Az egymástól tanulás jelentősége a magyar református iskolarendszerben  „Az apostolok így szóltak az Úrhoz: Növeld a hitünket!” Lk 17,5. Miskolc, Lévay.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lépj tovább a szolgálatban!
Advertisements

A kiáltó világ.
ZENE: Love Me With All Your History Egy asszony kijött a házból, és három, hosszú, fehér szakállú öregembert látott üldögélni az udvaron. Nem ismerte.
A menórát sokan zsidó szimbólumnak tartják, amit a választott nép használt Isten rendelésére. A Messiás (Krisztus) követői az évezredek folyamán egyre.
JÉZUS KRISZTUS A SZERETET „SZÉLSŐSÉGE”
Az Eukarisztia titkáról elmélkedve az első kérdés, amelyet szemlélünk, hogy mi is az
ApCsel
Krisztus uralma alatt élni 1. András hadművelet Johan Lukasse írása nyomán Megváltóm és Királyom.
Lemondás az uralomról I.Jézus Krisztus megtiltotta a tanítványkörnek az uralkodást, úgy, ahogy azt a társadalomban gyakorolják. Mk 10:35-45 „Ekkor hozzálépett.
A M E R C É D E S.
Folyamodjatok az Úrhoz,
Hálát adok Neked mennyei Atyám,
Élet és halál útja a lelki gondozásban Dr..Veres Sándor.
(A tudomány szemszögéből)
A REMÉNYSÉG JELEI IMAHÉT NE BÍZZATOK HAMIS ÓRÁKBAN! Péntek.
A történelem legnagyobb személyisége Jézus Krisztus volt.
Jézus mondja: menjetek el tehát és tegyetek tanítvánnyá minden népet …
„Az asszonyok gyorsan eltávoztak a sírtól, félelemmel és nagy örömmel futottak, hogy megvigyék a hírt tanítványainak. És íme, Jézus szembejött velük,
Amikor közeledtek Jeruzsálemhez, és Betfagéba, az Olajfák hegyéhez értek, Jézus elküldött két tanítványt, és ezt mondta nekik: „Menjetek az előttetek.
ALAPIGE: 1Kir 3,
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
1 Tomka János – Bőgel György Érzelmek és eredmények XX. Vezérigazgató Találkozó Sárvár, szeptember 29 – október 1.
Jézus nevén szólította: „Mária!” Az megfordult, és így szólt hozzá héberül: „Rabbuni!” - ami azt jelenti: Mester. Jézus ezt mondta neki: „Ne érints engem,
A Biblia – Kisifi Isten Igéjének hasonlatai Isten Ígéjének hasonlatai.
Úton böjtben.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
TEMESVÁR FEBRUÁR 17 HÁZICSOPORTOK A GYÜLEKEZETBEN.
Életige 2008 június Szöveg: Chiara Lubich.
AzÉletigéje március „Az én eledelem az, hogy annak akaratát tegyem, aki engem küldött, és hogy elvégezzem művét.” (Jn 4, 34)
A húsvét utáni negyvenedik napon ünnepeljük Krisztus felemeltetését.
Ébresztő!.
Úton böjtben Helyettem meghalt Ő Elvette minden bűnöm Mondd, ó, mondd ki volt Ő? Meghalt a Golgotán, Függött a keresztfán, Jézus, Jézusnak hívják.
Feltámadt ! – húsvét után…
Kenyered és borod táplál engem, Te gyógyítod szívem, hogyha fáj. Maradj velünk, úgy kérünk, Jézus, maradj velünk! Tiéd leszek, Néked élek már!
Helyettem meghalt Ő Elvette minden bűnöm Mondd, ó, mondd ki volt Ő? Meghalt a Golgotán, Függött a keresztfán, Jézus, Jézusnak hívják.
JÓ REGGELT !.
Jézus mondja: menjetek el tehát és tegyetek tanítvánnyá minden népet …
Folyamodjatok az Úrhoz,
Folyamodjatok az Úrhoz,
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
EGYHÁZI IMATALÁLKOZÓ AZ EURÓPAI ROMÁKÉRT április 12. csütörtök KDOBVI baracskai objektum.
Királyi kenet Heidelbergi KT 31., 32..
Miért kullogsz még a kõ felé. Jézus feltámadt a sírból
Örvendjetek, vigadjatok,
A történelem legnagyobb személyisége Jézus Krisztus volt. Mózes első könyve 1:1 A Biblia legelső mondata ez: Kezdetben teremtette Isten a mennyet és a.
ISTEN hozott köztünk!.
Jn 14,26 A Vigasztaló pedig, a Szentlélek, akit az Atya küld az én nevemben, megtanít majd titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam.
Isten mondta.
Folyamodjatok az Úrhoz,
Bízd Újra Életed Krisztusra!
Kegyelem által Élet Világosságban.  Jn20,30-31 Sok más jelt is tett Jézus a tanítványai szeme láttára, amelyek nincsenek megírva ebben a könyvben. Ezek.
Az első csoda: Kánai Menyegző
Örvendjetek. 1. Örvendjetek, vígadjatok, Mert ím az Úr feltámadott, Szent hitünknek ez ad új erőt, Íme igazat mondott!
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és a Nap. Add, hogy egész nap jókedvű és tiszta legyek: a Világosság.
Református istentisztelet 2014 december 21 advent negyedik vasárnap.
Karácsony Dicsőség mennyben az Istennek és
S ZENT CSALÁD A ÉV M áté M áté 2, Miután ők elvonultak, íme, az Úr angyala megjelent Józsefnek álmában és így szólt:
Milyen a Szellemi életünk?.  Erre megkérdezték: „És te milyen jelt mutatsz, hogy miután láttuk, higgyünk neked? Mit cselekszel? Atyáink a mannát ették.
Hiszem és vallom Az Apostoli Hitvallás
Nagyböjt III Vasárnap Á-év János 4,5-42 Jézus megérkezett Szamaria egyik városába, amelyet Szikarnak neveznek, közel ahhoz a földdarabhoz, amelyet Jákob.
A Biblia szerepe a keresztény életében Dr Daniel Duda Missziókonferencia Debrecen, augusztus 16.
Az Ige Liturgiája Olvasmány Mózes első könyvéből Kezdetben teremtette Isten az eget és a földet. Így szólt Isten: «Teremtsünk embert képmásunkra. Isten.
Amikor Jézus odaért, megtudta, hogy már négy napja a sírban van. Betánia pedig közel, mintegy félórányira volt Jeruzsálemhez, ezért a zsidók közül sokan.
Találkozás Jézus Krisztussal

