TÁMOP 3.1.4. ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, 2009. szept.03.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
pedagógiai szakterületű munkatárs
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Referencia intézmények felkészítése
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázat megvalósításának kötelező elemei szolgáltatói szempontból
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Előadás másolata:

TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.

1.Tantárgytömbösítés Pályázati kiírás szerint: Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább %-a mértékéig. A minimális célértéket 3 év alatt felmenő rendszerben kell elérni (választott műveltségterület/tantárgy).

SZERVEZÉS Adott tantárgy/műveltségi terület Adott félévre ( tanórai foglakozások óraszáma) CIKLIKUS (egy-egy időszakra összevonva ) ÖSSZEVONÁS: a ciklusoknak legalább kéthetente kell váltaniuk egymást

ÖSSZEVONÁS és ÓRAREND A tanítás óráinak legalább két egymást követő tanítási napra kell esnie Az egy tanítási napon szervezett tanítási órákat egymást követően kell megszervezni Egyik nap: legalább 2 óra Másik nap:legalább 3 óra

Tömbösített időkeret– általános iskola A tömbösített oktatás a felső tagozat szakrendszerű óráira vonatkozik. Számítás alapja: 5-6. évfolyam óráiból (összes évi óraszám) levonva a nem szakrendszerű oktatás órái (helyi tanterv alapján) és a 7-8. évfolyam órái.(Kt. 52§ (3) Pályázati kiírás szerint: 5 %-10%-15 % Saját vállalás (Indikátorok)

Példa egy osztályra 5-6. évfolyam: Heti kötelező óraszám 22,5, (évi 832,5) ha az intézmény 25%-ban vállalta a nem szakrendszerű oktatást, akkor a heti szakrendszerű oktatás 17 óra, ez évi 629 óra évfolyam: Heti kötelező óraszám 25, évi 925 óra.

PROJEKTOKTATÁS Módszer: tanulói tevékenységek tudatos szervezése 1.szint:a teljes folyamatra vonatkozik (a tanulókat el szeretnénk juttatni valahova: ismeretek, képességek) 2. szint:Egy bizonyos téma feldolgozása (idő: tól-ig, cél, feladat, célcsoport, várható eredmények, költség) Közös tervezés, közös megoldás, közös cselekvés, tanári motiváció,korábbi tapasztalat, életközeli probléma…stb

Moduláris oktatás A tananyag kisebb részei (önmagában koherens: egy témakör) Felépítése: ismeretanyag+ gyakorlatsorok  Teljes egészében lefedik a tananyagot  Egy-egy elemként beépíthetőek a hagyományos tanulási folyamatokba

Modul Kapcsolatban állnak egymással: -rész-egész, -mellé és fölérendeltség, -szintezett feladatrendszer (diff. képességfejlesztés, egyéni ütemű haladás) Választhatóság:váltási lehetőséget biztosít ( tanár,tanuló) EPOCHA: nagyobb egységet összefogó tanítási szakasz -Sajátos időbeosztás -Fókuszban: (a téma) (órarend!!!)

Kompetencia-alapú programcsomagok Szövegértés-szövegalkotás (1-4. évf. ;5-12. évf. szakiskola évf. A,B.C Matematika (1-12. évf.) A,B.C Idegen nyelv (6-19 éves korig) Magyar, mint idegen nyelv (1-12. évf.) Életpálya-építés (1-12. évf.) A,B.C Szociális,életvitel és környezeti kompetenciák (1-12. évf.) www. sulinivaadatbank.hu

IKT info-kommunikációs technológia: IKT alapú eszközök (számítógép, multimédiás eszközök: projektor, DVD, kamera, digitális fényképezőgép IKT alapú módszerek:IKT-alapú eszközök, alkalmazása a tanítás-tanulás folyamatában IKT alapú mérés- értékelés (tanórán: tesztek kitöltése, önértékelés, központi értékelési lehetőségek,…stb) -önálló tanulás -egyéni tanulási statégia, -tanulói aktivitás

ESÉLYEGYENLŐSÉG SNI, HHH-tanulók SZEGREGÁCIÓMENTES-ség (épület, tanterem, osztály..) EGYÜTTNEVELÉS (pedagógiai folyamat) Egyéni fejlesztés (fejlesztési terv, egyéni bánásmód) -Tantestületi IPR-képzés - Tanácsadói szolgáltatás (esélyegyenlőségi- folyamat-szaktanácsadó, IPR-módszertani mentor)

INNOVÁCIÓ Innovációra nyitott intézmények !!! tankönyvek ÚJ taneszközök (közlemény)!!! módszertan, tanulás-szervezés

INNOVÁCIÓ-SZEMLÉLETVÁLTÁS Új módszertan elsajátítása (továbbképzések) - SZOLGÁLTATÓI KOSÁR Együttműködés -tanári együttműködés (tantestületen belül):HOSPITÁCIÓK, TEAM-MUNKA -hálózati együttműködés (referencia int-ek, hálózati pontok) „ Jó gyakorlatok”

INNOVÁCIÓ-VÁLTOZÁS Kik a támogatói? Kik az ellenzői? (pedagógus, szülő ) KOMMUNIKÁCIÓ!!!! -belső (akik nincsenek benne a programban) -külső (fenntartó, szülők) Ne csak a programban résztvevők tudják, hogy mi zajlik az iskolában !!!!

SZERVEZET Hagyományos: -vezetői szint -középszint (munkaközösségek) -dolgozók (pedagógusok, technikai dolgozók) TEAM-ek (módszertan, közös feladat,..stb) Hol a helye a szervezetben?? (kapcsolódási pontok!!!) Szakmai vezető, projektvezető (ki irányít, kit?...)

Köszönöm a figyelmet! Amit én kívánok: TÜRELEM, A támogatási szerződésban jóváhagyott indikátorok teljesítése!!!, Jó együttműködés, A tervezésnek megfelelő pontos pénzügyi és szakmai teljesítés TÜRELEM!!!