ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
Advertisements

Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
4/2010. (I. 19.) OKM rendelet a pedagógiai szakszolgálatokról
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
AZ ISKOLA.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Információs nap szeptember 8..
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Pedagógiai Szakszolgálatok „Szakszolgálatok a köznevelésben”
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Előadás másolata:

ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK Nemzeti Erőforrás Minisztérium ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK A logopédia területének bemutatása

Logopédia Nemzeti Erőforrás Minisztérium Állami, önkormányzati fenntartásban működtetett intézményekben (Kt 114.§) ingyenesen igénybe vehető szolgáltatás Közoktatási alapszolgáltatás (Kt. 121) Feladata: (Kt. 36.) a beszédindítás, beszédhibák javítása, nyelvi-kommunikációs zavarok javítása, dyslexia megelőzése és gyógyítása

Szervezeti keretek Szabályozók: Kt. Költségvetési törvény Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szabályozók: Kt. Költségvetési törvény 4/2010 OKM (14/1994 MKM) Mt. KJT.

Szervezeti keretek(Kt. 20. 21§) Közoktatási intézmények Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szervezeti keretek(Kt. 20. 21§) Közoktatási intézmények Nevelési-oktatási intézmények Szakszolgálati intézmények a) óvoda; b) általános iskola; c) szakiskola; d) gimnázium, szakközépiskola (a továbbiakban együtt: középiskola); e) alapfokú művészetoktatási intézmény [a továbbiakban b)-e) pont alattiak együtt: iskola]; f) gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény; g) diákotthon és kollégium gyógypedagógiai tanácsadó, korai fejlesztő és gondozó központ; - tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság, valamint az országos szakértői és rehabilitációs tevékenységet végző bizottság; - nevelési tanácsadó, - logopédiai intézet, - továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadó, - konduktív pedagógiai intézmény

Szervezeti keretek (Kt. 33§) Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szervezeti keretek (Kt. 33§) Többcélú intézmény Egységes pedagógiai szakszolgálat (EPSZ) - több különböző pedagógiai szakszolgálat (logopédia), szervezetileg egységes intézményként a szakértői és rehabilitációs bizottsági feladatok kivételével - utazó szakember-hálózatot működtethet az integráltan nevelt-oktatott sajátos nevelési igényű (SNI)gyermekek, tanulók ellátására - gyógytestnevelés feladatait is elláthatja - szervezeti és szakmai tekintetben önálló intézményegységenként - megszervezhető a családsegítő szolgálat, az iskola-egészségügyi ellátás is.

Szervezeti keretek (Kt. 33§) Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szervezeti keretek (Kt. 33§) Többcélú intézmény Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI) Óvoda, iskola EPSZ a) a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás; b) fejlesztő felkészítés; e) a logopédiai ellátás; g) a konduktív pedagógiai ellátás; h) a gyógytestnevelés. Nevelési Tanácsadó Családsegítő szolgálat, az iskola-egészségügyi ellátás

Szervezeti keretek (Kt. 33§) Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szervezeti keretek (Kt. 33§) A közös igazgatású közoktatási intézmény Egységes iskola EGYMI logopédia EPSZ logopédia

Szervezeti keretek (Kt. 33§) Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szervezeti keretek (Kt. 33§) Többcélú intézmény Általános Művelődési Központ (ÁMK) Művelődési, kulturális, sport tevékenység Egységes vagy összetett iskola EGYMI EPSZ logopédia EPSZ logopédia

Szervezeti keretek (4/2010 OKM) Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szervezeti keretek (4/2010 OKM) Továbbműködtethető a logopédiai és konduktív pedagógiai szakszolgálat a következő feltételek egyidejű teljesülése esetén: a községi önkormányzat által fenntartott nevelési-oktatási intézményben, külön szervezeti egység létrehozása nélkül működtethető, abban az esetben, ha az önkormányzat a megyei fejlesztési terv alapján látja el a feladatot, és annak ellátásához legfeljebb kettő létszám szükséges

Szervezeti keretek Kistérségek Ktgv tv. 3. sz melléklet IV 2.2.2 Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szervezeti keretek Kistérségek Ktgv tv. 3. sz melléklet IV 2.2.2 A többcélú kistérségi társulás a vállalt közoktatási szakszolgálati feladatot elláthatja az általa fenntartott intézményben, vagy – megállapodás alapján – helyi önkormányzat vagy önkormányzati társulás fenntartásában működő intézmény/intézmények útján a 14/1994. (VI. 24.) MKM rendeletben foglaltaknak megfelelően.

Alkalmazottak Óraadók: Nemzeti Erőforrás Minisztérium Alkalmazottak A gyermekekkel, tanulókkal a közvetlen foglalkozást szakvizsgázott pedagógusok (logopédusok) végzik (4/2010 OKM) Aki nem rendelkezik szakvizsgával, az pedagógus munkakörben foglalkoztatható, feltéve, hogy az alkalmazásnál a munkáltató előírja a szakvizsga 5 éven belüli megszerzését. Óraadók: kötelező óra kevesebb mint negyven százalékára (8 óra/hét) megbízott természetes személy Kt. 121§ (1) 30. (nem jogi személyiség Bt. Kft.)

