejlesztése • érték teremtő képesség • versenyképesség • erőforrások és költségek összhangja 5. Dolgozók fejlesztése és bevonása • max. részvétel • pozitív hozzáállás és erkölcs • pozitív magatartás • hatékony tudásmegosztás • lehetőség új ismeretek megszerzésére 8. Közösségért való felelősség • hitelesség • hírnév erősítés • közéleti tudatosság • biztonság • bizalom és megbízhatóság 6. Folyamatos tanulás, megújulás és javítás • szervezeti élénkség • költség csökkentés • teljesítmény optimalizálás • megelőzés bázisú szemlélet

EFQM kiválóságmodell főbb tartalmi követelményei Adottságok : • jól szabályozott, rendszerbe foglalt folyamatok minden üzleti területre kiterjedően szisztematikus gyakorlati megvalósítás az eredményesség rendszeres mérése minden üzleti területen az elért eredmények értékelése, célokkal, korábbi saját, il. más szervezetek eredményeivel való összehasonlítás tervszerű, folyamatos javításra való törekvés minden területen Eredmények: (öt évre visszamenően !) fejlődési irányok, trendek célok kitűzése, azok elérése más belső, ill. külső szervezetek eredményeivel való összehasonlítás megléte, ill. annak eredménye az eredmények elérésének tervezettsége, akciókkal való fedettsége az eredmények teljes tevékenységre vonatkozó kiterjedtsége