Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Területi együttműködés, hálózati tanulás
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Új Magyarország Fejlesztési Terv (2007-2013) Előzmény – NFT I. A közoktatás átfogó fejlesztése a HEFOP program keretében kezdődött (2004-2006) HEFOP 2-es és 3-as prioritás ÚMFT keretében folytatás: A XXI. század iskolája Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) az oktatás tartalmi fejlesztésének támogatása Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) informatikai eszközök beszerzése Regionális Operatív Program(ok) (ROP) iskola-felújítások támogatása Kétéves végrehajtási szakaszok: 2007-08, 2009-10 Akcióterv Finanszírozás: Európai Unió strukturális alapok HEFOP/2004/3.1.2 "Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok megalapítása a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében„ Heves: 10 iskola és óvoda; Miskolc: 7 intézmény HEFOP 3.1.3 - ”Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP 3.1.4 "A kompetencia alapú oktatás elterjesztése" Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

A TÁMOP 3 főbb konstrukciói (közoktatás-fejlesztés): Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények (EGYMI) hálózata Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

A fejlesztés résztvevői TÁMOP 3.1.1 (10,4 Mrd Ft) – Educatio Kft., OFI 21. századi közoktatás Fejlesztéskoordinációs hálózat, Tartalomfejlesztés Módszertani megújulás, SNI egyenlő hozzáférés eTanulás, digitális pedagógia, Versenyképesség és esély K+F Hatékonyság K+F, Tudásmenedzsment K+F Informatikai támogatás TÁMOP 3.2.2 (4,2 Mrd Ft) – régiónként 1-1 nyertes TÁMOP 3.1.4 (24,4 Mrd Ft) – több mint 400 nyertes pályázat, résztvevő intézmények száma több mint 1500 db. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Fejlesztési programok kapcsolódásai intézmények pedagógusok gyermekek, tanulók társ ellátórendszerek fenntartók szülők civil partnerek regionális hálózat 3.2.2 3.1.2 Új program- csomagok kompetencia- területekre pályályázat Akkreditált szolgáltatók. OKM Educatio Kht., OFI Helyzet- elemzés X Képzés x Mentorálás IPR-SNI Hálózati tanulás Program-csomagok Folyamat-tannácsad. Jó gyakorlatok Önfejleszt. Egységes iskola Térségi együttm. Értékelés pályázatok 3.1.4 Szakértő felkészítés Referencia intézmények. Kiemelt projekt 3.1.1 szolgáltatói kosár (tartalom) Pedagógus tovább- képzés 3.1.5 Eltérő oktatási igényű tanulók SNI, EGYMI, tehetség- gondozás… 3.4.1 3.4.2 3.4.3 3.1.6 Más kiemelt projektek: 3.1.8 ; 3.3.1…

NFT I és UMFT célcsoportjai Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

TÁMOP 3.2.2 Projekt számokban 7 régióban 1-1 nyertes pályázó Rendelkezésre álló forrás: 4,2 milliárd Ft Észak-magyarországi nyertes konzorcium Projekt megvalósítási időszaka: 2009. augusztus 1 – 2011. március 31. Elnyert támogatási összeg: 418.194.392 Ft Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Konzorciumunk tagjai Heves Megyei Önkormányzat Pedagógiai Szakmai és Közművelődési Szolgáltató Intézménye - konzorciumvezető Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakmai, Szakszolgálati és Közművelődési Intézet Diósgyőri Gimnázium és Városi Pedagógiai Intézet Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon Konzorciumi tagok szakmai múltja (uniós pályázatok, kompetenciafejlesztés) HEFOP 3.1.2 - „Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok megalapítása a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében” c. projekt sikeres lebonyolítása a régióban (2005-2007, Heves, Miskolc) HEFOP 3.1.4 - "A kompetencia alapú oktatás elterjesztése„ c. projekt lebonyolítása (2006-2008, Borsod) Részvétel a HEFOP 3.1.3-as intézmények felkészítésében (Mentorálás, továbbképzések, tanácsadás) Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Konzorcium felépítése BORSOD MPI KONZORCIUM TAGJA KONZORCIUM MISKOLC VPI KONZORCIUM TAGJA HEVES MPI KONZORCIUMVEZETŐ Döntés- előkészítő biz EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK Konzorciumi tanács 3 fő PROJEKTIRODA 10 fő HÁLÓZATI PONTOK KISTÉRSÉGENKÉNT / 28 / REFERENCIA INTÉZMÉNYEK ( 67 ) REFERENCIA INTÉZMÉNYEK