Miért olyan fontos a hit?
XVII Évközi VasárnapC - év
Isten lakhelye.
„47Az első ember földből, porból való, a második ember mennyből való
Előadás másolata:

Az egymástól tanulás jelentősége a magyar református iskolarendszerben  „Az apostolok így szóltak az Úrhoz: Növeld a hitünket!” Lk 17,5. Miskolc, Lévay József Református Gimnázium június 2.

Lk 24,13-36  Tanítványai közül ketten aznap egy faluba mentek, amely Jeruzsálemtől hatvan futamnyira volt, és amelynek Emmaus a neve, és beszélgettek egymással mindarról, ami történt. Miközben beszélgettek, és vitatkoztak egymással, maga Jézus is melléjük szegődött, és együtt ment velük. Látásukat azonban valami akadályozta és nem ismerték fel őt.

Lk 24,13-36  Tanítványai közül ketten aznap egy faluba mentek, amely Jeruzsálemtől hatvan futamnyira volt, és amelynek Emmaus a neve, és beszélgettek egymással mindarról, ami történt. Miközben beszélgettek, és vitatkoztak egymással, maga Jézus is melléjük szegődött, és együtt ment velük. Látásukat azonban valami akadályozta és nem ismerték fel őt. Találkozás

 Ő pedig így szólt hozzájuk: „Miről beszélgettek egymással útközben?”  Erre szomorúan megálltak.

 Ő pedig így szólt hozzájuk: „Miről beszélgettek egymással útközben?”  Erre szomorúan megálltak. Szíven át

 Majd megszólalt az egyik, név szerint Kleopás, és ezt mondta neki: „Te vagy az egyetlen idegen Jeruzsálemben, aki nem tudod mi történt ott ezekben a napokban?” „Mi történt?” - kérdezte tőlük. Ők így válaszoltak neki: „Az, ami a názáreti Jézussal esett, aki próféta volt, szóban és tettben hatalmas Isten és az egész nép előtt; hogyan adták át a főpapok és a főemberek halálos ítéletre, és hogyan feszítették meg. Pedig mi abban reménykedtünk, hogy ő fogja megváltani Izráelt.