Nemzeti Erőforrás Minisztérium Alkalmazottak Óraadók alkalmazására lehetőség van a szakszolgálat intézményeiben, azonban a saját alkalmazotti létszámmal rendelkezni kell, azaz az alkalmazotti létszám 70%-nak határozatlan idejű kinevezésének kell lenni.

Nemzeti Erőforrás Minisztérium Működés rendje A logopédiai szakszolgálati feladatellátásra is vonatkozik a tanév rendjéhez igazodó, folyamatos működés, a felmerülő szülői igényt kielégítve.

Dokumentáció Forgalmi napló Munkanapló Egyéni fejlesztési lap (tasak) Nemzeti Erőforrás Minisztérium Dokumentáció Forgalmi napló Munkanapló Egyéni fejlesztési lap (tasak) Eltérő dokumentáció az SNI gyermekek/tanulók dokumentációja ! SNI beszédfogyatékos! Egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs egyéni fejlődési lap – külív Tü. 356 Egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs egyéni fejlődési lap – betétív Tü. 357 !SNI nem beszédfogyatékos!

Dokumentáció Tanulói portfólió: SNI beszédfogyatékos SNI Nemzeti Erőforrás Minisztérium Dokumentáció SNI beszédfogyatékos SNI nem beszédfogyatékos Tanulói portfólió: Külív, betéti ív Személyi adatok Szakértői vélemény Kontroll vizsgálatok Diagnosztikus mérések Egyéni fejlesztési tervek Félévi év végi dolgozatok Szöveges értékelés Rajzok, festmények Különleges órai munkák Projektzáró termékek Forgalmi napló Munkanapló Egyéni fejlesztési lap (tasak) ? (Betéti ív) ?

SNI ellátás Ha az alapító okirata szerint jogosult. Nemzeti Erőforrás Minisztérium SNI ellátás Ha az alapító okirata szerint jogosult. Ez a szakszolgálatra is vonatkozik, nem csak a nevelési-oktatási intézményre! Jogosult: EGYMI EPSZ EPSZ AMK EPSZ Közös igazgatású közoktatási int. EPSZ Normatíva elvonás, visszafizetés!

Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szűrés (4/2010 OKM) Ötödik életévüket betöltött gyermekek beszéd- és nyelvi fejlettség szűrése NEM VIZSGÁLAT!!! Felmerülő kérdések: Szűrési protokoll hiánya Adminisztráció szabályozásának hiánya Szülői jogok érvényesülésének kérdése

Diagnosztika (4/2010 OKM) A logopédiai vizsgálati vélemény tartalma: Nemzeti Erőforrás Minisztérium Diagnosztika (4/2010 OKM) Ha az alapvizsgálat és szűrés eredménye alapján szükséges A logopédiai vizsgálati vélemény tartalma: Adatok A vizsgálat leírása A vizsgálat indoklása Eljárások, konkrét értékek, diagnózis Terápiás javaslat További vizsgálat kezdeményezése Szülő tájékoztatása az eredményről és az ellátás megszervezéséről

Nemzeti Erőforrás Minisztérium Létszám (4/2010 OKM) A logopédiai ellátás, egyéni (1-3 fő) foglalkozás, illetve legfeljebb 6 gyermekből tanulóból álló csoportfoglalkozás keretében szervezhető meg Logopédus létszám: -15-30 gyermekre 1 fő logopédus álláshely

Nemzeti Erőforrás Minisztérium Értékelés (4/2010 OKM) Hathónaponként, valamint az ellátás befejezésekor szövegesen Tünetmentes Lényegesen javult Részben javult Keveset javult Nem javult Nem minősíthető Kimaradt Munkanapló 232. oldalát megkétszerezve dokumentálható

Tárgyi feltételek (4/2010 OKM 3. sz. melléklet) Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tárgyi feltételek (4/2010 OKM 3. sz. melléklet) A gyermekek részére vásárolt eszközöknek és felszereléseknek igazodniuk kell a gyermekek testméretéhez. Ötéves kor alatt a gyermekek fejlesztő foglalkozására az e célra kialakított és kizárólag a szakszolgálatot ellátó intézmény által használt helyiségben történhet.

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ TÜRELMET ÉS FIGYELMET Nemzeti Erőforrás Minisztérium KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ TÜRELMET ÉS FIGYELMET Szatmáriné Mályi Nóra Velencei-tó Környéki Egységes Pedagógiai Szakszolgálat igazgatója Közoktatási szakértő SNI adaptációs szaktanácsadó logotech@enternet.hu, vepsz@velencei-to.hu +36(20)9621086, +36(70)4532784