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon A projektszervezet KONZORCIUMI TANÁCS Pedagógiai intézetek vezetői (Székely Józsefné, Budai Erzsébet, Horváth Ottóné) PROJEKTMENEDZSMENT Projektmenedzser (Dorkó Zsolt), Szakmai vezető (Kaló Anikó), Irodavezető (Márkus Róbert Zsolt), Pénzügyi vezető (Molnárné Jakab Erika), Projektasszisztens PROJEKTIRODA Pedagógiai szakmai, módszertani munkatársak 5 fő Digitális szakmai, módszertani munkatársak 2 fő Gazdasági ügyintéző munkatársak 3 fő Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Döntés-előkészítő, javaslatevő testület Célja: A projektmenedzsment tevékenységét segíti javaslattétellel, tanácsadással. Segíti: A regionális beágyazódást Területi fejlesztési programokkal való harmonizációt Szakmai fejlesztő munka minőségének és átláthatóságának biztosítását Biztosítja a visszacsatolási rendszer működését. Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Döntés-előkészítő, javaslatevő testület A tagjai: Az Oktatási Hivatal OKÉV regionális igazgatósága, regionális közoktatási egyeztető fórumának delegáltja – Ragályiné Hajdú Zsuzsanna Az Országos Oktatási Integrációs Hálózat regionális képviselője – Káló Károly, Szemenyei Mariann A Regionális Fejlesztési Tanács, illetve Ügynökség képviselője – Sós Tamás Három megye közoktatási közalapítványának kuratóriumi elnökei – Dr.Horváth Tamás, Gál János Állandó meghívottként jelen van a TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekt regionális koordinátora (Nagy László), illetve a tárca közoktatási szakterületének képviselője is. Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Együttműködő partnereink Főiskola (EKF Eger) Pedagógiai Intézetek (Nógrád Megyei Pedagógiai-Szakmai Szolgáltató és Szakszolgálati Intézet) Egyéb pedagógiai szakmai szolgáltatók Megyei Szakszolgálati Központ Alapítványok Civil egyesület Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon A projekt célja Közoktatási intézmények hálózati típusú regionális, térségi szintű együttműködésének kialakítása, fejlesztési szolgáltatások nyújtására A közoktatási intézményekben az egész életen át tartó tanulást megalapozó kulcsképességek fejlesztését célzó kompetencia alapú oktatásra való átállás jól működő jó gyakorlatok, fejlesztési programok adaptációja pedagógiai fejlesztési folyamatok beindítása modern pedagógiai módszertan alkalmazása A minőségi oktatás segítése Szaktanácsadói rendszer működtetése Mentori hálózat működtetése Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon Célok Az esélyegyenlőség biztosítása, esélynövelés intézményi integráció szakmai biztosítása speciális képzési formák beindítása (ped. fejlesztési folyamatok, jó gyakorlatok) Pedagógiai kultúra megújítása rugalmas képzési kínálat biztosítása Területi különbségek kiegyenlítése, az optimális területi lefedettség biztosításával koordinatív intézményi hálózat kiépítése, működtetése a szolgáltatások optimális területi lefedettségének biztosítása Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon Célcsoportok Közvetlen: Az Észak-Magyarországi régióban referenciaintézmények pedagógusai Fenntartók Közvetett: Diákok Az Észak-Magyarország Régióban TÁMOP 3. prioritásában pályázattal rendelkező intézmények pedagógusai Szülők Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Feladatok, tevékenységek I. Információ gyűjtés a korszerű pedagógiai módszerek átvételéhez kapcsolódóan (pl. kompetencia alapú oktatás, jó gyakorlatok, innovációk, stb.) Információ adatbázisba foglalása együttműködve a központi programmal és ezek publikálása a célcsoportok felé (helpdesk, interaktív honlap) Fejlesztő műhelyek szervezése (kompetencia területek, módszertan, integráció, esélyegyenlőség, stb.) Bemutató műhelyek (jó gyakorlat) működtetése Tájékoztató fórumok Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Feladatok, tevékenységek II. Egyeztető fórumok, információs napok regionális megszervezése Konferenciák szervezése Módszertani kiadványok, tanulmányok elkészítése A civil szervezetek bevonása a regionális szolgáltatói hálózatba Minőségellenőrzés, minőségfejlesztés Kutatások Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

A Projekt számszerűsíthető eredményei Mutató 2009.12.31. 2010.12.31. 2011.03.31. TÁMOP 3. prioritásban pályázattal rendelkező, koordinációba bevont feladatellátási helyek száma 120 280 300 Regionális közoktatási hálózatba együtt működési megállapodás keretében bevont szakmai szolgáltatók száma 30 70 A regionális hálózatba bevont, minősítést szerzett referenciaintézmények száma 80 Területi lefedettséget biztosító (kistérségi) hálózati pontok száma. 28 Megszervezett szakmai konferenciák, workshopok, pályázati tájékoztató fórumok, egyéb események száma. 110 330 352 A fejlesztésekkel, pályázatokkal kapcsolatban rendezett információs napok száma. 3 9 12 Intézményi fenntartók számára készített pályázati javaslat, ajánlás. 10 45 50 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Dorkó Zsolt, projektmenedzser Köszönöm a figyelmet! Dorkó Zsolt, projektmenedzser dorko.zsolt@heves-ped.sulinet.hu Tel.: (36) 512-007