 De ma már harmadik napja, hogy ezek történtek. Ezenfelül néhány közülünk való asszony is megdöbbentett minket, akik kora hajnalban ott voltak a sírboltnál, de nem találták ott a testét; eljöttek és azt beszélték, hogy angyalok jelenését is látták, akik azt hirdették, hogy ő él. El is mentek néhányan a velünk levők közül a sírhoz, és mindent úgy találtak, ahogyan az asszonyok beszélték; őt azonban nem látták.”

 Akkor ő így szólt hozzájuk:  „Ó, ti balgák! Milyen rest a szívetek arra, hogy mindazt elhiggyétek, amit megmondtak a próféták!  Hát nem ezt kellett-e elszenvednie a Krisztusnak, és így megdicsőülnie?” És Mózestől meg valamennyi prófétától kezdve elmagyarázta nekik mindazt, ami az Írásokban róla szólt.

 Így értek el ahhoz a faluhoz, amelybe igyekeztek.

 Ő azonban úgy tett, mintha tovább akarna menni.  De azok unszolták és kérték: „Maradj velünk, mert esteledik, a nap is lehanyatlott már!”  Bement hát, hogy velük maradjon.

 És amikor asztalhoz telepedett  velük,  vette a kenyeret,  megáldotta,  megtörte és  nekik adta.

 Erre megnyílt a szemük, és felismerték,  ő azonban eltűnt előlük.

 Erre megnyílt a szemük, és felismerték,  ő azonban eltűnt előlük.

 Erre megnyílt a szemük, és felismerték,  ő azonban eltűnt előlük. Titok felfedezése

 Erre megnyílt a szemük, és felismerték,  ő azonban eltűnt előlük. Önmagává válik

 Ekkor így szóltak egymásnak:

 „Nem hevült-e a szívünk, amikor beszélt hozzánk az úton, amikor feltárta előttünk az Írásokat?”

 Még abban az órában útra keltek, és visszatértek Jeruzsálembe, ahol egybegyűlve találták a tizenegyet és a velük levőket.  Ők elmondták, hogy valóban feltámadt az Úr, és megjelent Simonnak.  Erre ők is elbeszélték, ami az úton történt, és hogy miként ismerték fel őt a kenyér megtöréséről.

 Még abban az órában útra keltek, és visszatértek Jeruzsálembe, ahol egybegyűlve találták a tizenegyet és a velük levőket.  Ők elmondták, hogy valóban feltámadt az Úr, és megjelent Simonnak.  Erre ők is elbeszélték, ami az úton történt, és hogy miként ismerték fel őt a kenyér megtöréséről. Felel ő sség

 Miközben ezekről beszélgettek,  maga Jézus állt meg közöttük, és így köszöntötte őket: „Békesség nektek!”

Adaptív intézmények  Sikeresnek lenni = alkalmazkodni  Ismerni  a környezetet  önnön szervezetünket  saját küldetésünket  másoknak a problémákra adott kihívásait

A horizontális tanulás legfontosabb céljai  a bevált gyakorlatok megismerése,  saját rendszerünk jobbítása,  az együttműködés lehetőségeinek felkutatása.

A horizontális tanulás előnyei  nyitott, rugalmas, egymásra figyelő kommunikációt feltételez;  jól működő gyakorlatokat közvetít (időt, energiát, pénzt takaríthat meg);  saját szervezetünk működésének elemzésére késztet, hisz ez az alapja a megismert új gyakorlatok adaptálásának;  saját szervezetünk működésének jobbítása mindig az elsődleges cél marad;  az adaptált gyakorlat külső „benchmark” (összehasonlítási, mérési alap) lehet;  egymást támogató fejlesztési rendszerek jöhetnek létre.

A szervezeti tanulás formái a közoktatási intézményekben Belső vertikális tanulásKülső vertikális tanulás Belső továbbképzésekPedagógus-továbbképzés Tematikus tantestületi ülésekKözoktatási szakértők Vezetői tájékoztatókSzaktanácsadók Bemutató órák és hospitálás kezdőknekÜzleti tanácsadók Konferenciák Belső horizontális tanulásKülső horizontális tanulás Pályázati és projektteamekSzakmai egyesületek Csoportmunkák, minőségi körökInnovációs hálók Munkaközösségek közötti műhelymunkaCsoportos pályázatok Bemutató órák kollégáknak Kistérségi együttműködések Klubhálózat Benchmarking

S. D. G.